#کچاد در صف فروش وارد شدم
-
حمید نادری
#ثشرق این گروه ورود پول داره اما این سهم انگار راهش از گروهشم جداست
-
فیلتر بنیادی هوشمند بورس (تکنوفاندامنتال)
#دلقما #دفارا #حخزر مجمع عادی نرفتند
-
mohsen
#حافرین اگه حجم بیشتر میخواهید بالای 166 ت اونجا بیشتر میشه جمع کرد
-
سیگنال روزانه
25م صف خ ثفارس
-
بورس۲۴ | Bourse24
حرکت رو به بالای #ثمسکن با برتری 63 به 55 میلیون تومانی سرانه خرید به فروش حقیقی پیشروی از 217 تا 224 تومان #بازار_بورس #بازار_بورس_ایران #نبض_بازار @bourse24ir
-
مرجع صندوقهای سرمایهگذاری
🛡اوضاع نه چندان جالب در صندوق های #مختلط در این پست جریان نقدینگی حقیقی صندوق های مختلط در یکماه گذشته را مورد بررسی قرار داده ایم. ✅صندوق #صنوین توانسته 47 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی را جذب کند. در جایگاه دوم #مختلط از کاریزما با جذب 20 میلیارد تومان قرار دارد. 🔻صندوق #زیتون نیز بیشترین خروج نقدینگی حقیقی در یکماه گذشته با 391 میلیارد تومان داشته است. برای مشاهده گردش نقدینگی حقیقی به راحتی و بصورت لحظه ای می توانید به این نمودار در لینک زیر دسترسی داشته باشید. 🖥 بصورت لحظه ای در صفحه صندوق های مختلط https://t.me/fundbase_bot/app/
-
توپولی
❖ این بحث «ارزش جایگزینی» خودش غلط نیست، ولی خیلی وقت ها بدجایی استفاده میشه. معمولاً هم دقیقاً وقتی میاد وسط که بازار داغه و قیمت ها یه کم از واقعیت فاصله گرفتن. میگن: «این پالایشگاه رو الان بخوای بسازی، چند میلیارد دلار باید خرج کنی.» اوکی درست. ولی واقعاً کی قراره الان بره همچین کاری بکنه؟ ببین، قضیه اون قدرها هم ساده نیست؛ تو داری از «هزینه ساخت» حرف می زنی، ولی سرمایه گذار واقعی این طوری نگاه نمی کنه. میاد بازده رو می ذاره کنار ریسک، بعد تصمیم می گیره. یعنی اول می پرسه: این بازده، با این سطح ریسک، اصلاً می ارزه یا نه؟ اگه جوابش قانع کننده نباشه، حتی اگه هزینه ساختش منطقی باشه، باز هم واردش نمی شه. خودت اگه همین امروز 600 همت نقد داشتی، واقعاً می بردیش تو یه پروژه چندساله با این همه ریسک و ابهام؟ یا نه… می گشتی یه جایی که هم زودتر به نتیجه برسی، هم هر وقت خواستی بتونی راحت خارج شی؟ یه نکته دیگه هم هست که معمولاً دیده نمی شه: اگه معیار «ارزش جایگزینیه»، نصف بیشتر بازار الان باید جذاب باشه، نه فقط این چندتا سهم داغ بازار. پس چرا پول نمی ره سمت بقیه؟ چون پول هوشمند، پول درشت، داستان نمی خره… فرصت می خره. بازار هم با گذشته کار نداره، با اینده کار داره. ارزش جایگزینی یه عدد نسبتاً ثابته، ولی اینده دایم عوض میشه. یه زمانی صنعت نساجی جذاب ترین صنعت دنیا بود، بعدش پتروپالایشی ها شدن محور بازار. الان می بینی سرمایه خیلی راحت می ره سمت جاهایی که سریع تر می چرخه و گیر نمی کنه. یه رمزارز ممکنه امروز تو یه تیم کوچیک استارت بخوره، چند ماه بعد ارزشش بره بالای چند میلیارد دلار. حالا تو بیا با چند صد برابر اون هزینه، یه پالایشگاه راه بنداز… چند سال هم صبر کن تا تازه به بهره برداری برسه. مسیله این نیست که کدوم «بزرگ تره»، مسیله اینه سرمایه کجا راحت تر می چرخه و زودتر به نتیجه می رسه. حتی الان، با ارزش بازار یه شرکت بزرگ، می تونی چندین پروژه سنگین صنعتی راه بندازی… ولی کسی این کارو نمی کنه. چرا؟ چون مسیله این نیست که «می شه ساخت»، مسیله اینه که «می صرفه یا نه». و تا وقتی جواب اون سوال روشن نباشه، ارزش جایگزینی بیشتر شبیه یه توجیهه تا یه مبنای تصمیم گیری. ✍🏽 حساب کن… @topoli
-
Nima
#فخاس عجب سر خطی. به به
-
نوین تحلیل
#دعبید حد ضرر جدید عدد 13930 1405/4/7 @novin_tahlil
-
وارن بافت
#خکاوه از صف فروش به طرف صف خر ید