شپنا بیاین فرضیه استاد بزرگ تکنیکالیست و با هم بررسی کنیم ، فرض کنیم بازار از فردا ، سه سال بسته بشه…! (دیگه از این بدتر) چه اتفاقی برای شپنا میوفته؟⬇️ شپنا میره مجمع ، تقسیم سود میکنه ، 90 تومن قیمت هر سهم میشه 903 تومن سال 1405 ، 250 تومن سود بسازه ، 150 تومن تقسیم کنه قیمت سهم میشه 753 سال 1406 ، 350 تومن سود بسازه و 210 تومن سود تقسیم کنه قیمت سهم میشه 543 سال 1407 ، 500 تومن سود بسازه و 300 تومن سود تقسیم کنه قیمت سهم میشه 243 خب بعد از سه سال بسته بودن بازار ، سهم و باز کنن با pe 6 هم باز بشه ، قیمت میشه 3000 تومن یعنی سهامدارش ، سه سال سودش و گرفته کیف کرده بعد از سه سال هم قیمت سهمش رسیده به 3000 یعنی بیش از 1100 درصد رشد … بازار بسته بشه ؟ خب بشه نرخ بهره بالا میره ؟ خب بره توافق نمیشه ؟ خب نشه شپنا داره سود میسازه ، تا زمانی که شپنا تولید و فروش داره ، سود میسازه ، سهامدارش خیالش راحته اخبار و اتفاقات بیرون بازار فقط میتونن مقطعی و کوتاه روی سهمی مثل شپنا تاثیر بذارن همین رشد اخیر بازار بسته شد ، ولی شرکت ها داشتن فعالیت میکردن ، سود میساختن… نتیجه شد بعد از سه ماه که بازار باز شد ، این رشد خوب و داشت ، که همه دیدیم معامله گر بنیادی ، بازار و با یه عینک دیگه نگاه میکنه دنبال بهانه برای پوشش ضعف تکنیکال نیست که بگه ، من تحلیلم درست بود ، فلان خبر نذاشت من تحلیلم درست بود ، اتفاق بیرون بازار نذاشت من خودم یه زمانی تکنیکال کار میکردم همه سبک های تکنیکال رو هم بلدم ، ولی باور کنید تکنیکال جوابگوی بورس ایران نیست چون اینجا یه قانون خیلی مهم داره ⬇️ (هر کالایی یه ارزشی داره) توی بورس ایران ، ارزش اون سودی هست که ساخته میشه 70 درصد سهام بازار رشد نکردند؟ بله چون ارزش رشد کردن نداشتند ، رشد سودسازی نبوده و تقسیم سودی نبوده ، پس انتظار رشد هم نباید براشون داشت دارایی دارن ، دارایی اینا تورم میخوره؟ خب باشه چقدر سود میسازن؟ چقدر رشد سودسازی داشتن؟ شما یه سهم از اون 70 درصد نشون بدین که این چند سال رشد سودسازی بالاتر از تورم داشته و رشد نکرده بازار هوشمنده ضعف تحلیلی خودمون و به گردن بازار نندازیم
-
سیگنال طلائی
#شتاب به مقاومت مهمی در 3200 رسیده ابر کومو هم نشان از یک اصلاح کوتاه مدت تا ابر قرمز رو دارد اندیکاتور ها هم نشون از یک اصلاح کوتاه مدت می دهند در صورت عدم شکست این محدوده مقاومتی ، حمایت مهم 2800 هست و در صورت از دست دادن اون هم حمایت اصلی محدوده 2100 و 1900 فعال خواهد شد @Golden_Signal_Link
-
پیشگو بورس دلار طلا
#خاور _ درخواستی ▫️از کانال نزولی خود خارج شده و میتونه سمت اهداف 180 - 250 حرکت کنه 🟢#حمایت : 130 @pishgoo404
-
Fundatechnicals
#اهرم 1405/04/06 انتظار دارم تا تراز های حمایتی که رو چارت مشخص شده اصلاح کنه و بعد ادامه ی مسیر @neowave_iran
-
بورس۲۴ | Bourse24
بازار پلی استایرن در نقطه تعادل جدید؛ عرضه های متنوع 7 تیر 1405 رصد می شود به گزارش بورس 24، جزییات عرضه های تالار فرعی بورس کالای ایران برای روز یکشنبه 7 تیر 1405 منتشر شد. https://www.bourse24.ir/news/358800
-
سیگنال ارزدیجیتال|فارکس دیجیتال|ایردراپ
#AVAX/USDT جهت پوزیشن: 🔐 نقطه ورود: 🔐 حد ضرر: 🔐 تارگت: 🔐 اهرم: x🔐 مشخصات سیگنال در وی ای پی
-
تحلیل و آموزش اکونومارکت
نکات مهم ورود پول امروز : ✅ بازار سهام : ارزش معاملات خرد امروز 34 همت بود که با اینکه نسبت به هفته گذشته افت داشت ولی همچنان بالاتر از میانگین ماهیانه قرار دارد. شاخص در حال حاضر با مقاومت 5200 درگیر است ولی کلیت بازار کاملا امیدوار کننده است و پیش بینی ادامه روند صعودی در روزهای اینده را داریم. ✅ بازار طلا : همانطور که در روز جمعه گفتیم صندوق های طلا در وضعیت سیگنال خرید قرار دارند و امروز هم شاهد مثبت در معاملات این گروه بودیم. البته پیش بینی می کنیم رشد طلا رشد کندی باشد. در حال حاضر ارزش معاملات این گروه پایین است و در محدوده ی 4/8 همت قرار دارد. ✅ گروه استخراج نفت : عموم سرمایه گذاران نمادهای صنعت خودروسازی و بانک را به عنوان سهام توافقی می شناسند در حالیکه گروه استخراج نفت یکی از توافقی ترین گروهها است. نمادهای #شساخت و #حفاری با توسعه زیرساخت های استخراج نفت و ورود شرکت های بین المللی می توانند شرایط بسیار بهتری را تجربه کنند. ✅ گروه زراعت : در این گروه #زفجر گزارش زمستان فوق العاده ارایه داده که در ان فروش شرکت 2/4 برابر زمستان سال قبل می باشد. سود خالص زمستان نیز رشد 4/7 برابری نسبت به فصل مشابه سال 1403 دارد. گزارش اردیبهشت نیز عالی بوده که ناشی از حذف ارز ترجیحی نهادهای دامی است. #زکشت نیز در اردیبهشت 2/3 اردیبهشت سال قبل فروخته و با P/E برابر با 6/7 شرایط مناسبی دارد. ✅ گروه غذایی : در این گروه #غمینو گزارش های خیلی خوبی ارایه می دهد بطوریکه در خرداد 2 برابر خرداد سال قبل فروش داشته است. در اردیبهشت هم رکورد فروش را با 440 میلیارد تومان شکسته است!! گزارش زمستان شرکت هم عالی بوده و شاهد رشد حاشیه سودها هستیم. ✅ دیگر گروهها : در گروه چوب #چخزر گزارش های عجیب و غریبی منتشر می کند. در سه ماهه ابتدایی امسال 736 میلیارد تومان فروش داشته که 2/8 برابر مدت مشابه سال قبل است. #چکاوه نیز در همین گروه گزارش مردادماه فوق العاده عالی دارد و با 166 میلیارد تومان فروش رکورد زده است!! کانال تحلیل و اموزش اکونومارکت | @Market_AnalysisEdu
-
پرایم تریدر ( سرخطی بورس )
سهام مناسب سرخطی دحاوی غشهداب غبشهر دجابر شغدیر خودکفا شراز فگستر غبهار نتوس شمواد زفجر حتاید درازک ددانا کیمیاتک
-
غالبر همه سهم های غذایی 60 الی 90 درصد سود دادن و از این سهم بدتر هم هست؟
-
سهم گلچین
🔵 بررسی 100 شرکت پربازده بازار پس از جنگ 🔵 🔴 در این پست به بررسی 100 نماد پربازده بازار از چند جنبه مختلف پرداختیم تا دید بهتری از شرکت هایی که بهترین عملکرد را در این بازه 40 روزه ثبت کردند به دست اوریم. 🔵 در این بررسی به نکات جالبی برخوردیم که به تعدادی از انها اشاره میکنیم: ✅ میانگین بازدهی نمادهای بورس، کالا، انرژی و فرابورس از صنعت نهادهای مالی واسط 90% بود. ✅ گروه محصولات شیمیایی که شامل حدود 60 نماد فعال در بازار است، تنها 4 نماینده در این لیست دارد. ✅ 4 نماینده صنعت سرمایه گذاری، همگی مرتبط با 3 صنعت دارو، غذا و سیمان بودند. ✅ از 21 نماد زراعی 8 شرکت بازدهی بیش از 80% داشتند و در این لیست جای گرفتند. ✅ به جز صنایع پراقبال بازار، ولملت، قاسم، چخزر، چفیبر، خفنر، نطرین، ثغرب، ثجنوب، شساخت، حخزر، حپارسا، شمس، پلاست نمادهایی بودند که از سایر گروه های بازار به این لیست راه یافتند. https://t.me/sahm_golchin_bourse
-
ابوالفضل رنجبر
#خاور متاسفانه هیچ قایده و قانونی برای سهامدار حقیقی وجود نداره که ارزش واقعی سهام خودش را تعیین کنه و باید تابع گزارش های دستکاری شده حقوقی ها باشد . از عمد قیت سهم ا سه سال است پایین اوردن و حالادگزارش متناسب با قیمت سهم ارایه دادن . مگه میشه فروش شرکت 45 همت و 75:تومانوسود سال 1400 بشه با 47 همت فروش 12 ریال سود . متاسفیم که در این کشور فقط باید سوخت و ساخت