اصول مطرح شده در اینجا، فقط برای سرمایه گذاری شخصی نیستند؛ بلکه می توانند به عنوان مجموعه ای از اصول مدیریتی در ادارهٔ کسب وکار نیز به کار گرفته شوند: 1. حفظ سرمایه (Don't Lose Capital) کاربرد در کسب وکار: • مدیریت دقیق جریان نقدی (Cash Flow) • اجتناب از بدهی های غیرضروری • کنترل هزینه ها و حفظ ذخایر مالی • ارزیابی ریسک پیش از ورود به پروژه های جدید مثال: بسیاری از کسب وکارها نه به دلیل کمبود سود، بلکه به دلیل کمبود نقدینگی شکست می خورند. 2. سرمایه گذاری در انچه می فهمید (Invest in What You Understand) کاربرد در کسب وکار: • تمرکز بر شایستگی های محوری (Core Competencies) • پرهیز از ورود هیجانی به بازارها و صنایع ناشناخته • توسعهٔ محصولات و خدماتی که با دانش و توانمندی سازمان هم راستا هستند مثال: یک شرکت نرم افزاری صرفاً به دلیل سوداور بودن صنعت رستوران داری، وارد ان حوزه نشود. 3. قدرت انباشت تدریجی (The Power of Compounding) کاربرد در کسب وکار: • بهبود مستمر فرایندها (Continuous Improvement) • سرمایه گذاری بلندمدت روی برند، مشتریان و کارکنان • توجه به رشد پایدار به جای سودهای کوتاه مدت مثال: افزایش روزانهٔ تنها 1% در بهره وری، در بلندمدت مزیت رقابتی بزرگی ایجاد می کند. 4. فرصت سازی در بحران (Be Greedy When Others Are Fearful) کاربرد در کسب وکار: • استفاده از شرایط رکود برای توسعهٔ بازار • جذب نیروهای توانمند در دوران تعدیل گسترده • خرید دارایی ها یا شرکت ها با قیمت مناسب در زمان بحران مثال: بسیاری از شرکت های بزرگ در دوران رکود اقتصادی، سهم بازار خود را افزایش داده اند. 5. ایجاد درامدهای تکرارشونده (Earn While You Sleep) کاربرد در کسب وکار: • طراحی مدل های درامدی پایدار مانند اشتراک ماهانه (Subscription) • ایجاد سیستم ها و فرایندهایی که وابستگی کسب وکار به حضور دایمی مدیر را کاهش دهد • حرکت از «کسب وکار مبتنی بر فرد» به «کسب وکار مبتنی بر سیستم» مثال: فروش دوره های اموزشی انلاین یا خدمات اشتراکی نمونه ای از درامد نسبتاً غیرفعال است. 6. یادگیری مستمر (Learn Every Day) کاربرد در کسب وکار: • یادگیری مستمر مدیران و کارکنان • رصد فناوری ها، رقبا و تغییرات بازار • ایجاد فرهنگ یادگیری سازمانی مثال: سازمان هایی که سریع تر یاد می گیرند، معمولاً سریع تر نیز با تغییرات محیط سازگار می شوند. جمع بندی مدیریتی این شش اصل را می توان در قالب سه راهبرد کلیدی برای مدیریت کسب وکار خلاصه کرد: • حفظ منابع، مدیریت ریسک، نقدینگی و سرمایه • تمرکز و صبر تمرکز بر مزیت های اصلی و رشد بلندمدت • یادگیری و فرصت جویی یادگیری مداوم و بهره گیری هوشمندانه از تغییرات و بحران ها در واقع، از نگاه مدیریتی، پیام اصلی تصویر این است که: «کسب وکارهای پایدار، ابتدا از سرمایه و مزیت های خود محافظت می کنند، سپس با یادگیری مستمر و تصمیم های بلندمدت رشد می کنند.» @drkafiacademy
-
بهرام عبدالهی
خساپا الان دیگه وقت اصلاح دامنه نوسان به منفی و مثبت 10 رسیده .
-
کیومرث قهرمانی
فزر سلام دوشنبه در بازار خراب و خونین در صف فروش سنگین ونوین و وسینا توصیه داشتم ورود کنید . همان روز ونوین صف خرید شد و رنج 6% کشید . اما وسینا سه شنبه هم منفی بود ، ولی فردا شرایط وسینا متفاوت خواهد و نهایتا پولبک را تکمیل و دوباره صعودی خواهد شد . در مورد فزر هم دیروز تحلیل داشتم بعد از چند روز صف فروش فردا به احتمال زیاد متعادل و مثبت خواهد بود ، هر چند صف خرید دور از ذهن نخواهد داشت
-
DR
اهرم دوستان روزایی که اهرم با مثبت بالا باز میشه و صف خرید قوی میبنده یا از اول صف خرید سبک هست و بعد سنگین میشه ضهرم ها با مثبت کم باز میشن مثلا 10 الی15 تقریبا نزدیک 30 ثانیه فرصت خرید میدن و بعدش تا اخر بازار که صف خرید سنگینتر میشه معمولا تا 50 درصد و بالاتر هم میرن این رو بار ها تجربه کردم حالا اگر فردا مثلا مثبت باز شد اهرم سریع ضهرم ها رو بخرید چون بعدش صف خرید که بست و سنکینتر شد کم کم ضهرم ها بالا میان و اگر وسط روز کمی شل کردن نترسید و نفروشید
-
اخابر شنیده ها: دو عرضه اولیه بزرگ در تابستان : دیجی کالا ستاره خلیج فارس
-
عیار بدترین صندوقی که اومدم همین عیار بود قبلا صندوق سینرژی داشتم صندوق نهال داشتم و غیره و سود گرفتم سود خیلی خوبی گرفتم اشتباهم تک سهم کردن و ورود به عیار بود با کل نقدینگی وارد شدم
-
Hoh
#پلوله یک زمانی بحث صادرات را گفتم عملی شد وحالا بحث ادغام قدر با پلوله وبعد ورود قشم به بورس وبحث تجدید هم گفته بودم عملیاتی شده .بحث دست درازی بود که اجازه نمی دادند اون هم بر طرف شده وبحث قرداد فروش داخلی وشرکتهای پتروشیمی هم عملیاتی میشه برید دعا کنید پلوله گزارش الف دیگه نده فعلا…اخبار پلوله در صدر بورس
-
فملی 600 تومن بیشتر نمی ارزه
-
سرنوشت
شپلی قفل فروش و درجا زدن و حجم مبنای زیاد و… هم دیدیم توقعی ندارم.من سهامدارم و به دست اندازهای مسیر کاری ندارم هر کسی بر تحلیل و استراتژی خودش عمل کنه
-
کیومرث قهرمانی
وسینا سلام دوشنبه در بازار خراب و خونین در صف فروش سنگین ونوین و وسینا توصیه داشتم ورود کنید . همان روز ونوین صف خرید شد و رنج 6% کشید . اما وسینا سه شنبه هم منفی بود ، ولی فردا شرایط وسینا متفاوت خواهد و نهایتا پولبک را تکمیل و دوباره صعودی خواهد شد . در مورد فزر هم دیروز تحلیل داشتم بعد از چند روز صف فروش فردا به احتمال زیاد متعادل و مثبت خواهد بود ، هر چند صف خرید دور از ذهن نخواهد داشت
-
Dr Yasmina Trader
Win5️⃣🛍💠 خطفنا صفقه✅ ودی صفقه بونص منی للتیم 🥰 ▶️ لایف الان ✅ Power Of DR.YASMINA 🥇 🩸🩸⏺❓🅰️🩸🩸🩸🩸🅰️