جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
نوسان آپشن | ETF | سهام | etfirn
۱۲:۳۷:۱۷ ۱۴۰۵/۰۴/۰۷

لطفا مطالب را نشر دهید مشکل فقط دامنه نوسان نیست؛ ساختار بازار هم ایراد دارد. اگر قرار است بازار سرمایه کارامد باشد، باید ابزارهایش هم درست طراحی شوند. چرا سرمایه گذار نباید بتواند سفارش زمان دار روی هر قیمتی که تحلیل کرده ثبت کند؟ مثلاً من امروز می خواهم برای اهرم روی قیمت 3800 تومان سفارش بگذارم. چرا باید مجبور باشم فقط داخل یک دامنه محدود سفارش ثبت کنم؟ از ان طرف، همین رشد اخیر بازار را چه کسانی گرفتند؟ حقوقی هایی که از قبل برنامه ریزی کرده بودند. اجازه عرضه ندادند تا روی خیلی از صندوق های اهرمی 70 تا 80 درصد بازدهی بگیرند و روی صندوق های سهامی هم 40 تا 50 درصد سود کنند؛ بعد که کارشان تمام شد، بازار دوباره قفل صف فروش شد و سهامدار خرد ماند و حسرت. به جای قفل کردن قیمت ها، قوانین ابزارهای مالی را اصلاح کنید. چرا باید یک صندوق اهرمی تا 20 درصد حباب منفی داشته باشد؟ اصلاً فلسفه این اختلاف قیمت چیست؟ یا صندوق هایی مثل پالایش و دارایکم؛ سال هاست حباب منفی با ان ها عجین شده و هنوز هم هیچ راهکار اساسی برای حل این مشکل دیده نمی شود. این ها مشکلاتی نیست که امروز به وجود امده باشد. سال هاست سهامداران درباره شان حرف می زنند، اما هنوز همان مسیر اشتباه ادامه دارد. بازار سرمایه باید بر پایه عرضه و تقاضای واقعی، کشف قیمت و قوانین شفاف اداره شود؛ نه با صف، حباب، محدودیت های بی دلیل و تصمیمات مقطعی. واقعاً خسته مان کردید از بس این حرف ها را تکرار کردیم و هنوز هیچ اتفاقی نمی افتد. #بورس #بازار_سرمایه #صندوق_اهرمی #حباب_منفی #دارایکم #پالایش #سازمان_بورس #رییس_سازمان_بورس #حقوقی #سهامدار 📢 @eTFIRN

فالورها 859
تاثیر (Imp) 150.0
بازدید 150
تعامل (Eng) 6.0
لیست اخبار