کرمان #کرمان ⭕️ کمی طولانی میشه اگه حوصله حساب کتاب و عدد و رقم داشتید بخونید. احتمالا دیگه الان همه می دونن که 80 درصد پورتفو (کرمان) در شرکت ارین ماهتاب گستر هست که مالک بلوک سهام 22.11 درصدی در ماهتاب هست. ماهتاب گستر اولین شرکت خصوصی تولید برق در ایران از سال 1380 هست. برق نیروگاه های خصوصی در ایران عمدتا به دو روش فروخته میشه. 📌1) قرارداد خرید تضمینی با دولت(PPA) این رایج ترین مدل برای نیروگاه های ماهتاب است. نرخ تقریبی فروش هم در سال های اخیر حدود 280 تا 420 تومان به ازای هر کیلووات ساعت هست. این عدد برای نیروگاه های حرارتی خصوصی، مثل نیروگاه های ماهتاب و قراردادهای بلندمدت فروش برق به وزارت نیرو هست. 📌2) بازار برق در [بورس انرژی] که در این حالت قیمت ها متغیر هست. حدود قیمت ها معمولا بین 300 تا 800 تومان به ازای هر کیلووات ساعت که در ساعات اوج مصرف حتی بالاتر هم میره. این مدل کمتر از PPA استفاده میشه اما رو به رشده. اما ماهتاب گستر معمولا برق را به صورت مستقیم به شبکه سراسری میفروشه از طریق قراردادهای تضمینی بلندمدت با وزارت نیرو. مثال واقعی برای فهم درامد ماهتاب: یه نیروگاه 500 مگاواتی تولید سالانه اش حدود 3.5 تا 4 میلیارد کیلووات ساعت هست. اگه نرخ را 350 تومان در نظر بگیریم، درامد سالانه اش حدود 1.2 تا 1.4 هِمَت است. حالا ظرفیت نیروگاه های ماهتاب حدود 4،400 مگاوات هست. یعنی سالانه بین 33 تا 35 میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه میفروشه. که با نرخ 350 تومانی میشه درامدی بین 11،600 تا 12،400 میلیارد تومان در سال. اگه حاشیه سود خالص منطقی 20% را براش در نظر بگیریم، سود خالص سالانه اش حدودا بین 2،310 تا 2،468 میلیارد تومان است. حالا سهم سود خالص سالانه کرمان از این محل با توجه به بلوک 22.11 درصدی، میشه حدودا بین 511 تا 556 میلیارد تومان. که اگه این رقم را تقسیم بر کل تعداد برگه سهام کرمان کنید، سود خالص هر برگ سهام حدود 12 تومان میشه.
-
گـانــــدو 𝕧𝕚𝒑 صندوقها
#اهرم 🔹مقاومت فعلی: 4900 🔹حدضرر فعلی: 4680 🔹حدضرر قطعی( مهم): 4500 ✍ چنانچه بالای مقاومت 4900 تثبیت شود، اهداف بالاتر در دسترس است. 🔹حدضرر جهش: 2600 🔹حدضرر نارنج اهرم: 4600 🔹حد ضرر بیدار: 3200 🔹حد ضرر دارایکم: 50000 ✍صندوق های حباب منفی فوق مجموعه ای از سهام مهم (فملی، پالایشی ها، وبملت، وغدیر و…) می باشند و چنانچه حدضررهای فوق فعال شوند، حد ضرر شاخص کل و کلیت بازار( بجز هموزن های خاص و سهام خودرویی) نیز فعال می شود. 🔹به حدضرر ها پایبند باشید، زیراچنانچه زیر اعداد فوق تثبیت شوند، حمایت های بعدی فاصله نسبتاً زیادی تا حمایت های مذکور دارند. 🔹توضیحات تکمیلی: پیام صوتی
-
وپاسار اصلاح میکنم 80 هزاز تومن باید هر سهم وپاسار باشه💜💜🩷🩷🩵💛
-
همراه شو عزیز .
#کرازی تو این صفحه یه چیزی هست به اسم سهام نگر.اون پایین یه چیزی هست به اسم همبستگی.یه شرکت هست به نام کهمدا.میتونین با کرازی همبستگی سهم رو چک کنین.معیار بدی برا ارزش سهم نیست
-
اهرم با سلام استاد ایروانی اگر زحمت نیست و لطف کنید یه نگاه به چارت این ها (چکاپا و کمرجان )بندازید یه زمان حدودی برای خروج اعلام کنید و صندوق سهامی مناسب معرفی کنید ، ممنون
-
مهسا سارینا
شسم شسم
-
وپاسار یعنی سال 99 با 194 سهم وپاسار یگ گرم طلا می گرفتیم اما الا ن با طلای 16 تومنی 16 هزار سهم وپاسار میشه یگ گرم طلا حالا 16 هزار را تقسیم بر 194 میکنیم میشه 83 پس نتیجه میگیرم الان با احتساب سال 99 هر سهم وپاسار طبق قیمت طلای الان باید 800هزار تومن باشه💛💛🩵🩵🩷💜💜
-
شپنا تانکر ترکرز : ایران از 15 ژوین (25 خرداد) تاکنون 40 میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
-
مهدی قاسمی
خودرو هر سهم می خرید بخرید این خودرو رو نخرید تو سهام کلی ضرر تو اپشن که دیگه نگم
-
Dr.f.m.moharer
#سصوفی شخارک سود سهام را از طریق سجام پرداخت کرد ولیکن این شرکت اختلال سیستم بانکی را بهانه کرده، متاسفم
-
Formula_1
#استیل اپدیت