⏰بورس 6 تیر 1405 ✔️ از شروع پرتقاضا تا پایانی پرعرضه 🔴 دربازار امروز چه گذشت؟ ☄️بازارسهام شروعی رو به مثبت داشت اما هرچه تایم بیشتری سپری شد عرضه افزایش یافت ☄️بخصوص بعد از انتشار شایعات جدید از تعیین سود 40درصدی که عرضه تشدید شد ☄️البته درشرایطی که تورم رسمی به 90درصد رسیده افزایش سود بانکی به 40درصد نیز جذابیت برای بورسیها ایجاد نخواهد کرد ☄️اساسا پولی که دربورس است بخاطر 40درصد به بانک نمیرود مگر پولهایی که همواره که از بازاری به بازار دیگر کوج میکنند ☄️امروز چند توانستند صف خریدشان را حفظ کنند #شپنا #شستا #تاپیکو #حکشتی #غبشهر و برخی داروییها صف #غکورش عرضه شد #شستا که بارها برای گذر از مقاومت 180تا200 شکست خورده بود این بار با خبر عرضه احتمالی پالایش #ستاره و جو مثبت بازار از این خط گذر کرده که برای سهامدارانش مهم است ☄️اختلال در بانکهای ملی وصادرات همچنان ادامه دارد امروز حتی بسیاری از پلتفرمهای خرید رمزارز و طلا هم از دسترس خارج شدنه اند برخی احتمال حمله هکری میدهند ☄️مجددا از دیشب شاهد افزایش تنش در تنگه هرمز هستیم برخی خبرها از احتمال لغو سفر هیات ایران به ژنو برای مذاکرات خبر میدهند 🔵@Boursineh
-
ارز و دیجیتال | ArzoDigital
📉 رکود همیشه به معنی کاهش قیمت نیست! خیلی ها تصور می کنن اگر بازاری وارد رکود شد، یعنی قیمت ها حتماً سقوط می کنه؛ در حالی که واقعیت اینه که ممکنه قیمت ها ثابت بمونه، اما خرید و فروش متوقف بشه. ❌ خریدار منتظر قیمت پایین تره… ❌ فروشنده حاضر نیست قیمت رو کاهش بده… 📌 نتیجه؟ معاملات انجام نمی شه و بازار وارد رکود می شه. اما یک اشتباه بزرگ اینجاست: اگر تمام سرمایه ات فقط در یک بازار مثل طلا، ملک یا خودرو باشه، حتی بدون ضرر اسمی هم ممکنه دچار خواب سرمایه بشی؛ و خواب سرمایه خودش یک هزینه پنهان و جدیه. 💡 سرمایه گذار حرفه ای فقط به حفظ سرمایه فکر نمی کنه؛ به گردش سرمایه و استفاده از فرصت های جدید هم توجه داره. در استوری های بعدی به صورت تخصصی درباره رکود تورمی، تفاوتش با رکود معمولی و اینکه در چنین شرایطی سرمایه مون رو چطور مدیریت کنیم صحبت می کنیم. 💬 به نظر شما کدوم بازار احتمال داره تابستون امسال بیشتر وارد رکود بشه؟ نظرتون رو برام بنویسید. 👇 #اقتصاد #تورم #رکود #رکود_تورمی #سرمایه_گذاری #مدیریت_سرمایه #طلا #ملک #بورس #ارز_دیجیتال #هوش_مالی کانال هوش مالی® 💰 📌 عضویت در واتساپ: https://whatsapp.com/channe
-
تحلیل نو
درود یه مطلب دلی و حاصل تجربه در بازار سرمایه عمدتا سهامداران سهامی که #جریان سود سازی #پایدار دارند را میخرند و به تارگت می رسانند. این وسط بعضی از سهام که ارزش ذاتی و جایگزینی بالایی دارند ولی مشکل در خلق ارزش افزوده و سود سازی دارند ، یک نوسان خوبی میکنند ولی مجدد برمیگردن به سطوح پایین قیمتی در واقع اسانسوری عمل میکنند. شما در بازار سرمایه سهام سود ساز و رشدی را انتخاب کن . مهم نیست از چه صنعتی و همواره لذت ببر در مواقعی برخی از گروه ها تغییرات بنیادی ایجاد می کنند و قاعدتا رشد انها بسیار بزرگتر از سایر قیمت های بازار خواهد بود. برای مثال در صنعت دارو سال قبل همین جا مطلبی درج کردم که این بازار در حال تغییر در نرخ ها به صورت جدیست و حاصل اون شده رشد های بسیار بزرگ در این صنعت و همچنان ادامه دار حالا یک سهامدار صنعت #قند مثلا اگر خودش رو با این بازدهی مقایسه کنه قطعا متعجب میشه و نباید اصرار کنه که روی همون صنعت این بازدهی رو بگیره به نظرم تا اینجای بازی بازار - پول در چهار گروه (نفتی پالایشی) ، ( غذایی - زراعت) ، (دارویی ) و سیمانی در حال کسب بازدهی هست. وقتی این صنایع به رشد حدکثری رسیدند پول ها یک نوسان در گروه های مستعد نوسان مثل خودرویی - قندی و… خواهد داد و مجدد برای سرمایه گذاری به این صنایع برمیگرده. معدنی ها - فولادی ها - بانکی ها هم حد وسط هستند یعنی هم نوسان دارند هم سرمایه گذاری . البته معدنی ها بیشتر سرمایه گذاری هستند به خصوص در صنعت مس و طلا به نظرم بازار ساز فعلا دوست داره بازار را با گروه فاندامنتال پالایشی به پیش ببره و عرضه ستاره #خلیج_فارس هم موید این نکته است. یادمه سال 99 برخی از سهام درجا زدند و شستا عرضه اولیه شد و 4 برابر شد جلوی چشم هزارن تحلیل گر از جمله من نوعی و یک درس بزرگ به ما داد که با #روند نباید جنگید شما وقتی با روند دوست باشی اگر ببینی بازی از یک گروه چنج شد به گروه دیگر چون در سود بزرگ از روند قبل هستی خیلی سریع تغییر بازی می دهی و با جریان بازار همگام میشی گفتم برای دوستان از دل بنویسم شاید گره گشا باشه و در اخر ارزو دارم بازار چنان رشدی داشته باشه که چشم دوستان حسود چهارتا بشه :) همین سلامت باشید.
-
...
#شپلی خیلی به این مزخرفات فروش حقوقی و خرید حقوقی و… توجه نکنید. فقط مارکت کپ دلاری شرکت رو رصد کنید امروز به 86 میلیون دلار رسیدیم ! معادل مارکت شرکت در تیر 1402 . اردیبهشت 1401 . ابان 99 پس هنوز بازدهی خاصی سهم نداده. دنبال می کنیم…
-
سینرژی #سینرژی # نهال چرخش نقدینگی به نفع ماست #استراحت شاخص قلب های من پرسودباشید
-
روهان
والبر والبر مالک سیزده شرکت برتر دارویی کشور کم نبودن سهامی که در کمتر از دو سال بازدهی چندصد برابری داشتند…کدما غنوش بایکا وسالت نوری ساروم و و و خودم سال 1401 یک میلیون تومن سهام بانک قرض الحسنه رسالت رو داشتم که شد صدوسی میلیون تومن و اگر نمیفروختم به سیصدوپنجاه میلیون هم میرسید… الان بسیاری از سهام این پتانسیل رو دارند ..
-
armani007
#جم ارزش طلب جم از پتروشیمی مهر 875 میلیون یورو هست در صورتی که کل ارزش مارکت جم 350 میلیون یورو هست یعنی به اندازه 2.5 برابر ارزش جم دارایی داره حالا جم پیلن هم به جای خود گویا روز دوشنبه نتیجه فروش اموال مهر شفاف سازی میشه
-
اخبار شرکتها و مجامع
#فرابورس | جهش درامد فرابورس؛ خرداد 50 درصد بالاتر از میانگین فصل ثبت شد گزارش فعالیت ماهانه فرابورس ایران از ادامه روند پرقدرت درامدزایی این شرکت حکایت دارد؛ به طوری که عملکرد خردادماه علاوه بر رشد چشمگیر نسبت به سال گذشته، بالاتر از میانگین دو ماه ابتدایی سال نیز قرار گرفته است. بر اساس گزارش منتشر شده، درامد فرابورس در خردادماه به 1,114 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 277 درصد رشد داشته است. همچنین مجموع درامد 3 ماهه شرکت به 3,010 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 115 درصد افزایش را نشان می دهد و از تداوم رونق درامدهای عملیاتی خبر می دهد. با کسر عملکرد خرداد، مجموع درامد دو ماه نخست سال مالی 1,896 میلیارد ریال بوده و میانگین فروش این دو ماه حدود 948 میلیارد ریال براورد می شود. بر این اساس، درامد خرداد حدود 18 درصد بالاتر از میانگین دو ماه قبل ثبت شده که بیانگر تداوم روند صعودی و ثبت قوی ترین عملکرد فصل است. در مجموع، گزارش جدید فرابورس تصویری از رشد پرشتاب درامد، عبور از میانگین عملکرد ماه های گذشته و استمرار روند مثبت کسب وکار ارایه می دهد؛ موضوعی که می تواند چشم انداز بنیادی این شرکت را همچنان جذاب نگه دارد. @akhbar_majame
-
بتا 360
#اوای_بازار 🎙صدای کارشناس 📌 نرخ ارز و گزارش شرکت ها، دو محرک مهم پیش رو برای روند بازار ✅ صنعت پالایشگاهی یکی از جذاب ترین های این روزهاست. 📊 وبملت، وتجارت و ونوین جذاب ترین ها در گروه بانکی هستند. 📣نازنین خالقی، کارشناس بازار سرمایه 🔗برای شنیدن پادکست های تحلیلی و خبری بیشتر این لینک کلیک کنید… Agahmoshaver @betasahm360 https://ava.agah.com/podcasts
-
حامدی
#بنو روز اخری خرید زدم ظاهرا بعد ان بسته شد
-
سروش قربانی
شپدیس وزن #شپدیس در صندوقهای اهرمی #موج 6.6% خرید جدید وغدیر و شپدیس #شتاب 5.9% #نارنج 10.6% #جهش 6.2% #توان 3.4% امروز 87 میلیارد تومان فروشنده بوده #بیدار 5.5%