«ارزش جایگزینی» به خودی خود معیار بدی نیست؛ اما به تنهایی دلیل خرید یک سهم هم نیست. سرمایه گذار حرفه ای به جای اینکه بپرسد: «ساخت این دارایی چقدر هزینه دارد؟» می پرسد: «این سرمایه با این ریسک، چه بازدهی می دهد؟» اگر فقط ارزش جایگزینی ملاک بود، باید بخش بزرگی از بازار ارزنده به نظر می رسید؛ پس چرا سرمایه فقط به چند سهم خاص می رود؟ چون پول هوشمند «داستان» نمی خرد؛ «فرصت» می خرد. بازار به گذشته قیمت نمی دهد، به اینده قیمت می دهد. پس تا زمانی که بازده مورد انتظار، ریسک و نقدشوندگی جذاب نباشد، «ارزش جایگزینی» بیشتر یک موید است، نه مبنای اصلی تصمیم گیری. 💡 اول بازده را بسنج، بعد هزینه ساخت را. #بورس #سرمایه_گذاری #تحلیل_بنیادی #ارزش_جایگزینی #بازار_سرمایه #سهام #اقتصاد ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📈 @FUNDBOURS 📊
-
bourse 2018
شپنا فعلا بازار رفت برای اصلاح یه نفس ببین چند روز صف خرید بوده
-
Mojtaba
#شفارا دوستانی که موافق معرفی سهم هستن لطفا موافقت شون اعلام کنن البته سهم شفارارو داریم این سهم،بعداز سهم شفارا خواهد بود و به هیچ وجه نمیگم شفارا رو بفروشی و اینو بخرین اینو به اونایی میگم که نقد هستن میخوان سهمی جای خوب بخرن
-
بهروز مولایی
چنوپا سهم سهم خانوادگی هستش میبرن بالا بعد میفروشن میارن پایین دوباره خرید میزنن
-
Meydi11
تا دیروز که خونه فروختی بیاری سکرد بخری ناقلا
-
بتا سهم
#شجم در حالی که در 3ماهه اول سال 19494 میلیارد ریال فروش داشت به عدد 42677 میلیارد ریال در 6ماهه رسیده است فروردین 3388 میلیاردریال فروش زد در اردیبهشت دوباره با رشد نرخ جدی 11277 میلیارد ریال فروخت و خرداد 9085 میلیارد ریال فروش زد 9ماهه 66428 میلیارد ریال بود اندکی بهتر از قبل
-
yarazzagh
#ورنا کل ارزش بورسی ورنا 13 همت ؛ فقط ارزش بازاری سهم خساپا تو پرتفوی بورس ورنا اونم به قیمت تابلو نه حتی قیمت کارشناسی، 16 همت!!! به قیمت کارشناسی سایپا بدون ارزش سیت مدیریتی ارزش فقط خساپاش حدود 75 همت میشه… بهای تمام شده کل پرتفوی بورسی ورنا کمتر از 3 همت؛ فقط ارزش تابلوی پرتفوی بورسیش 18 همت!!! حتی اگر اصلا بحث واگذاری سایپا هم نبود نباید قیمت این می بود… (فکر کنم صف فروش این و #وساپا رو عمدا سنگین میکنند تا هم بترسونند و هم کسی غیر از خودشون رغبت نکنه بخره.) #سلب_مسولیت ؛ بررسی با خودتون
-
علیرضا غلامی
وبملت وبملتاگر بخواهد بریزه یا اصلاح کنه حتما قیمت سقف را بکبار دیگر تست میکنه
-
YAS borss
غالبر این چه سقوطیه خیلی خطرناک شده
-
وحید لیلائی
خودرو سهم گروه خودرویی رو با سهام سود دیگه دیگه جابه جا کنید شک نکنید امسال سال بورس است طلا هم نوسان زود گذر است و دوباره برمیگرده و اصلاح میده
-
علیرضا غلامی
وبملت دوستانی که میگویند رفتیم فاز اصلاحی قبول اما باید حتما الگوی اصلاحی در سقف بزند شانه سرشانه سقف دوقلو و… و همینطوری نمیاد پایین له خصوص سهام پدرمادر دار