وفردا تارگت 157 تومن فعال شد. عجیبه بعضی ها صبر میکنن زیانه 30 40 درصدیشون رو با همون نمادی که زیان دیدن جبران کنن.!!! این سهم اگه قرار بود رشد کنه تو روزهایی که حتی یدونه نماد قرمز نبود رشد میکرد. پس یعنی یجای کار خرابه. خودتون تصمیم بگیرین ولی،ولی من باشم میفروشم با هر عدد زیان، یه سهم خوب میگیرم.قطعا زودتر به سود میرسین . شرکتی که دو سال بسته شد و جواب نمیداد اصلا عجیبه خریدنش. ارزش قایل بشین به پولتون. حتی اگه پروژه بشه و از فردا رشد کنه من باشم میفروشم میرم بیرون.
-
حمیدرضا شیخی
اروند تصور می کنم یکی از جالب ترین و غیربدیهی ترین نتایجی که اقتصاد مالی به ما یاد میده اینه که یک شرکت عالی، لزوماً یک سرمایه گذاری عالی نیست. در نگاه اول این جمله عجیب به نظر میرسه. بیشتر ما ناخوداگاه تصور می کنیم هر چه سوداوری، بازده دارایی (ROA) یا بازده سرمایه گذاری (ROI) یک شرکت بالاتر باشه، سهامدارانش هم باید بازده بیشتری کسب کنن. اما بازار سهام اینجوری کار نمیکنه. دلیلش ساده هست. بازده سرمایه گذاری فقط به کیفیت کسب وکار بستگی نداره؛ به انتظاراتی که از قبل در قیمت سهام منعکس شدن هم مربوطه. فرض کنید دو شرکت وجود دارن. یکی یک کسب وکار فوق العاده هست و همه هم از فوق العاده بودنش خبر دارن. اون یکی شرکت معمولی که انتظارات بسیار پایینی دربارش وجود داره. در چنین شرایطی حتی اگر شرکت اول عملکرد عملیاتی بهتری داشته باشه، ممکنه بازدهی کمتری نصیب سهامدارانش بشه. چون چیزی که بازده سرمایه گذاری رو تعیین می کنه، صرفاً کیفیت شرکت نیست؛ فاصله بین واقعیت و انتظارات بازاره. به همین دلیله که در دنیای واقعی گاهی شرکت هایی با فاندامنتال بسیار قوی، سال ها بازدهی ناامیدکننده دارن و در مقابل شرکت هایی با کیفیت متوسط، بازدهی چشمگیری برای سهامداران ایجاد می کنن. اقتصاد مالی به ما یاد میده که بین «کیفیت یک کسب وکار» و «کیفیت یک سرمایه گذاری» تفاوت قایل بشیم. این دو الزاماً یک چیز نیستن.
-
نوسان گیری مدرن
هیچگاه تا این حد در بازار سهام ایالات متحده اهرم وجود نداشته است. دارایی های تحت مدیریت (AUM) صندوق های قابل معامله در بورس اوراق بهادار ایالات متحده به رکورد 198 میلیارد دلار رسید. این رقم از زمان بازار نزولی 2022 بیش از دو برابر شده است. دارایی تحت مدیریت در صندوق های قابل معامله در بورس اوراق بهادار Nasdaq 100 با 3 برابر اهرم، به تنهایی حدود 40 میلیارد دلار است. در عین حال، دارایی تحت مدیریت در صندوق قابل معامله در بورس اوراق بهادار نیمه هادی با 3 برابر اهرم، به نام SOXL، به رکورد حدود 35 میلیارد دلار رسیده است. Join:『 @modern_navasan 』
-
x625 555
سینرژی هیییییی اواخر اردیبهشت اعلام خروج کردیم و رفتیم بورس صندوق اهرمی پالایش و دارایکم خریدیم امیدوارم یه روز نوبت سهامدارای سینرژی هم بشه از توجه شما بسیار ممنونم اف کامل
-
علیرضا
شپنا دوستان نفت بدجوری ریزشی شده قطعا تاثیر بسزایی رو پالایشی ها خواهد گذاشت حالا شنبه شپنا چی میشه ؟
-
حامی برازنده
#بهپاک ظاهرا سهامداری هم نداره!!!
-
محمدیوسف
#قاسم با حساب افزایش سرمایه 90% رشد کرده
-
جواد قلی پور
#دی ارزش دلاری بانک دی در مرداد1399 به بیش از 1.6 میلیارد دلار رسیده بود و الان 85 میلیون دلاره !!!! ممکنه بگید اون زمان دی کلا حباب بود ولی در نظر بگیرید همون زمان دی مالک 90 درصد سهام نیروگاه دماوند بود نیروگاهی که ارزش جایگزینی ان بیش از 2 میلیارد دلار هست ، پس نه اون زمان حباب بود و نه حالا که با وجود فروش قسمتی از سهام دماوند ، بیش از 50 درصدش در تملک بانک دی و زیر مجموعه های ان هست. اگه دلاری حساب کنیم با احتساب دلار 160 تومنی و همین یک قلم سرمابه گذاری در نیروگاه، بایستی قیمت سهام دی بالای 10000 تومن معامله بشه نه 100 تومن!!!! مشکل ما با این فیمتهای سوپر مفت سهام در نبود امنیت اقتصادیست کافیه فقط چند سال سایه تحریمها از سر اقتصاد برداشته بشه و سرمایه گذاری در تولید و بورس جون بگیره اون موقغه که فیمتهای مفت کنونی به خاطره تبدیل خواهند شد…
-
غکورش ار اس ای نزدیک 96 است احتمال اصلاح هست از ما گفتن بود وقتی نمادی بالای 70 و بین 70 تا 100 در نمودار ار اس ای هست و رسیده یعنی وقت اصلاح است و سیو سو د لازمه از ما گفتن یود
-
h.s
✅شنبه که فارس رو صف میلیاردی کردن بورس برا ورود راه نمیده، به همین راحتی
-
احمد میهنی
غالبر بد سهم زمانی بالا میره وزیاد از بدی میگنه که قرار بر شروع روندی است .وقطعا بدی نشانه صعود وخوبی نشانه فرار