وهامون ی سهم نمیخرم مصل وپویا
-
مجموعه آموزشی داناک
#صندوق_طلا صندوق های طلا بالای مثبت 3 تاریخ 7 تیر 1405 @danakinvest
-
کانال افزایش سرمایه
✔️ #قرن به ازای هر سهم 1100ریال سود تقسیم کرد. ✔️ #دلر به ازای هر سهم 940 ریال سود تقسیم کرد. @afzayeshbors1
-
ناصر
#وبملت
-
Reza
وبملت به نظرم فردا یکی از روزهای تعیین کننده برای وبملت است؛ مشخص می شود 1220 واقعاً حمایت است یا فقط یک عدد روی تابلو که بازار با بی رحمی از کنارش رد می شود.
-
مهدی هاشمی
#کفراور سلام خدمت سهامداران مظلوم کفراور
-
ژورنال بازارهای مالی(مجتبی دیبا)💎
بازار 75 درصد بازار منفی ارزش معاملات خرد: 32 همت خروج پول از بازار 7 همت بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه پالایشی بود فقط 3400 میلیارد تومان معاملات شپنا بود
-
نوسان آپشن | ETF | سهام
لطفا مطالب را نشر دهید مشکل فقط دامنه نوسان نیست؛ ساختار بازار هم ایراد دارد. اگر قرار است بازار سرمایه کارامد باشد، باید ابزارهایش هم درست طراحی شوند. چرا سرمایه گذار نباید بتواند سفارش زمان دار روی هر قیمتی که تحلیل کرده ثبت کند؟ مثلاً من امروز می خواهم برای اهرم روی قیمت 3800 تومان سفارش بگذارم. چرا باید مجبور باشم فقط داخل یک دامنه محدود سفارش ثبت کنم؟ از ان طرف، همین رشد اخیر بازار را چه کسانی گرفتند؟ حقوقی هایی که از قبل برنامه ریزی کرده بودند. اجازه عرضه ندادند تا روی خیلی از صندوق های اهرمی 70 تا 80 درصد بازدهی بگیرند و روی صندوق های سهامی هم 40 تا 50 درصد سود کنند؛ بعد که کارشان تمام شد، بازار دوباره قفل صف فروش شد و سهامدار خرد ماند و حسرت. به جای قفل کردن قیمت ها، قوانین ابزارهای مالی را اصلاح کنید. چرا باید یک صندوق اهرمی تا 20 درصد حباب منفی داشته باشد؟ اصلاً فلسفه این اختلاف قیمت چیست؟ یا صندوق هایی مثل پالایش و دارایکم؛ سال هاست حباب منفی با ان ها عجین شده و هنوز هم هیچ راهکار اساسی برای حل این مشکل دیده نمی شود. این ها مشکلاتی نیست که امروز به وجود امده باشد. سال هاست سهامداران درباره شان حرف می زنند، اما هنوز همان مسیر اشتباه ادامه دارد. بازار سرمایه باید بر پایه عرضه و تقاضای واقعی، کشف قیمت و قوانین شفاف اداره شود؛ نه با صف، حباب، محدودیت های بی دلیل و تصمیمات مقطعی. واقعاً خسته مان کردید از بس این حرف ها را تکرار کردیم و هنوز هیچ اتفاقی نمی افتد. #بورس #بازار_سرمایه #صندوق_اهرمی #حباب_منفی #دارایکم #پالایش #سازمان_بورس #رییس_سازمان_بورس #حقوقی #سهامدار 📢 @eTFIRN
-
مهدی بورسی
#شپترو عالی معامله میشود
-
Davood Razi
ومهان امروز این سهم چه کرد . حجم فوق العاده و خرید بالای حقیقی منتظر صعود بالای این سهم هستم
-
نوسان آپشن | ETF | سهام
#درددل_تکراری بازار سرمایه یا مسابقه صف نشینی؟ همیشه ما ایرانی ها انگار باید با کل دنیا فرق داشته باشیم؛ از قوانین و اقتصاد گرفته تا بازار سرمایه، خودروسازی، بنزین، اموزش و هزار موضوع دیگه. انگار علاقه عجیبی داریم هر چیزی که دنیا سال ها ازمون و خطاش کرده رو کنار بذاریم و یه نسخه «من دراوردی» ازش بسازیم. نسخه ای که معمولاً نه اصول مشخصی داره، نه خروجی درستی؛ مگر برای رانت، دلالی و سواستفاده. نمونه واضحش همین بازار سرمایه است. واقعاً چرا باید بازار قفل باشد؟ چرا دامنه نوسان 3 درصدی باعث شود یا صف خرید ببینیم یا صف فروش؟ عملا شما وقتی بازار صف هست در هر دو حالت خرید و فروش کاری نمیتوانی انجام دهی صرفا وقتت تلف میشود . مثلاً من تحلیل کردم و می خواهم وبملت را 20 درصد پایین تر بخرم. چرا باید یک هفته یا دپ هفته منتظر بمانم تا شاید قیمت به ان محدوده برسد؟ تازه وقتی رسید، دوباره سهم قفل صف خرید شود و حالا اینبار دستم به خرید نرسد! درسته که قیمت مثلا امده حدود 18 درصد منفی من میخوام در ان قیمت بردارم اما نمیشود !!!!!! نمی گوییم دامنه نوسان را حذف کنید؛ چون ظاهراً در این قفل بودن بازار #منافعی برایشان وجود دارد. حداقل اینو منطقی کنید مثلا +_10 . اگر سهمی نیاز به اصلاح 8 یا 10 درصدی دارد، بگذارید در همان روز یا طی دو روز به تعادل برسد. این صف های فرسایشی فقط وقت، سرمایه و اعتماد سهامدار را نابود می کند و مردم را بیش از پیش به سمت بازارهای دیگر می فرستد. اتفاقاً اگر قیمت ها ازادتر حرکت کنند، سهامدار هم مجبور می شود اموزش ببیند، ارزش ذاتی سهم را بشناسد و بر اساس تحلیل تصمیم بگیرد؛ نه اینکه فقط رنگ تابلو و صف خرید و صف فروش را دنبال کند. الان برعکس شده؛ صف خرید مردم را هیجان زده می کند، صف فروش هم مردم را می ترساند. نتیجه؟ رفتار گله ای، نه کشف قیمت. بازار سرمایه باید محل کشف قیمت باشد، نه مسابقه صف نشینی. خواهشاً این ساختار را اصلاح کنید. دامنه نوسان 3 درصدی واقعاً در شان بازار سرمایه ایران نیست. #بورس #بازار_سرمایه #دامنه_نوسان #صف_خرید #صف_فروش #سازمان_بورس #رییس_سازمان_بورس #اعتراض #سهامدار #شفافیت 📢 @eTFIRN