غگل به نظرتون برای هر سهم چقدر سود میدن؟ پارسال هر سهم 22 تومن سود داده
-
بورس ویو
در شرایط فعلی pe بازار تا کجا کشش داره؟ یک چیز مهم اینکه کم شدن خطر جنگ تاثیرش در همین حد دو سه واحد پی ای دادن به بازار اثر داره و نمیشه توقع عجیب و غریب داشت پی ای فروارد نود درصد سهام کوچیک از محدوده 2 3 واحد اومده محدوده 5 و بعضاً هم خیلی بالاتر… پس میشه گفت به محدوده تعادلی در بسیاری از سهام رسیدیم یا در این هفته میرسیم با رشد بازار سهام با پی ای محدوده 3 تا 4 خیلی کم داریم چیزی که روی تابلو ها میبینیم در شرایط فعلی بازار کشش سهام با pe فروارد بالای 5 5.5 رو نداره خیلی از سهمارو میشه نام برد که تو چند روز گذشته نسبت سود به قیمت 1405 شون اومده بالای 5 5.5 و روی تابلو ولو شدن فروارد 5 5.5 نقطه تعادلی بازاره مگه اینکه یه اتفاق جدید مثل کاهش نرخ بهره یا یه اتفاق دیگه رخ بده که پی عی بازار رو مثل رفع شدن خطر جنگ ارتقا بده اینجای بازار احتمال اینکه خرید دیمی تو کوتاه مدت بهتون ضرر بزنه بیشتر از سود هست،همین هفته گذشته فملی 10 12 درصد اصلاح کرد ولی پالایشیا 10 12 درصد دیگه رشد کرده. برای خرید جدید تو سهام مختلف باید دلایل خوبی داشته باشیم که رشد قیمت رو توجیه بکنن.
-
سیگنال و تحلیل سهام بورسکده
#تلیسه | گزارش خوب با رشد نرخ های شیرخام ㅤ 🥛تلیسه در بهار امسال حدود 800 میلیارد تومان فروش ثبت کرده و عملکرد شرکت در مجموع سه ماهه، گزارش خوبی محسوب می شود.مقدار تولید و فروش شیرخام نسبت به بهار سال قبل تقریباً ثابت بوده، اما رشد نرخ ها باعث بهبود جدی مبلغ فروش شده است. نرخ فروش شیرخام در حال حاضر حدود 2.5 برابر سال قبل قرار دارد و در نتیجه، مبلغ فروش شرکت نسبت به بهار سال قبل حدود 141% رشد کرده است. ㅤ ☑️سرمایه گذاری ارزشی
-
نیما علی یاری
شپنا بیاین فرضیه استاد بزرگ تکنیکالیست و با هم بررسی کنیم ، فرض کنیم بازار از فردا ، سه سال بسته بشه…! (دیگه از این بدتر) چه اتفاقی برای شپنا میوفته؟⬇️ شپنا میره مجمع ، تقسیم سود میکنه ، 90 تومن قیمت هر سهم میشه 903 تومن سال 1405 ، 250 تومن سود بسازه ، 150 تومن تقسیم کنه قیمت سهم میشه 753 سال 1406 ، 350 تومن سود بسازه و 210 تومن سود تقسیم کنه قیمت سهم میشه 543 سال 1407 ، 500 تومن سود بسازه و 300 تومن سود تقسیم کنه قیمت سهم میشه 243 خب بعد از سه سال بسته بودن بازار ، سهم و باز کنن با pe 6 هم باز بشه ، قیمت میشه 3000 تومن یعنی سهامدارش ، سه سال سودش و گرفته کیف کرده بعد از سه سال هم قیمت سهمش رسیده به 3000 یعنی بیش از 1100 درصد رشد … بازار بسته بشه ؟ خب بشه نرخ بهره بالا میره ؟ خب بره توافق نمیشه ؟ خب نشه شپنا داره سود میسازه ، تا زمانی که شپنا تولید و فروش داره ، سود میسازه ، سهامدارش خیالش راحته اخبار و اتفاقات بیرون بازار فقط میتونن مقطعی و کوتاه روی سهمی مثل شپنا تاثیر بذارن همین رشد اخیر بازار بسته شد ، ولی شرکت ها داشتن فعالیت میکردن ، سود میساختن… نتیجه شد بعد از سه ماه که بازار باز شد ، این رشد خوب و داشت ، که همه دیدیم معامله گر بنیادی ، بازار و با یه عینک دیگه نگاه میکنه دنبال بهانه برای پوشش ضعف تکنیکال نیست که بگه ، من تحلیلم درست بود ، فلان خبر نذاشت من تحلیلم درست بود ، اتفاق بیرون بازار نذاشت من خودم یه زمانی تکنیکال کار میکردم همه سبک های تکنیکال رو هم بلدم ، ولی باور کنید تکنیکال جوابگوی بورس ایران نیست چون اینجا یه قانون خیلی مهم داره ⬇️ (هر کالایی یه ارزشی داره) توی بورس ایران ، ارزش اون سودی هست که ساخته میشه 70 درصد سهام بازار رشد نکردند؟ بله چون ارزش رشد کردن نداشتند ، رشد سودسازی نبوده و تقسیم سودی نبوده ، پس انتظار رشد هم نباید براشون داشت دارایی دارن ، دارایی اینا تورم میخوره؟ خب باشه چقدر سود میسازن؟ چقدر رشد سودسازی داشتن؟ شما یه سهم از اون 70 درصد نشون بدین که این چند سال رشد سودسازی بالاتر از تورم داشته و رشد نکرده بازار هوشمنده ضعف تحلیلی خودمون و به گردن بازار نندازیم
-
کارگزاری صبا تامین کرمان
#وبملت به روز رسانی احتمال پولبک به سقف شکسته شده کانال هست کلیت این حرکت اصلاحی در بازار و سهام میتونه به صورت ریز موج ABC باشه برای مثال که دوستان بهتر درک کنند و الگو کنند روی سهام دیگه وبملت از 143 اصلاح داره میکنه تا محدوده 128-129 که این میشه A بعد یه بالا تا محدوده 134 که میشه B و بعد باز اصلاح تا محدوده 120-124 که C و بعد پایان اصلاح و حرکت صعودی قوی بعدی که میتونه به اندازه همون حرکت اول از 29 اردیبهشت تا 27 خرداد باشه حالا تو اکثر سهم ها همین شکل میتونیم الگو کنیم البته که مطمینا احتمالات هست و میتونه اصلاح کمتر یا بیشتر باشه ولی اتفاق افتادن اون حرکت صعودی بعدی احتمالش بالاست… 31.03.1405
-
عليرضا عليرضايي
#سصوفی ظاهراً اختلال بانک ها در حال برطرف شدن هست.
-
سیگنال و تحلیل سهام بورسکده
#تلیسه روز جاری در بخش دیگری از سهام بازار که در ابن موج صعودی قفل بودند با نزدیک شدن به سطوح مقاومتی شاهد عرضه های سنگین بودیم . هدف مشخص شده رو چارت
-
بورس و ارز با رابینز (VIP)
#خودرو ✅خودرو فردا حمایت بتنی داره 55و 48 خرید پله ای> هدف سقف 99محدوده 90الی 95 در کل چارت عالیی داره خودرو و خساپا همیشه یکدفعه سود میدن باید موند تا موجشو گرفت 📌@robbinstreders
-
MI
این نمودار در چند مورد اطلاعات جالبی میده. 1. بر اساس نمودار زمان هایی که تورم همچنان صعودی بوده ولی دلار بر خلاف تورم گارد نزولی داشته. بعد از چند وقت مجدد شاهد رشد دلار بودیم و اندازه رشد دلار به اندازه تورم بوده. از این رو استفاده از دارایی های دلاری برای پوشش تورم گزینه کاملاََ مناسبی هست. الان هم که نسبت به تورم، روندش نزولی بوده صرفاََ بخاطر شرایط سیاسی حاکم بر کشور هست و در صورت عدم حصول توافق جامع، انتظار می رود مجدد به تورم برسد. 2. میشه گفت شاخص کل بورس در بازه 5 ساله بازده کمتری نسبت به دلار داشته و نمودار ارزش دلاری بازار گواه این مورد هست. در ابتدای سال 1400 ارزش دلاری بورس برابر با 240میلیارد دلار و شاخص کل برابر با 1.3میلیون بود. امروز شاخص 5.2میلیون هست و شاهد بازده 4 برابری شاخص کل هستیم، با این حال ارزش دلاری بازار به 110میلیارد دلار کاهش پیدا کرده. یعنی اگر از امروز شاخص کل 100% یک کله رشد کنه و دلار رشد نکنه، تازه برابر با 1400 هست. مورد دوم نشون میده که: 1. مدیریت سرمایه و تخصیص سرمایه باید همیشه و در همه حال رعایت بشه. نه 100% روی سهام بود و نه 100% روی دلار، بلکه ترکیبی از این دو میتونه جواب بده. 2. از انتخاب هر سهمی برای خرید خود داری کنید و هر سهمی رو خریدار نباشید. راحت ترین شاخص برای انتخاب سهم میتونه استفاده از اندیکاتور Ratio و مقایسه نماد با درامد ثابت و دلار باشه. اگر نمودار صعودی باشه نشان دهنده مناسب بودن نماد هست. @Multi_investing
-
وبملت می کند بازار وارد فاز اصلاحی شده عزیزم وقتی سهمت منفی است نگاه به سهام دیگر بکن همش مثبت و صف خرید . مهم اینه که سهام پدر و مادر دار بخری
-
نرم افزار تحلیل گر بورس - دایموند
#زشگزا #گزارش فروش خرداد ماه 1405 ✅ شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) موفق به فروش 216.65 میلیارد تومان در خرداد ماه 1405 شد. که نسبت به مشابه سال قبل 133.23 درصد افزایش داشت. 🔥رکورد فروش ماهانه شکسته شد. ❇️همچنین فروش کل شرکت در سال 1405به رقم 577.34 میلیارد رسید که نسبت به مشابه سال قبل131.62 درصد افزایش یافت. 🔸تعداد سهام 960میلیون 🔸پی / ای 7.42 🔸 پی / ای گروه5.44 🔸ارزش بازار 3,019 میلیارد تومان 🔻بررسی بازدهی سهام: بازدهی 14 روز: 6% بازدهی 28 روز: 70% بازدهی 42 روز: 59% بازدهی 56 روز: 61% با صرفه جویی در مصرف , به اقتصاد کشور و خانوار کمک کنیم🌷 🇮🇷@dndir