جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
نیما علی یاری | nima.ai
۲۲:۱۲:۰۶ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

شپنا بیاین فرضیه استاد بزرگ تکنیکالیست و با هم بررسی کنیم ، فرض کنیم بازار از فردا ، سه سال بسته بشه…! (دیگه از این بدتر) چه اتفاقی برای شپنا میوفته؟⬇️ شپنا میره مجمع ، تقسیم سود میکنه ، 90 تومن قیمت هر سهم میشه 903 تومن سال 1405 ، 250 تومن سود بسازه ، 150 تومن تقسیم کنه قیمت سهم میشه 753 سال 1406 ، 350 تومن سود بسازه و 210 تومن سود تقسیم کنه قیمت سهم میشه 543 سال 1407 ، 500 تومن سود بسازه و 300 تومن سود تقسیم کنه قیمت سهم میشه 243 خب بعد از سه سال بسته بودن بازار ، سهم و باز کنن با pe 6 هم باز بشه ، قیمت میشه 3000 تومن یعنی سهامدارش ، سه سال سودش و گرفته کیف کرده بعد از سه سال هم قیمت سهمش رسیده به 3000 یعنی بیش از 1100 درصد رشد … بازار بسته بشه ؟ خب بشه نرخ بهره بالا میره ؟ خب بره توافق نمیشه ؟ خب نشه شپنا داره سود میسازه ، تا زمانی که شپنا تولید و فروش داره ، سود میسازه ، سهامدارش خیالش راحته اخبار و اتفاقات بیرون بازار فقط میتونن مقطعی و کوتاه روی سهمی مثل شپنا تاثیر بذارن همین رشد اخیر بازار بسته شد ، ولی شرکت ها داشتن فعالیت میکردن ، سود میساختن… نتیجه شد بعد از سه ماه که بازار باز شد ، این رشد خوب و داشت ، که همه دیدیم معامله گر بنیادی ، بازار و با یه عینک دیگه نگاه میکنه دنبال بهانه برای پوشش ضعف تکنیکال نیست که بگه ، من تحلیلم درست بود ، فلان خبر نذاشت من تحلیلم درست بود ، اتفاق بیرون بازار نذاشت من خودم یه زمانی تکنیکال کار میکردم همه سبک های تکنیکال رو هم بلدم ، ولی باور کنید تکنیکال جوابگوی بورس ایران نیست چون اینجا یه قانون خیلی مهم داره ⬇️ (هر کالایی یه ارزشی داره) توی بورس ایران ، ارزش اون سودی هست که ساخته میشه 70 درصد سهام بازار رشد نکردند؟ بله چون ارزش رشد کردن نداشتند ، رشد سودسازی نبوده و تقسیم سودی نبوده ، پس انتظار رشد هم نباید براشون داشت دارایی دارن ، دارایی اینا تورم میخوره؟ خب باشه چقدر سود میسازن؟ چقدر رشد سودسازی داشتن؟ شما یه سهم از اون 70 درصد نشون بدین که این چند سال رشد سودسازی بالاتر از تورم داشته و رشد نکرده بازار هوشمنده ضعف تحلیلی خودمون و به گردن بازار نندازیم

تعامل (Eng) 1.0
لیست اخبار