فملی دلار رسید به 165 تومن با وجود خبر مذاکرات، دلار افزایشی هست، دلیلش هم قبلا گفتیم، با رفع محاصره دریایی و اغاز مجدد تجارت با امارات، واردات با سرعت بسیار بالایی شروع شده و تقاضای زیادی روانه بازار ازاد دلار شده دنبال دلیل بودین اینم دلیل
-
اهرم چقد گفتم ضستا رو نگه دار خواهیم دید چه میشود
-
فزر همه میدونیم که طلا اینده ی خوبی داره ولی ب دنبال سود بیشتر هستیم بهتره تحقیق کنید هر سهمی رو که اسم میارن باید تحقیق و تحلیل هارو خوند بورس ایران عین باتلاقه مواظب باشین گیر نیفتین سهم پرقدرت بخرین 10 تا سهم برتر رو ببینید دو تا رو انتخاب کنید فعلا نقره و طلا رو بی خیال دو تا سهم مس دو تا بانکی دو تا الومینیوم .
-
فرزاد
#شاخص_بورس ❗️ تقابل وزیر نفت با بازارسرمایه وزیر نفت بدون مصوبه هیات مدیره و تاییدیه بورس در هلدینگ خارج فارس مدیرعامل منصوب کرد اقای پاک_نژاد #فارس یک نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس است و نمی توان یک فرد بی ربط را براحتی به دومین شرکت بزرگ بازارسهام تحمیل کرد. بیش از 20 میلیون سهامدار دارد! حسن عباسی زاده لیسانس شیمی است و با یک دکترای مدیریت راهبردی بدون ارتباط با صنعت پتروشیمی مدتی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد و حالا وزیرنفت در تلاش برای سپرده اداره فارس به اوست.
-
شبندر سهام پتروشیمی چطور هستند؟؟؟
-
وپاسار مارکت عالی پی ای عالی حقوقی عالی رفتیم برای 1500 تومن
-
وپاسار این سهم 1500تومن را تاچ میکنه
-
بورس۲۴ | Bourse24
❗️ تقابل وزیر نفت با بازارسرمایه وزیر نفت بدون مصوبه هیات مدیره و تاییدیه بورس در هلدینگ خارج فارس مدیرعامل منصوب کرد. اقای #پاک_نژاد #فارس یک نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس است و نمی توان یک فرد بی ربط را براحتی به دومین شرکت بزرگ بازارسهام تحمیل کرد. بیش از 20 میلیون سهامدار دارد! حسن عباس زاده لیسانس شیمی است و با یک دکترای مدیریت راهبردی بدون ارتباط با صنعت پتروشیمی مدتی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد و حالا وزیرنفت در تلاش برای سپرده اداره #فارس به اوست. @bourse24ir
-
دپارتمان بورس
«روند صعودی بازار ادامه دار است » 🔹فاصله تا سقف قیمتی ؛ لیست راندوم بین 80% الی 90% ؛ تعداد 28 نماد 🔰 #چکاپا #کساپا #لپارس #دتولید… بین 70% الی 80% ؛ تعداد 65 نماد 🔰 #اپرداز #ولساپا #برکت #زماهان… بین 60% الی 70% ؛ تعداد 84 نماد 🔰 #فاراک #غبهار #ولغدر #خکمک… بین 50% الی 60% ؛ تعداد 78 نماد 🔰 #خگستر #ختور #اخابر #کاما… 🗓1405/04/03 @departeman_ir https://t.me/+XkWtrZZuECNkMDc8
-
کرمان #کرمان 🚨نکات خیلی مهم (واقعیت صنعت برق ایران) 🖌قیمت برق در ایران به صورت دستوری توسط دولت تعیین میشه، 🖌پرداختها گاها با تاخیر انجام میشه که یکی از ریسک های اصلی نیروگاه های خصوصی همینه، 🖌نرخ ها معمولا با تورّم تعدیل میشن اما همیشه عقب تر از تورّم واقعی هستند 📌برای ارزشگذاری ماهتاب گستر، مهمترین نکته اینه که با یک شرکت عملیاتی ساده روبرو نیستیم، بلکه با یک هلدینگ نیروگاهی خصوصی مواجهیم که مالک تمام یا بخشی از 12 نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر با ظرفیت اسمی نزدیک به 4،400 مگاوات است. در چنین شرکتی معمولا روش ضرب درامد در حاشیه سود دقت کمی داره. سه روش بهتر وجود داره: 1️⃣ ارزشگذاری بر اساس ظرفیت نیروگاه هی (بهترین روش برای براورد سریع): در معاملات نیروگاهی کشورهای در حال توسعه، ارزش جایگزینی هر مگاوات سیکل ترکیبی معمولا در حدود 400،000 تا 1،000،000 دلار به ازای هر مگاوات قرار می گیره (بسته به عمر، راندمان، قراردادهای فروش برق) اگه برای دارایی های ماهتاب به صورت محافظه کارانه فقط 500،000 دلار به ازای هر مگاوات در نظر بگیریم، یعنی 4،400 مگاوات × 500،000 دلار = حدود 2.2 میلیارد دلار ارزش دارایی نیروگاهی ماهتاب است. 2️⃣ ارزشگذاری بر اساس سوداوری: اگه فرض کنیم درامد هر یک مگاوات در شرایط ایران حدود 5 تا 10 میلیارد تومان است، و حاشیه سود خالص بلندمدت 20% باشه، انگاه برای سبد 4،400 مگاواتی کف سود خالص حداقل 4،400 میلیارد تومان و سقف سود خالص 8،800 میلیارد تومان خواهد بود. حالا اگه سهم اقتصادی واقعی ماهتاب گستر را در این 12 نیروگاه 60% هم در نظر بگیریم سود خالص اون 2،640 تا 5،280 میلیارد تومان خواهد بود. و سهم کرمان با توجه به بلوک 22.11 درصدی اش 584 تا 1،168 میلیارد تومان خواهد بود. 3️⃣ ارزش خالص دارایی ها (NAV): این روش معمولا دقیق ترین روش برای هلدینگ های نیروگاهی است، ارزش روز نیروگاه ها + سهام شرکت های تابعه + پروژه های در حال ساخت _ بدهی ها = NAV که از اطلاعات عمومی می دانیم که ارین ماهتاب گستر در 12 نیروگاه عمدتا حرارتی و تجدیدپذیر سهامدار یا مالکیت کامل داره. و در شرکت های متعدد حوزه انرژی هم حضور داره. در چنین محاسباتی میانگین سود خالص سالانه هر برگ سهام (کرمان) فقط از محل ارین ماهتاب گستر تا 20 تومان هم میتونه باشه…
-
کرمان #کرمان ⭕️ کمی طولانی میشه اگه حوصله حساب کتاب و عدد و رقم داشتید بخونید. احتمالا دیگه الان همه می دونن که 80 درصد پورتفو (کرمان) در شرکت ارین ماهتاب گستر هست که مالک بلوک سهام 22.11 درصدی در ماهتاب هست. ماهتاب گستر اولین شرکت خصوصی تولید برق در ایران از سال 1380 هست. برق نیروگاه های خصوصی در ایران عمدتا به دو روش فروخته میشه. 📌1) قرارداد خرید تضمینی با دولت(PPA) این رایج ترین مدل برای نیروگاه های ماهتاب است. نرخ تقریبی فروش هم در سال های اخیر حدود 280 تا 420 تومان به ازای هر کیلووات ساعت هست. این عدد برای نیروگاه های حرارتی خصوصی، مثل نیروگاه های ماهتاب و قراردادهای بلندمدت فروش برق به وزارت نیرو هست. 📌2) بازار برق در [بورس انرژی] که در این حالت قیمت ها متغیر هست. حدود قیمت ها معمولا بین 300 تا 800 تومان به ازای هر کیلووات ساعت که در ساعات اوج مصرف حتی بالاتر هم میره. این مدل کمتر از PPA استفاده میشه اما رو به رشده. اما ماهتاب گستر معمولا برق را به صورت مستقیم به شبکه سراسری میفروشه از طریق قراردادهای تضمینی بلندمدت با وزارت نیرو. مثال واقعی برای فهم درامد ماهتاب: یه نیروگاه 500 مگاواتی تولید سالانه اش حدود 3.5 تا 4 میلیارد کیلووات ساعت هست. اگه نرخ را 350 تومان در نظر بگیریم، درامد سالانه اش حدود 1.2 تا 1.4 هِمَت است. حالا ظرفیت نیروگاه های ماهتاب حدود 4،400 مگاوات هست. یعنی سالانه بین 33 تا 35 میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه میفروشه. که با نرخ 350 تومانی میشه درامدی بین 11،600 تا 12،400 میلیارد تومان در سال. اگه حاشیه سود خالص منطقی 20% را براش در نظر بگیریم، سود خالص سالانه اش حدودا بین 2،310 تا 2،468 میلیارد تومان است. حالا سهم سود خالص سالانه کرمان از این محل با توجه به بلوک 22.11 درصدی، میشه حدودا بین 511 تا 556 میلیارد تومان. که اگه این رقم را تقسیم بر کل تعداد برگه سهام کرمان کنید، سود خالص هر برگ سهام حدود 12 تومان میشه.