جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
ژورنال بازارهای مالی(مجتبی دیبا)💎 | classiccharts
۱۴:۴۹:۴۳ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

بعد از موج صعودی اخیر، یه سوال مهم مطرحه: P/E بازار تا کجا امکان بالارفتن داره؟ کاهش ریسک جنگ اثر خودش رو گذاشت - اما این اثر همون 2-3 واحد افزایش P/E بود و نه بیشتر. انتظار معجزه از این عامل نداشته باشیم. اگه نگاهی به تابلوها بندازیم، واقعیت اینه که اکثر سهام کوچک از P/E فوروارد 2-3 رسیدن به محدوده 5 و بالاتر. یعنی بازار در بسیاری از نمادها به تعادل رسیده یا این هفته می رسه. تابلو نشون می ده بازار در شرایط فعلی هضم سهام با P/E بالای 5-5.5 رو نداره. خیلی از نمادها همین که نسبت قیمت به سود 1405شون از این سقف رد شده، روی تابلو عرضه شدن. این محدوده نقطه تعادل فعلی بازاره مگه یه محرک جدید بیاد؛ مثل کاهش نرخ بهره یا یه اتفاق سیاسی مثبت دیگه. الان خرید بدون تحلیل در کوتاه مدت احتمال ضررش بیشتر از سوده. همین هفته گذشته رو ببینید: فملی 10-12% اصلاح کرد، در حالی که پالایشی ها 10-12% رشد داشتن. بازار دیگه یکپارچه بالا نمی ره - انتخاب سهم مهم تر از همیشه ست. برای هر خرید جدید باید دلایل مشخص و قابل دفاعی داشته باشیم که رشد قیمت رو توجیه کنن.

فالورها 6954
تاثیر (Imp) 659.0
بازدید 659
تعامل (Eng) 13.0
لیست اخبار