#شمواد منتظرگزارش 9ماهه عالی هستیم تاp/eبیاد حدود3 .وادامه روند رشد
-
reza_1111
#خاور با سلام به همه عزیزان و عرض تسلیت ایام محرم، سود اعلامی 1404 که مبلغ 121 ریال میباشد، شوکه کننده است. سه سال قبل ان، خاور با تولید 17000 ماشین و با جمع قیمت فروش حدودا 42 همت، سودی معادل 790 ریال بابت هر سهم بدست اورد. حالا با تولید فقط 12000 ماشین، جمع قیمت فروش بیش از 45 همت شده. یعنی با استفاده بسیار کمتر قطعات و سرمایه، پول بسیار بیشتری بدست اورده. البته با توجه به افزایش چند باره قیمت ماشینها، این موضوع کاملا قابل پیش بینی و قابل انتظار بود. چیزی که قابل انتظار و منطقی به نظر می رسد سودی در حدود 1500 تا 1800 ریال برای هر سهم است (علارغم بهانه هایی مثل افزایش حقوق و قیمت اب و برق، چون این افزایش ها در مقابل افزایش درامد اصلا اعداد مهمی نیستند). من خود عاشق خاور و سهامدار خاور هستم و می مانم، و فقط برای مقایسه و نه تبلیغ عرض میکنم، شرکتی مثل شپدیس، با فروش کمی بالاتر از خاور، یعنی چیزی حدود 65 همت، سودی معادل 49000 ریال بابت هر سهم بدست اورده. حالا ما این عدد 121 ریال را با چه قاعده و استدلالی باید قبول کنیم، این واقعا باور نکردنی است. با چه حساب و کتابی، بابت 45.7 همت فروش 1.3 همت سود بدست اورده اند انهم با اینهمه افزایش قیمت ماشینهای تولیدی. یعنی بجای 50 تا 60 درصد سود که بخاطر افزایش قیمت ها اتفاق افتاده، اینها فقط 2.8 درصد سود ساخته اند. قیمت سهم که بصورت غیر قابل باوری به پایین کشیده شده و حال اینهم اعلام سود هر سهم. سهامداران محترم لطفا جویای ح ق وق خودتان باشید.
-
اِکو آیریا | تحلیل بازار های مالی
#فروش_ماهانه #فروش_خرداد #بهار_1405 #شرکت_های_تولیدی ⬅️در این گزارش به بررسی گزارش تولید و فروش شرکت های تولیدی در خرداد ماه میپردازیم. •️ در لیست اول مطابق انتظار شرکت هایی از گروه دارویی، غذایی، زراعت و سیمانی و چخزر مجددا شرایط بهتری داشتند. 🧾در جدول فوق ابتدا فروش ماهانه 3 ماه اول سال به تفکیک، سپس تولید ماهانه و بعد مقایسه تولید و فروش خرداد به اردیبهشت و در انتها تولید و فروش بهار 1405 و 1404 و مقایسه انها اورده شده است جهت بررسی از چند زاویه 💊 در گروه دارویی سهم های دجابر و دزاگرس این چند ماه اخیر رکورد تولید و فروش های بسیار جذابی میزنند 🍭 از گروه قند که قبلا گفته بودیم تولید و فروش منظمی ندارد، قپیرا و قزوین قابل توجه بودند اما از لحاظ دیگر پارامتر ها که قبلا گفته بودیم قپیرا از خوب های این صنعت میباشد. 🍝 از گروه غذایی: غمهرا همچنان در حال درخشش بی نظیر در همه ابعاد که علاوه بر رشد فروش، تناژ تولید هم رشد درخشانی داشته و این سهم هم قبلا ذکر شده بود جزو بهترین سهم های گروه غذایی و از سهم های عالی بازار میباشد و بعد غمینو هم شرایط بسیار عالی دارد و این ماه هم عالی عمل کرده 🔸 از گروه فلزات: فولاژ و فنوال که از بهترین های این گروه بودند این ماه و بهار هم عالی بودند و در تولید و فروش قوی ظاهر شدند. 🔹از سایر گروه ها: درخشان ترین گزارش متعلق به شمواد بود که رکورد های جدیدی میزند در فروش، همچنین زفکا از بهترین های زراعت همچنان با ثبات بود و کسرا از سهم های کوچک گروه کاشی به نظر در حال تحول جذابی هست ✅ این نکته بسیار مهم هست که فروش های ماهانه شرکت ها فقط یکی از پارامتر های ارزیابی میباشد و شرط لازم هست نه شرط کافی هم چنین در ارزیابی فروش یک شرکت علاوه بر رشد فروش ریالی باید یا رشد تناژ تولید داشته باشد یا حداقل تناژ تولید پارسال را حفظ کرده باشد. ✍🏻 رضا نعمت اللهی 🆔 @Eco_Ayria لینک کانال بله: ✅ https://ble.ir/join/HWeBFkgmKZ
-
سید حسین اکبری
تاصیکو معادن طلا وقتی خوب بودند که هم طلا هم دلار افزایشی بودند الان متاسفانه هر دو بد جور ریزش داشته اند و ریزش انس طلا و نقره ظاهراً ادامه دار باید باشد. فزر هم حال و روز خوبی ندارد رفت توی اصلاح. امیدوار بودم وضع مس خوب بشه و تاثیر+بگذاره که اومدن صندوق مسگون نقدینگی ها رو میشوند سمت خودش
-
چکاپا گاهی مثلاً ممکنه مثلا من سهامدار باشم ولی 90% سهمم رو تو کف فروختم و رکب خوردم از بزرگان، یا میخواستم تو کف میانگین بزنم اما نتوانستم یا مثلا فعلا پولم گیره، چون من یک فرد ضعیف هستم و هوش مالی ندارم. در چنین مواقعی میام از سهم بد میگم که دوباره فرصت پیش بیاد برای ورود اما بازار و سهامداران اون سهم ممکنه هوشمند باشن و اجازه ندن که به هدفم برسم.
-
عدنان جعاوله
فزر سعی کنی جزی مردم عادی نباشی . اموزش های بیشتری نیاز هست که فکر میکنم برای هر شخصی که داخل بازار مالی کار می کنه نیاز باشه
-
ایروانی ارشد کسب وکار
موج نوشتار تحلیلی…اهرمی ها معامله برد برد دوسناریو داریم سناریو اول تفاهم به توافق منجر شود دراین سناریو سهام سهام چنان رشدی بکنید که در خاطر نیایید درسناریو کاهش ندارد سناریو دوم دراین سناریو تفاهم به توافق منجر نشود دراین سناریو ارزنیما تا پایان سال صد هشتاد هزار تومان ودلار ازاد صد ده هزار تومان دراین سناریو بورس رشد خواهد داشت بنده فردی خوشبین هستم. شما نظرات متفاوت را بخوانید و جمع بندی کنید… پالایش وبانکها تاکید داشتم. پاینده سالم باشید
-
عدنان جعاوله
فزر روح الله جان همان طور که از عدد 4400 دلار تک عدد اعلام کردم و 3970 رو برای هر انس طلا گفتم و شما فرمودید یعنی ریزش چهار صد دلاری غیر ممکنه الان هم عرض میکنم من 90 درصد تکنیکال کار میکنم کاری به اخبار ندارم . شاید ده درصد اهمیت بدهم تارگت اصلاحی اعلام شده برای انس شاید الان غیر قابل باور باشد . ولی بازار ها استاده نشر اخبار هسستن که مردم عادی رو از مسیر خارج کنند
-
عیار والا خودم اهرم و شتران داشتم فروختم شپدیس و کمی خودرو یی خریدم ولی اصلا توصیه به خرید نمیکنم از مشاوران کمک بگیرید اینجا فقط نظرات شخصی طبق تحلیل های شخصی هر فردی است
-
دالبر دوست ناشناس عزیز خیلی خوبه که خوندی ولی متوجه نشدی اما خیلی بده که فکر میکنی هوش مصنوعی یک قوای سوبژکتیو هست. هوش مصنوعی در مفاهمه متن هم مشکل دارد چه رسد به کانتکست متن یا مقولات پیچیده تری مثل گرامرِ مفاهمه ای متن! من میتونستم تک به تک استنتاج های این هوش مصنوعی رو پاسخ بدم لیکن نه به حال شما فایده ای دارد و نه در ظرفیت این مدیوم چنین گشایشی ست. فقط به یک نکته اشاره میکنم وقتی در این موضوعات از هوش مصنوعی سوال میپرسید اون بر اساس خاستگاه توسعه ای که پیدا کرده مقولات رو در کانتکست غربی یا جهانی اش میفهمه و بسبب فاصله بین اینجا و اونجا، منشا نوشته برای اهل فن مشخص میشه.
-
علی بیات
عیار بازار سرمایه محل ریسک .اما و اگر و شاید و باید کارساز نیست حدود دو هفته پیش ی کانال بورسی ک اعضا بالایی داره سهم کهربا را پله اول خرید معرفی کرد…از شروع سیگنال تاالان بالای 13 درصد منفی شده…پله دوم سوم و چهارم کجاس من نمیدونم اونس طلا و نقره همه رو شوکه کرد…از کانادا و امریکا گرفته تا اینجا صبور باشین و قوی