🔍#تحلیل_بازار یکشنبه 7 تیرماه 🔴چرخش به سمت منفی 🟨 بورس امروز را با منفی شروع کرد و درصد بالایی از نمادها از همان ساعت 9 منفی بودند؛ در حالی که البته ارزش صف های خرید کمتر از صف های فروش نبود، اما در ادامه فضا کلاً منفی شد و در پایان معاملات، در حالی که 75 درصد از نمادها در محدودهٔ منفی معامله می شدند، ارزش صف های فروش به حدود 12 همت رسید. اما نکتهٔ مثبت و قابل توجه امروز، ارزش معاملات 32 همتی بود که علی رغم تلاش حقیقی ها برای خروج از بازار، نشان داد کماکان بورس خریدار دارد؛ خریداری که با حوصله است و با صبر تلاش می کند سهم ها را در قیمت مناسب بخرد. یکی از مهم ترین نمادهایی که امروز صف فروشش جمع اوری شد، اروند بود. اروندی که با هیجان 40 درصد مثبت باز شد و از همان جا وارد فاز اصلاح شد تا امروز 22 درصد افت کرده است. دیگر نماد پتروشیمی یعنی نوری که باز هم تحت هیجان بالا باز شده بود، تا امروز 18 درصد اصلاح داده است. بورس کمی وارد فاز تعادل شده و فعلاً ان فاز هیجان مثبت، تبدیل به هیجان منفی در فروش شده است. پرتراکنش های جذاب 🟨 امروز بالاترین ارزش معاملات در بین صنایع بورس، به گروه فراورده های نفتی مربوط می شد. گروهی که در بین صنایع بزرگ جذاب ترین به نظر می رسیدند و با تفاهم پایان جنگ و باز شدن محاصرهٔ دریا، تقاضا برای خرید ان ها افزایش پیدا کرده بود و با بازگشت فرمول، این هیجان خرید بیشتر و بیشتر شد. امروز تقریباً 28 درصد معاملات مربوط به این گروه بود و رهبری گروه نیز بر عهدهٔ شپنا بود. در حالی که دیگر نمادهای گروه چندین بار صف فروش شدند و در نهایت نیز با صف فروش بسته شدند، شپنا تا پایان معاملات نزدیکِ مثبت کامل معامله می شد. پالایشی ها همیشه محل اختلاف نظر تحلیلگران بوده اند. همین الان برخی تحلیلگران معتقد هستند، پی بر ای اینده نگر نمادهای اصلی مثل شپنا و شبندر بالای 4 است، در حالی که برخی برای ان ها پی بر ای 1.5 به دست می اورند. به نظر ما با دلار توافقی 147 هزار تومانی و با کرک اسپردهای فعلی، پی بر ای پالایشی ها در محدودهٔ 3 تا 3.5 قرار دارد. اما مهم نظر ما یا نظر این تحلیلگران مثبت اندیش یا منفی نگر نیست. موضوع، سر کرک اسپرد و فرمول است. همین ابهام باعث می شود بسیاری بی پروا سهام پالایشی نخرند، خصوصاً الان که رشدهای قابل توجهی را تجربه کرده اند. در هر صورت امروز زورازمایی خریداران و فروشندگان، به نفع فروشندگان تمام شد. نیروگاه، خدمات فنی و مهندسی 🟨 علی رغم اینکه کلیت بورس امروز منفی بود، اما صنایع دارویی، نیروگاهی، رایانه و فنی و مهندسی امروز را مثبت پشت سر گذاشتند. در خدمات فنی و مهندسی، مپنا پس از گزارش خیره کننده اش کماکان صف خرید است و امروز هم علی رغم اینکه نسبت به روزهای دیگر عرضهٔ بیشتری داشت، ولی کماکان با صف محکم به کارش پایان داد. در نیروگاهی ها نیز، نمادهای مختلفی مثبت و حتی صف خرید بودند، اما ومپنا بعد از گزارش خوبش، کماکان مورد توجه بازار است و بعد از بازده خوبی که داده است، باز هم با صف خرید بست. حتی در بین صندوق های بخشی نیز، صندوق ولتاژ با تمرکز بر نمادهای گروه مپنا، مورد توجه بازار بود و جزو معدود صندوق های بخشی بدون حباب منفی است که در محدودهٔ مثبت معامله شد. دو صنعت نیروگاهی و فنی و مهندسی، امسال می توانند عملکردی متفاوت از کلیت بازار داشته باشند. افزایش تقاضا برای دلار 🟨 با وارد شدن تقاضای وارداتی به بازار دلار و شروع تخصیص ارزها برای واردات قطعات و ماشین الات، و همچنین افزایش تنش در دریا، امروز نیز تقاضا برای دلار بالا بود و قیمت به بالاتر از 170 هزار تومان برگشت. به نظر می رسد هم ترس از تنش مجدد و هم عجله برای واردات کالا و فروش ان با قیمت های بالاتر در بازار ازاد باعث شده است در کوتاه مدت یک روند رشدی در دلار تجربه کنیم. روند تفاهم و مذاکرات بعد از ان، روند کلی را در ماه های بعد مشخص خواهد کرد. ✍️ حسن کاظم زاده /فردانامه
-
asenat
کبافق ثشرق اگ داشتی چکارمیکردی امسال کبافق باید بفروشه دیگ چندسال انبار فول
-
گلدا ارس جان مالک اتیه رو یه بررسی می کنی؟ به نظرم بازار به ثبات برسه تو املاکی ها فعلا قیمت مناسب تری داره هرچند عملکردش نسبت به بقیه خیلی جالب نیست.
-
📊 فــانـــد بورس 📈
«ارزش جایگزینی» به خودی خود معیار بدی نیست؛ اما به تنهایی دلیل خرید یک سهم هم نیست. سرمایه گذار حرفه ای به جای اینکه بپرسد: «ساخت این دارایی چقدر هزینه دارد؟» می پرسد: «این سرمایه با این ریسک، چه بازدهی می دهد؟» اگر فقط ارزش جایگزینی ملاک بود، باید بخش بزرگی از بازار ارزنده به نظر می رسید؛ پس چرا سرمایه فقط به چند سهم خاص می رود؟ چون پول هوشمند «داستان» نمی خرد؛ «فرصت» می خرد. بازار به گذشته قیمت نمی دهد، به اینده قیمت می دهد. پس تا زمانی که بازده مورد انتظار، ریسک و نقدشوندگی جذاب نباشد، «ارزش جایگزینی» بیشتر یک موید است، نه مبنای اصلی تصمیم گیری. 💡 اول بازده را بسنج، بعد هزینه ساخت را. #بورس #سرمایه_گذاری #تحلیل_بنیادی #ارزش_جایگزینی #بازار_سرمایه #سهام #اقتصاد ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📈 @FUNDBOURS 📊
-
بورس پرس
"رانیز" با 16062 ریال وارد بازار سهام شد / امار خریداران نهمین سهم جدید فرایند عرضه اولیه 8 درصد از سهام شرکت رینگ اسپرت نور نی ریز با قیمت ارزش گذاری 11537 ریالی به روش ترکیبی در فرابورس انجام و در مرحله اول با عرضه 3 درصدی هر سهم با قیمت 16062 ریال به صندوق های سرمایه گذاری معامله شد. براساس این گزارش ، عرضه "رانیز" شامل سهمیه دو میلیون و 650 هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط بود که 80 صندوق متقاضی قادر به خرید این سهم شدند. در مرحله دوم، 5 درصد دیگر با حداکثر سهمیه 700 سهمی به یک میلیون و 285 هزار و 987 سهامدار حقیقی و 1236 سهامدار حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق گرفت. مشاور عرضه هم کارگزاری اگاه و متعهد خرید تامین سرمایه بانک مسکن بود. طی سال جاری سهام 8 شرکت شیفته ارای شرق، کولان سل، رهیاب پیام گستران، گروه توسعه مالی فیروزه، پاریز شرق، سرمایه گذاری کشت و دام صنایع لبنی تامین، کشت و صنعت هلال و زرین ذرت شاهرود عرضه اولیه شده و رینگ اسپرت نور نی ریز نهمین سهم جدید سال بشمار می رود.
-
اخبار شرکتها و مجامع
#ساوه | فروش سیمان ساوه از 20 هزار میلیارد ریال عبور کرد سیمان ساوه با انتشار گزارش عملکرد خردادماه، از تداوم روند رو به رشد درامدهای عملیاتی در سال 1405 خبر داد. بر اساس گزارش منتشرشده، ساوه در خردادماه موفق به ثبت 7,698 میلیارد ریال درامد فروش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته است. همچنین مجموع درامد سه ماهه شرکت به 20,114 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 77 درصد افزایش را نشان می دهد و بیانگر رشد قابل توجه درامدهای عملیاتی شرکت است. با کسر فروش خرداد، مجموع درامد دو ماه نخست سال 12,416 میلیارد ریال بوده و میانگین فروش فروردین و اردیبهشت 6,208 میلیارد ریال براورد می شود. بنابراین فروش خرداد حدود 24 درصد بالاتر از میانگین دو ماه ابتدایی سال ثبت شده که از شتاب گیری فروش در پایان فصل حکایت دارد. در مجموع، رشد 48 درصدی فروش خرداد، افزایش 77 درصدی درامد سه ماهه و ثبت بهترین عملکرد فصل در خرداد، شروعی قدرتمند برای سیمان ساوه در سال مالی جدید رقم زده است. @akhbar_majame
-
Trading
#شفارا دوستان دوستمون اقا مجتبی چند وقت پیش تو خصوصی دو تا سهم به من معرفی کردن من یکی را خریدیم ولی یکی را متاسفانه نه البته اونی را هم که خریدم تعداد زیاد نخریدم الان واقعا پشیمانم بازدهی های خیلی عجیب و غریبی دادن
-
جمشید رحمانی
وبملت هفته اینده تعطیلات را داریم این هفته بیشتر سیو سود انجام میدهند
-
علی
#شبریز 36800 همت فروش خرداد بوده نسبت به سال گذشته رشد 107 در صدی داشته خییییلی عالیییی تماااام
-
همیشه در سود
شاخص کل حتما 300 هزار واحد تا پایان هفته منفی میشود تخلفات در بازار سهام زیاد است ایجاد حجم مبنایی یک اساسا اشتباه محض بود خروج پول شدت می گیرد همراهان دلاور فقط سکرد بخرید فقط سکرد در سبد سهام داشته باشید ضمنا دارندگان تسه 1405 حتما به سازمان بورس شکایت کنید شاید جلوی فساد گرفته شود قیمت دستکاری میشود ارزش تسه ها 170 هزار تومان است میزان فروش حقوقی تو این دوماه چند برابر کل سهام شرکت است
-
رالی
عملکرد صندوق #موج : بیشترین خرید روی #وخارزم و #تاصیکو بود که در اصل معادن طلا خریده که خرید خوبی محسوب میشه و فروش قابل توجهی هم نداشته . وزن سبدش بیشتر مس و طلا شده که بسیار مثبت برای این صندوق می باشد. بیشترین وزن سبد مربوط به #فملی ، #تاصیکو #ونوین می باشد. چیدمان سبد بسیار عالی و هوشمند👍 ورود جدیدی به ترکیب درصدی نداشته و خیلی علاقه نداره مثل صندوق اهرم کل بازار را شخم بزنه. و #زفکا تنها نمادی بوده که از ترکیب درصدی خارج شده…