فسبزوار سرود سهم بسیار ارزنده ای هست مخصوصا قسمت صادراتیش که داره کولاک می کنه و تقسیم سود 95 درصدیش فسبزوار هم امسال بعد از چند سال از خواب زمستانی بلند شده و افق خوبی براش متصور هستیم . اینکه سهم امسال بتونه 2000 را بسازه شکی نیست و پ بر ای فوروارد 2.5 داره الان فسبزوار سود را برج 12 میده فرود مهر سال بعد فرود از نظر من ریسک سیستماتیک کمتری داره چون نرخ ارز تغییر کنه سریع در گزارش ماهانه تاثیر داره ولی فسبزوار اینطوری نیست
-
کاما همون ولاعتمادی که هنوز باز نشده تو بدترین گروه بازار تو اوین مجمعش با 20 تومن سرمایه 2 تومن سود نقدی داد هرچند کسی پذیره نویسی شرکت در شرف تاسیس واسه سود مجمع نمیخره هر پذیره نویسی شرکت در شرف تاسیسی دید شرکت کنید با کدهای خانوادگی ضرر کردید من پرداخت میکنم برید تفارس و تکیمیا و اواپارس و بالای ده تا شرکتی که این دو سه ساله پذیره نویسی شدن بررسی کنید هر کس با کدهای خانوادگی شرکت کرد یه سرمایه اولیه خوب داره الان به جای ریختن وقتش پای رویاهای پوچ
-
ثفارس حداقل 50 درصد بالا میره…اولین هدف 1900 و بعد 2200 در کوتاه
-
Farzad
#سبجنو سود سبجنو به دارندگان حساب بانک ملی بعلت اختلال هنوز واریز نشده است
-
سروش قبادی
خودرو برای جلوگیری از صف فروش شدن طلا داره این شکلی قیمت حدود 16 حفظ میکنه…اما در نهایت نزول میکنه 🫡با کمی تاخیر
-
DP AM
وفردا تارگت 157 تومن فعال شد. عجیبه بعضی ها صبر میکنن زیانه 30 40 درصدیشون رو با همون نمادی که زیان دیدن جبران کنن.!!! این سهم اگه قرار بود رشد کنه تو روزهایی که حتی یدونه نماد قرمز نبود رشد میکرد. پس یعنی یجای کار خرابه. خودتون تصمیم بگیرین ولی،ولی من باشم میفروشم با هر عدد زیان، یه سهم خوب میگیرم.قطعا زودتر به سود میرسین . شرکتی که دو سال بسته شد و جواب نمیداد اصلا عجیبه خریدنش. ارزش قایل بشین به پولتون. حتی اگه پروژه بشه و از فردا رشد کنه من باشم میفروشم میرم بیرون.
-
پالایش به گفته خودش دوشنبه بعد از بازگشایی در صف فروش سهمش فروخته.. اول که میگفت معاملات باید ابطال بشود الان فروخته میخواد مجدد ورود بزنه نمیتونه… چند روزه یکسره داره میگه قیمت نفت اومده پایین…
-
کانال تحلیلی بورس
📌#بازار ‼️گزارش و گزینه تحلیل خردادماه 🔸13 نماد تولیدی و خدماتی که نسبت P.ettm کمتر از 10 دارند اما پوشش درامدی قابل توجهی نسبت به دوره های مشابه در سطح فصلی و ماهانه داشته اند را لیست کردیم. این نمادها گزینه تحلیل هستند و لزوما در نقطه مناسب سرمایه گذاری قرار ندارند. 🔹کوچین، غمینو، غمهرا، قپیرا، دزاگرس، دجابر، دبالک، قاسم، حسیر، ساراب، کسرا، چخزر، لبوتان 🔻چهارشنبه 3 تیر 1405
-
جهان ما
چند نکته درباره اسپیس اکس: مردم دقیقا چه چیزی خریدند؟ ✍ محمدرضا اسلامی 🔵 درباره عرضه سهام اسپیس اکس در یادداشت قبل صحبت شد. کارشناسان اقتصادی این عرضه (IPO) را یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ بازار سرمایه می دانند. در این عرضه اولیه، تقاضا برای خرید سهام به قدری زیاد بود که سفارش های خرید از میزان سهام عرضه شده فراتر رفت و بسیاری از متقاضیان تنها بخشی از سهم درخواستی خود را دریافت کردند. حدود 555 میلیون سهم از سهام شرکت به عموم سرمایه گذاران عرضه شد و نزدیک به 75 میلیارد دلار سرمایه جذب اسپیس اکس شد. نکته جالب اینجاست که اسپیس اکس برای جذب این سرمایه، کل شرکت را نفروخت. براورد می شود که این 555 میلیون سهم تنها حدود 4 درصد از کل سهام شرکت بوده باشد. یعنی بیش از 95 درصد مالکیت اسپیس اکس همچنان در اختیار ایلان ماسک، کارکنان، مدیران و سرمایه گذاران اولیه باقی مانده. اینجا یک سوتفاهم رایج وجود دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند وقتی گفته می شود اسپیس اکس 75 میلیارد دلار از عرضه سهام به دست اورده، پس ارزش کل شرکت نیز 75 میلیارد دلار است. در حالی که در بازار سرمایه، ارزش شرکت از روی قیمت هر سهم محاسبه می شود، نه از روی مقدار سهامی که فروخته شده است. فرض کنید یک نفر خانه ای 2 میلیون دلاری دارد و تنها 5 درصد ان را می فروشد. او فقط 100 هزار دلار پول دریافت می کند، اما ارزش کل خانه همچنان 2 میلیون دلار است. در مورد اسپیس اکس نیز دقیقاً همین اتفاق افتاده است. سرمایه گذاران با خرید درصد کوچکی از شرکت، عملاً اعلام کرده اند که کل اسپیس اکس را حدود 2 تریلیون دلار ارزش گذاری می کنند. به بیان ساده، مردم فقط سهام نخریدند؛ انها روی «اینده اقتصاد فضایی» و نقش اسپیس اکس در ان شرط بندی کردند. 🔵اما سوال مهم تر این است: چرا سرمایه گذاران حاضرند چنین ارزشی برای یک شرکت فضایی قایل شوند؟ پاسخ این است که اسپیس اکس دیگر فقط یک شرکت هوا-فضا نیست. امروز این شرکت از چند مسیر درامد کسب می کند. این مسیرها عبارتند از: 🔹 1- پرتاب ماهواره و ماموریت های فضایی اسپیس اکس بزرگ ترین شرکت خصوصی پرتاب فضایی جهان است. ناسا، وزارت دفاع امریکا، شرکت های مخابراتی و صدها مشتری خصوصی برای پرتاب ماهواره ها و ماموریت های فضایی به این شرکت پول پرداخت می کنند. بخشی از افق اندیشه در زمان تاسیس شرکت این بوده! 🔹 2- استا...
-
کاما دوستان عزیز به هر حرفی اینجا اعتماد نکنید تشخیص تفاوت پذیره نویسی در شرف تاسیس و خرید سهام عادی توصیه میشه شاید کمتر مردم گمراه کنید
-
ورنا اگر بی دلیل لفتش ندن، باید تا ده روز کاری دیگه واگذاری رسما کدال بشه! وساپا ورنا خساپا و در نهایت سایپا مطمین