کرمان #کرمان 🚨نکات خیلی مهم (واقعیت صنعت برق ایران) 🖌قیمت برق در ایران به صورت دستوری توسط دولت تعیین میشه، 🖌پرداختها گاها با تاخیر انجام میشه که یکی از ریسک های اصلی نیروگاه های خصوصی همینه، 🖌نرخ ها معمولا با تورّم تعدیل میشن اما همیشه عقب تر از تورّم واقعی هستند 📌برای ارزشگذاری ماهتاب گستر، مهمترین نکته اینه که با یک شرکت عملیاتی ساده روبرو نیستیم، بلکه با یک هلدینگ نیروگاهی خصوصی مواجهیم که مالک تمام یا بخشی از 12 نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر با ظرفیت اسمی نزدیک به 4،400 مگاوات است. در چنین شرکتی معمولا روش ضرب درامد در حاشیه سود دقت کمی داره. سه روش بهتر وجود داره: 1️⃣ ارزشگذاری بر اساس ظرفیت نیروگاه هی (بهترین روش برای براورد سریع): در معاملات نیروگاهی کشورهای در حال توسعه، ارزش جایگزینی هر مگاوات سیکل ترکیبی معمولا در حدود 400،000 تا 1،000،000 دلار به ازای هر مگاوات قرار می گیره (بسته به عمر، راندمان، قراردادهای فروش برق) اگه برای دارایی های ماهتاب به صورت محافظه کارانه فقط 500،000 دلار به ازای هر مگاوات در نظر بگیریم، یعنی 4،400 مگاوات × 500،000 دلار = حدود 2.2 میلیارد دلار ارزش دارایی نیروگاهی ماهتاب است. 2️⃣ ارزشگذاری بر اساس سوداوری: اگه فرض کنیم درامد هر یک مگاوات در شرایط ایران حدود 5 تا 10 میلیارد تومان است، و حاشیه سود خالص بلندمدت 20% باشه، انگاه برای سبد 4،400 مگاواتی کف سود خالص حداقل 4،400 میلیارد تومان و سقف سود خالص 8،800 میلیارد تومان خواهد بود. حالا اگه سهم اقتصادی واقعی ماهتاب گستر را در این 12 نیروگاه 60% هم در نظر بگیریم سود خالص اون 2،640 تا 5،280 میلیارد تومان خواهد بود. و سهم کرمان با توجه به بلوک 22.11 درصدی اش 584 تا 1،168 میلیارد تومان خواهد بود. 3️⃣ ارزش خالص دارایی ها (NAV): این روش معمولا دقیق ترین روش برای هلدینگ های نیروگاهی است، ارزش روز نیروگاه ها + سهام شرکت های تابعه + پروژه های در حال ساخت _ بدهی ها = NAV که از اطلاعات عمومی می دانیم که ارین ماهتاب گستر در 12 نیروگاه عمدتا حرارتی و تجدیدپذیر سهامدار یا مالکیت کامل داره. و در شرکت های متعدد حوزه انرژی هم حضور داره. در چنین محاسباتی میانگین سود خالص سالانه هر برگ سهام (کرمان) فقط از محل ارین ماهتاب گستر تا 20 تومان هم میتونه باشه…
-
بورس وان
〰️ #وپترو اگر شرایط صنعت پتروشیمی کشور به سطح قبل از جنگ برگرده یکی از گزینه های جذاب بازار خواهد بود با رونمایی از شیمی بافت. وپترو مالک چند تا دارایی مهمه: 49% شکربن 66% شدوص 63% شیمی بافت 100% سرمایه گذاری هامون کیش اما برگ برنده وپترو، شیمی بافت: وپترو حدود 63% این شرکت رو داره، با بهای تمام شده نزدیک صفر. این شرکت مالکیت 63.5 درصد سهام شرکت شیمی بافت را دارا می باشد و حدوداً معادل 50 درصد سود این هلدینگ از محل DPS از شرکت مذکور تامین می گردد. و باتوجه به اسیب به صنعت پتروشیمی کشور خوراک زیر مجموعه های این سرمایه گذاری نیز با مشکل مواجه شده است. همچنین به اطلاع می رساند شرکت شیمی بافت درمورخ 11 / 05 / 1404 نیز در بازار دوم فرابورس ایران با نماد " شیمی بافت " پذیرفته شده است و سهام ان در شرف فرایند عرضه اولیه می باشد. 😄حمایت معتبر: 3500 تومان ❌مقاومت: 5000 تومان 🔝 هدف میان مدت: 9000 تومان 🗓 1405/04/03
-
وپاسار یعنی 194ضرب در 80 هزار تومن سهم وپاسار الان میشه یک گرم طلای 18 عیار 💛💛🩵🩵🩷💜💜
-
گـانــــدو 𝕧𝕚𝒑 صندوقها
#اهرم 🔹مقاومت فعلی: 4900 🔹حدضرر فعلی: 4680 🔹حدضرر قطعی( مهم): 4500 ✍ چنانچه بالای مقاومت 4900 تثبیت شود، اهداف بالاتر در دسترس است. 🔹حدضرر جهش: 2600 🔹حدضرر نارنج اهرم: 4600 🔹حد ضرر بیدار: 3200 🔹حد ضرر دارایکم: 50000 ✍صندوق های حباب منفی فوق مجموعه ای از سهام مهم (فملی، پالایشی ها، وبملت، وغدیر و…) می باشند و چنانچه حدضررهای فوق فعال شوند، حد ضرر شاخص کل و کلیت بازار( بجز هموزن های خاص و سهام خودرویی) نیز فعال می شود. 🔹به حدضرر ها پایبند باشید، زیراچنانچه زیر اعداد فوق تثبیت شوند، حمایت های بعدی فاصله نسبتاً زیادی تا حمایت های مذکور دارند. 🔹توضیحات تکمیلی: پیام صوتی
-
وپاسار اصلاح میکنم 80 هزاز تومن باید هر سهم وپاسار باشه💜💜🩷🩷🩵💛
-
همراه شو عزیز .
#کرازی تو این صفحه یه چیزی هست به اسم سهام نگر.اون پایین یه چیزی هست به اسم همبستگی.یه شرکت هست به نام کهمدا.میتونین با کرازی همبستگی سهم رو چک کنین.معیار بدی برا ارزش سهم نیست
-
اهرم با سلام استاد ایروانی اگر زحمت نیست و لطف کنید یه نگاه به چارت این ها (چکاپا و کمرجان )بندازید یه زمان حدودی برای خروج اعلام کنید و صندوق سهامی مناسب معرفی کنید ، ممنون
-
مهسا سارینا
شسم شسم
-
وپاسار یعنی سال 99 با 194 سهم وپاسار یگ گرم طلا می گرفتیم اما الا ن با طلای 16 تومنی 16 هزار سهم وپاسار میشه یگ گرم طلا حالا 16 هزار را تقسیم بر 194 میکنیم میشه 83 پس نتیجه میگیرم الان با احتساب سال 99 هر سهم وپاسار طبق قیمت طلای الان باید 800هزار تومن باشه💛💛🩵🩵🩷💜💜
-
شپنا تانکر ترکرز : ایران از 15 ژوین (25 خرداد) تاکنون 40 میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
-
مهدی قاسمی
خودرو هر سهم می خرید بخرید این خودرو رو نخرید تو سهام کلی ضرر تو اپشن که دیگه نگم