جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
نیما علی یاری | nima.ai
۱۹:۰۰:۴۲ ۱۴۰۵/۰۴/۰۵

شپنا سلام به همگی (کلیت بازار و صنعت فولاد و جواب دو تا از دوستان) بازار الان به ارزش متوسط خودش معامله میشه ، هفته اینده سهامی که pe پایینی دارن ، در کنارش گزارش خرداد خوبی هم روانه کدال کنن ، میتونن رشد قیمتی رو همچنان تجربه کنن سهامی که pe بالا دارن و سهامی که گزارش خرداد ضعیف بدن ، اینا رشدشون متوقف یا کند میشه قبلا هم گفتم بازار میتونه 1 واحد رشد کنه ، 1 واحد اصلاح کنه (ارزش متوسطش هست دیگه) اگر قصد خرید به دید یکساله دارید روی سهام خوب بازار 15 الی 20 درصد اصلاح و 70 الی 100 درصد رشد در نظر بگیرید روی سهام ضعیف 30 الی 40 درصد اصلاح و 40 الی 50 درصد رشد انتظار داشته باشید (پس مهمه چه سهمی خرید میکنید) … صنعت فولاد این چند سال با مشکلات جدی مواجه بوده همین باعث شد بعضی از سهام این صنعت حد ضرر بنیادی هم فعال کردن بازدهی سهام این صنعت تحت تاثیر همین عملکرد ضعیف ، نتونسته با کلیت بازار همخوانی داشته باشه امسال ، نیمه دوم سال گزارشات و صورت مالی های بهتری دادن ، که امیدوارمون کرد حاشیه سود بعضی هاشون یه کوچولو رشد کرد ولی فکر میکنم زوده بخوایم بگیم دارن به دوران اوج خودشون برمیگردن ، بهتره فعلا عملکردشون و زیر نظر بگیریم به هر حال با رفع مشکل ناترازی انرژی و باز شدن پنجره صادرات ، امید داریم هر چه زودتر این صنعت به ظرفیت واقعی خودش برسه عملکردشون و زیر نظر بگیرید (خالی از لطف نیست) … در مورد سبدشون دوستی سوال پرسیدن به نظر من شما چون نصف سرمایتون طلا هست دیگه خرید کاتد مس ، وزن کامودیتی رو توی پرتفو بالا میبره ، به هر حال برای خرید گواهی کاتد مس باید کد بورس کالا بگیرید وبملت خوبه ، ولی توی بانکی ها از اون بهترم هست شبندر خوبه صندوق اهرمی مناسب نوسانگیری هست ، برای بلند مدت بازدهی چندانی نداره توی اصلاح بازار از صنایع برتر بازار پله ای سهم خرید کنید نکته ای که از همه مهمتره ، کنترل ذهن هست شما باید انقدر به معاملات خودتون مسلط باشید که از تصمیم هیجانی توی بازار دور باشید و دیگه اتفاقات گذشته تکرار نشه … دوست دیگه در مورد روانکارها و شسپا سوال کردن قبلا کامل توضیح دادم توی پست های قبل هست

تعامل (Eng) 1.0
لیست اخبار