فولاد فرض بر این بگیریم که ما سهامدار فولاد نبودیم. مثلا خودرو یا فملی یا چمیدونم پالایشی و بانکی و دارویی و غیره داشتیم. فرض بر این بگیریم که فولاد با دامنه محدود و این حجم خسارت که همه میدونند باز میشد. ایا توی این بازار سراسر سبز و صعودی؛ سهاممون رو میفروختیم و فولاد میخریدیم ؟ یا به اون سهم هایی که داشتیم اضافه میکردیم ؟ کسایی رو سراغ دارم که از وقتی بورس باز شد؛ نشستند و فقط دارن از مثبت خوردن سهم هاشون لذت میبرند. و حتی گاها اضافه هم میکنند. بدون دردسر و دغدغه. یه نگاهی به تابلو بندازیم و حجم قیمت سهامی که داره معامله میشه رو ببینیم ؛ گویایی همه چیزه. فولاد سهم خوبی بوده؛ اوکی شاخص ساز و قوی بوده،؛ اوکی اما از شانس یا بهتر بگم بد شانسی ما بوده که این اتفاق براش افتاد. هرکسی با حقیقت یه جور کنار میاد. بشخصه از هر زاویه ای که نگاه میکنم؛ باختم. اینده سهم زمانی مشخص میشه که از تعلیق در بیاد و روی تابلو ببینیمش. متاسفانه هنوز هیچی معلوم نیست. هیچی به معنای واقعی.
-
hamid
#ددانا مفت از دست ندید ی وقت…هدف اول 1300تومان هست
-
تحلیل مالی رفتاری
صنعت دارویی 📌 صنعت دارویی با توجه به اینکه جزو اولویت های واردات هستن، به نظر مشکل تامین ماده اولیه ندارن و در زمان جنگ هم ، از طریق مرز بازرگان و ترکیه به صورت زمینی وارد می شد. با رفع محاصره دریایی، به نظر شرکت ها دستکم برای چند ماه اینده انبارها رو پر می کنن و مشکلی از حیث مواد اولیه برای تولید ندارن. 🔹 با توجه گزارشات ماهانه خوب گروه دارو و p/e های پایینی که سهام گروه دارویی دارن، به نظر همچنان برای چند ماه اینده این گروه جای بررسی دارن. به عنوان مثال دفارا در مجمع پیش رو 140 ~130 تقسیم می کنه و برای امسال هم با کمک زیرمجموعه ها کف سود 260 ~ 250 تومنی رو خواهد داشت و p/e تحلیلی کمتر از 4 داره با تقسیم سود کامل 👌🏻 #دفارا #صنعت_دارویی 5 تیر 1405 @fundopedia
-
قفين الروح 🖤🔥
اقفال طریق سلیم سلام
-
نسیم بورس
رکود سنگین در بازار خودرو! •️با وجود کاهش قیمت ها، خبری از خریدار نیست. بازار خودرو با اجرا شدن توافق، به دنبال تغییر فاز است.
-
نسیم بورس
#جم به دلیل اسیب دیدن ناشی از جنگ، فشار تقاضا روی سهم هست اما تکنیکالی به محدوده کم ریسک و جذابی رسیده است، البته باید دقیق بررسی شود که محصول بوتادین چند درصد کل فروش شرکت بوده است . #صورت های_مالی تلفیقی سال مالی منتهی به 1404/12/29 (حسابرسی نشده) شرکت #پترو_شیمی_جم •️ شرکت پترو شیمی جم در دوره 12 ماهه منتهی به 1404/12/29 به ازای هر سهم 5,855 ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است. •️ «جم» با سرمایه ثبت شده 18,000,000 میلیون ریال طی عملکرد 12 ماهه منتهی به 1404/12/29 مبلغ 105,396,585 میلیون ریال سود شناسایی کرده است. •️ شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ 112,163,805 میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.
-
نسیم بورس
#فزر در روزهایی که انس جهانی 4000 رو از دست داد و دلار هم تا حوالی 153 اصلاح کرد، بورس بسته بود تقریبا، وگرنه اگر همزمان با هم رخ میداد و بورس هم باز بود، فشار فروش شدیدی را تجربه می کرد. فعلا انس به بالای 4040 دلار بازگشته است و دلار نیز در محدوده 167 در حال معامله است و به نظر می رسد که فزر در محدوده 10500 - 11300 متعادل شود.
-
نسیم بورس
•️#فسبزوار خردادماه را با فروش 92500 تن اسفنجی به قیمت 34100 تومان به ازای هر کیلوگرم پشت سر گذاشت و درامد 3161 میلیارد تومانی محقق کرد. رشد فروش خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 140% است
-
نسیم بورس
60 هزار دستگاه خودرو روی دست ایران خودرو ماند •️در اخرین عرضه ایران خودرو حدود 62 هزار دستگاه برای متقاضیان عادی، جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده عرضه شد. •️در این عرضه بیش از 1.8 میلیون نفر در قرعه کشی شرکت کردند و از برندگان تنها هزار نفر در مهلت مقرر نسبت به واریز وجه اقدام نموده اند. •️سایر افراد علاقه ای به واریز نداشتند مهم ترین دلیل ان کاهش حاشیه بازار و کارخانه به کمتر از 3 درصد است. •️از سوی دیگر تعداد شرکت کنندگان نسبت به دفعات قبل در قرعه کشی حدود 70 درصد کم شده است. •️شنیده شده است که ایران خودرو درخواست محرومیت 4 ساله برای افرادی که اقدام به ثبت نام می نمایند ولی پس از برنده شدن وجه واریز نمی نمایند، به شورای رقابت ارایه نموده است. •️در حالی که در ماه های گذشته قیمت حواله های ثبت نامی 100 تا 400 میلیون تومان معامله می شد، اکنون به کمتر از 50 میلیون تومان کاهش یافته و موج گسترده اگهی های فروش حواله را در شبکه های اجتماعی و سایت هایی مانند دیوار شاهد هستیم./ بورس24
-
نسیم بورس
بررسی اثر ستاره خلیج فارس بر #تاپیکو و #شستا •️ طی هفته گذشته با مطرح شدن خبر واگذاری بلوک شرکت ستاره خلیج فارس به پخش رازی و براورد 780 همتی از ارزش این شرکت بر اساس بلوک معامله شده، تقاضای چشمگیری در بازار نسبت به تاپیکو و شستا، ذینفعان مستقیم و غیرمستقیم ستاره، شکل گرفت. در این پست نگاهی تحلیلی به خالص ارزش دارایی ها و سود خالص این دو شرکت با مفروضات جدید انداختیم. •️ مبنای کرک اسپردها در براورد سود ستاره خلیج فارس بر اساس مفروضاتی بوده که در پست تحلیل سهام پالایشی در روز چهارشنبه ارایه شد. •️ در میزان تولید شرکت نیز با توجه به اثرات جنگ، افت 20 درصدی نسبت به سال 1404 در نظر گرفته شده است. •️نسبت به تحلیل قبلی که از تاپیکو در انیگما منتشر کردیم(حدودا 20 روز گذشته) با اعمال مفروضات جدید کرک اسپرد در ستاره خلیج فارس، حدودا 17 همت به سود سهام دریافتنی شرکت افزوده شده است./انیگما
-
نسیم بورس
#فزر 67 همت مارکت کپ فزر شده، باهاش میشه کلی شرکت بورسی خرید.