تصور می کنم یکی از جالب ترین و غیربدیهی ترین نتایجی که اقتصاد مالی به ما یاد میده اینه که یک شرکت عالی، لزوماً یک سرمایه گذاری عالی نیست. در نگاه اول این جمله عجیب به نظر میرسه. بیشتر ما ناخوداگاه تصور می کنیم هر چه سوداوری، بازده دارایی (ROA) یا بازده سرمایه گذاری (ROI) یک شرکت بالاتر باشه، سهامدارانش هم باید بازده بیشتری کسب کنن. اما بازار سهام اینجوری کار نمیکنه. دلیلش ساده هست. بازده سرمایه گذاری فقط به کیفیت کسب وکار بستگی نداره؛ به انتظاراتی که از قبل در قیمت سهام منعکس شدن هم مربوطه. فرض کنید دو شرکت وجود دارن. یکی یک کسب وکار فوق العاده هست و همه هم از فوق العاده بودنش خبر دارن. اون یکی شرکت معمولی که انتظارات بسیار پایینی دربارش وجود داره. در چنین شرایطی حتی اگر شرکت اول عملکرد عملیاتی بهتری داشته باشه، ممکنه بازدهی کمتری نصیب سهامدارانش بشه. چون چیزی که بازده سرمایه گذاری رو تعیین می کنه، صرفاً کیفیت شرکت نیست؛ فاصله بین واقعیت و انتظارات بازاره. به همین دلیله که در دنیای واقعی گاهی شرکت هایی با فاندامنتال بسیار قوی، سال ها بازدهی ناامیدکننده دارن و در مقابل شرکت هایی با کیفیت متوسط، بازدهی چشمگیری برای سهامداران ایجاد می کنن. اقتصاد مالی به ما یاد میده که بین «کیفیت یک کسب وکار» و «کیفیت یک سرمایه گذاری» تفاوت قایل بشیم. این دو الزاماً یک چیز نیستن. مطالعه بیشتر: Expectations Investing اثر Michael Mauboussin و The Intelligent Investor اثر Benjamin Graham ➖➖➖➖➖➖➖➖ @Reza_Ghanipur
-
بورس۲۴ | Bourse24
شتاب فروش «ختور» در اخرین ماه بهار به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رادیاتور ایران که سهام ان با نماد «ختور» در بورس اوراق بهادار تهران معامله می شود، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خرداد ماه 1405 را در سامانه کدال منتشر کرد. https://www.bourse24.ir/news/358522
-
مادیرا یه انتخاب زندگی ادمو ممکنه خراب یا بسازه اگه جای مادیرا وسالت، فملی،پالایش، دارایکم، حتی غزرو غگل خریده بودم الان زندگی خیلی بهتری داشتم
-
کانال کدال 724
گزارش درامد ماهانه 🔷 نماد: #شمواد 🔶 مبلغ درامد خرداد ماه : 1,233.6 🔹 میانگین درامد سال 1405: 728.3 🔹 جمع کل درامد سال 1405: 2,185.0 🔸 میانگین درامد سال 1404: 273.4 🔸 جمع کل درامد سال 1404: 3,281.4 کلیه مبالغ میلیارد تومان می باشد. @Codal724_bot @Codal724_bot @Codal724_bot
-
REZA
کیسون سه سال هست که در این صفحه کیسون 20 میلیون دلاری چه ها که نمیکنه تو همین سه سال فملی . شتران . شپنا و… چه کردند؟ سهم های،کوچک مثل سیمانی ها . دارویی و… چه کردند؟ کیسون جز حبس پول چه فایده ای برای متضررین داشته؟ کمی تامل لطفا
-
دروز دارویی توی پرتفوی ندارم انگار تنها سهم عقب مونده توی گروه هستش ولی چطور باید سرخطی خرید این که راه نمیده
-
شاملا شاملا 500 میلیون پولمو موقع خرید کم شده بود ولی نخرید حالا به خود شرکت هم زنگ میزنم میگه برات واریز میشه ولی هنوز 20 روزه خبری نیست یعنی از این سهام بدترشو ندیدم
-
عدنان جعاوله
غزر با ما باشید زیان نمیکنید. البته به شرط رعایت حد
-
فملی این داستان مجمع رفتن رو خواهشن یکی توضیح بده که اصولا شره یا خیره چون نظرات دوستان مختلفه ، کسی که سر رشته کار رو داره و با تجربه تره لطف کنه توضیح بده که واقعا خبره .
-
ثامان چرا سهام جایزه من رو نمیدن
-
خزامیا نوسان در این سهم مطلوب است