📌افزایش 71 درصدی زیان خالص شستا براساس صورت مالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، زیان خالص این شرکت (شرکت اصلی) از حدود 2/3 همت در 9ماهه منتهی به اسفندماه سال 1403 با رشد 71 درصدی به حدود 3/9 همت در 9ماهه منتهی به اسفندماه 1404 رسیده است. قابل ذکر است مهمترین دلیل افزایش زیان خالص شستا (شرکت اصلی)، افزایش 76 درصدی هزینه های مالی شرکت طی سال گذشته بوده است.
-
وبملت سلام دوستان شما که سهام وبملت 140خریدی با پی بی یک هفت میخوای بفروشی چی بخری طلا با این پایینی که زده باز سه برابره ماشین چهار برابر شده ملک دومین برابر شده دنبال چی می گردی نگرانی نداره وبملت البته این نظر شخصیه شما با نظر خودتون بخرید سهام وبملت سوپر مفته
-
mehdi hashemi
غپینو در شرایطی که نرخ بدون ریسک حدود 40% و تورم 70 تا 80% است، پول نقد عملاً هر سال بخش بزرگی از قدرت خریدش را از دست می دهد، بنابراین معیار تصمیم گیری دیگر "بازده اسمی" شرکت ها نیست، بلکه این است که یک دارایی چقدر می تواند خودش را با تورم تطبیق دهد یا از ان جلو بزند. در این فضا، سهمی با P/E forward حدود 3.5 در ظاهر بسیار ارزان دیده می شود، چون بازار دارد فرض می گیرد که شما در مدت حدود 3.5 سال اصل قیمت را از محل سودهای اینده برمی گردانید. اما این عدد به تنهایی معنی "ارزندگی قطعی" ندارد، چون ان سودها در یک محیط تورمی تولید می شوند و بخشی از رشدشان می تواند صرفاً اسمی و ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت ها باشد، نه رشد واقعی کسب وکار. از طرف دیگر، نرخ بدون ریسک 40% در برابر تورم 70-80% عملاً یک بازده واقعی منفی ایجاد می کند، یعنی حتی گزینه های کم ریسک هم در حال کاهش قدرت خرید هستند. بنابراین سهام به جای اینکه با اوراق بدون ریسک مقایسه شود، بیشتر به عنوان یک ابزار "حفظ ارزش در برابر تورم" بررسی می شود. در این چارچوب، P/E پایین می تواند دو معنا داشته باشد: یا بازار بیش از حد بدبین است و فرصت ایجاد شده، یا اینکه ریسک ها و عدم اطمینان باعث شده سود فعلی کیفیت پایینی داشته باشد یا قابلیت تکرار نداشته باشد. بنابراین این سهم از نظر عددی ارزان است، اما ارزندگی ان وابسته به یک شرط کلیدی است: اینکه سود اسمی شرکت بتواند حداقل هم راستا با تورم رشد کند. اگر این شرط برقرار نباشد، P/E پایین بیشتر یک "تصویر ظاهراً جذاب" است تا یک فرصت سرمایه گذاری واقعی . اما تابلوی سهم همچنان تصویری محکم از تقاضا مخابره می کند که نشان می دهد فعالان بازار فعلا اینگونه به سهم نگاه می کنند . از دریچه تکنیکال، در صورت اصلاح ، ریوارد سهم جذاب تر خواهد شد .
-
كانال تحليلي و آموزشي بورس آريا
✅ نتیجه عرضه اولیه سهام «کیمازی» در فرابورس بازار سرمایه ایران در اخرین روزهای پاییز شاهد عرضه اولیه 12 درصد از سهام شرکت کیمیا کالای رازی در نماد «کیمازی» به روش ترکیبی بود تا نماینده جدیدی از گروه مواد و محصولات دارویی در بازار نوافرین فرابورس معاملات سهام خود را از امروز اغاز کند. 🔗 ادامه مطلب… @bourse24ir https://static.bourse24.ir/images/news/1200/63711HMEq-1765977355.jpg https://www.bourse24.ir/news/340668
-
افشین ۳۴۷۴۰
#معیار_ سلام ، سهم معیار سهامدار نداره؟! هیچ پیامی نمی بینم.لطفا علایم حیاتی از خودتان بروز بدید. بسم الله
-
كانال تحليلي و آموزشي بورس آريا
«کیمازی» در مسیر رشد؛ ثبت سود 5630 ریالی برای هر سهم به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت کیمیاکالای رازی که سهام ان با نماد «کیمازی» در بورس اوراق بهادار تهران معامله می شود، صورت های مالی 12 ماهه منتهی به اسفند 1404 را منتشر کرد . https://www.bourse24.ir/news/357810/
-
رسول
#عیار طلا با کاهش انتظارات افزایش نرخ بهره رشد کرد قیمت طلا بار دیگر به بالای 4.000 دلار در هر اونس بازگشت، چرا که تضعیف دلار امریکا و کاهش بازده اوراق خزانه داری پس از انتشار داده های تورمی مطابق انتظار، از بازار حمایت کرد. همچنین کاهش قیمت نفت باعث کاهش نگرانی های تورمی شده و معامله گران را وادار کرده است تا بخشی از شرط بندی های خود روی ادامه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهند. با وجود این رشد، طلا همچنان حدود 5% در سال جاری کاهش را تجربه کرده است.
-
مهدیس1403 م
فملی ببخشید در انگلیس واحد وزن پوند است و در امریکا براساس سیستم متریک تن می باشد ضمنا انشالله در هفته پیش رو فملی رشد خوب خواد داشت
-
فیلترهای کاربردی و تکنیکالی
#وپترو مهمترین سرمایه گذاری وپترو شرکت شیمی بافت هست . سود سازی وپترو وابسته به این شرکت غیر بورسیه. این سهم تا چند وقت دیگه 900 تومان سود اعلام می کنه و قیمت تابلو 4514 تومان .
-
ابوالفضل رنجبر
#خاور قیمت ماشینهای شرکت طی سه سال سه برابر شده بنز نارنجی از 3م به 9م رسیدن فوتون 5م شده 15 م حالا سود 75تومان سه سال پیش باید 230تومان می شد نه 12 تومان . این شرکت ها چی فرض کردن سهامداران را
-
ذوب الان سهام ذوب دقیقا مثل اینه که شما یک شی فلزی عتیقه بسیار باارزش در خانه خود دارید ولی چون فعلا خریداری ندارد بخواهید ان را به قیمت فلز تشکیل دهنده ان بفروشید، مسلما اینکار را نخواهید کرد حتی اگر تا اخر زندگی تان خریداری پیدا نشود، میخواد قیمت غیرواقعی یک سکه بشود یا نصف یا ربع ..در هیچ پیشنهاد غیرواقعی شما فروشنده نخواهید بود.