سیسکو با درود حق تقدمی که شرکت کرده بودم و حق هایی که خودم جدا خریده بود به سهم اصلی تبدیل و به پرتفوی اصافه شد یه تغییر کارگزار واسه سیسکو و سیسکوح بزنید
-
پالایش به گفته خودش دوشنبه بعد از بازگشایی در صف فروش سهمش فروخته.. اول که میگفت معاملات باید ابطال بشود الان فروخته میخواد مجدد ورود بزنه نمیتونه… چند روزه یکسره داره میگه قیمت نفت اومده پایین…
-
کانال تحلیلی بورس
📌#بازار ‼️گزارش و گزینه تحلیل خردادماه 🔸13 نماد تولیدی و خدماتی که نسبت P.ettm کمتر از 10 دارند اما پوشش درامدی قابل توجهی نسبت به دوره های مشابه در سطح فصلی و ماهانه داشته اند را لیست کردیم. این نمادها گزینه تحلیل هستند و لزوما در نقطه مناسب سرمایه گذاری قرار ندارند. 🔹کوچین، غمینو، غمهرا، قپیرا، دزاگرس، دجابر، دبالک، قاسم، حسیر، ساراب، کسرا، چخزر، لبوتان 🔻چهارشنبه 3 تیر 1405
-
جهان ما
چند نکته درباره اسپیس اکس: مردم دقیقا چه چیزی خریدند؟ ✍ محمدرضا اسلامی 🔵 درباره عرضه سهام اسپیس اکس در یادداشت قبل صحبت شد. کارشناسان اقتصادی این عرضه (IPO) را یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ بازار سرمایه می دانند. در این عرضه اولیه، تقاضا برای خرید سهام به قدری زیاد بود که سفارش های خرید از میزان سهام عرضه شده فراتر رفت و بسیاری از متقاضیان تنها بخشی از سهم درخواستی خود را دریافت کردند. حدود 555 میلیون سهم از سهام شرکت به عموم سرمایه گذاران عرضه شد و نزدیک به 75 میلیارد دلار سرمایه جذب اسپیس اکس شد. نکته جالب اینجاست که اسپیس اکس برای جذب این سرمایه، کل شرکت را نفروخت. براورد می شود که این 555 میلیون سهم تنها حدود 4 درصد از کل سهام شرکت بوده باشد. یعنی بیش از 95 درصد مالکیت اسپیس اکس همچنان در اختیار ایلان ماسک، کارکنان، مدیران و سرمایه گذاران اولیه باقی مانده. اینجا یک سوتفاهم رایج وجود دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند وقتی گفته می شود اسپیس اکس 75 میلیارد دلار از عرضه سهام به دست اورده، پس ارزش کل شرکت نیز 75 میلیارد دلار است. در حالی که در بازار سرمایه، ارزش شرکت از روی قیمت هر سهم محاسبه می شود، نه از روی مقدار سهامی که فروخته شده است. فرض کنید یک نفر خانه ای 2 میلیون دلاری دارد و تنها 5 درصد ان را می فروشد. او فقط 100 هزار دلار پول دریافت می کند، اما ارزش کل خانه همچنان 2 میلیون دلار است. در مورد اسپیس اکس نیز دقیقاً همین اتفاق افتاده است. سرمایه گذاران با خرید درصد کوچکی از شرکت، عملاً اعلام کرده اند که کل اسپیس اکس را حدود 2 تریلیون دلار ارزش گذاری می کنند. به بیان ساده، مردم فقط سهام نخریدند؛ انها روی «اینده اقتصاد فضایی» و نقش اسپیس اکس در ان شرط بندی کردند. 🔵اما سوال مهم تر این است: چرا سرمایه گذاران حاضرند چنین ارزشی برای یک شرکت فضایی قایل شوند؟ پاسخ این است که اسپیس اکس دیگر فقط یک شرکت هوا-فضا نیست. امروز این شرکت از چند مسیر درامد کسب می کند. این مسیرها عبارتند از: 🔹 1- پرتاب ماهواره و ماموریت های فضایی اسپیس اکس بزرگ ترین شرکت خصوصی پرتاب فضایی جهان است. ناسا، وزارت دفاع امریکا، شرکت های مخابراتی و صدها مشتری خصوصی برای پرتاب ماهواره ها و ماموریت های فضایی به این شرکت پول پرداخت می کنند. بخشی از افق اندیشه در زمان تاسیس شرکت این بوده! 🔹 2- استا...
-
کاما دوستان عزیز به هر حرفی اینجا اعتماد نکنید تشخیص تفاوت پذیره نویسی در شرف تاسیس و خرید سهام عادی توصیه میشه شاید کمتر مردم گمراه کنید
-
ورنا اگر بی دلیل لفتش ندن، باید تا ده روز کاری دیگه واگذاری رسما کدال بشه! وساپا ورنا خساپا و در نهایت سایپا مطمین
-
بالبر در حال حاضر با این وضعیت بازار جای نگرانی نیست فقط سهم های کوچک بعد از سهم های بزرگ حرکتشون شروع میشه
-
سکرد شنبه متعادل میشه
-
حمید ش
سخزر دوتا از اشغالترین سیمانیا همین سخزر و سکرما است حتی صندوق های بخشی گروه سیمان هم که نگاه کنید هیچکدوم حاضر نشدن این دوتا را به پرتفوشون اضاقه کنند هر دوشون بدترین حقوقی را دارند که هیچ حمایتی از سهم نمیکنند
-
بالبر دوستان دقت کنید که بازار شنبه کاملا مثبت هست و بالبر الان دیگه خشک کردن سهمش رو به اتمام هست احتمالا شنبه میره برای صف خرید و بعد کد به کد حقوقی به حقیقی
-
پالایش این بنده خدا به گفته خودش دوشنبه بعد از بازگشایی در صف فروش سهمش فروخت اول که میگفت معاملات باید ابطال بشود الان پشیمونه فروخته میخواد مجدد ورود بزنه نمیتونه چند روزه یکسره داره میگه قیمت نفت اومده پایین… نمیدونه که پالایشگاه ها قیمت میانگین میگیرند و محاسبه میکنند بجای اینکارا سرخطی راس 8:45 بزنی و اگر تا اخر وقت بازار صبوری کنی پالایش بهت میرسه..