جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
MI | multi_investing
۲۲:۱۱:۴۱ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

این نمودار در چند مورد اطلاعات جالبی میده. 1. بر اساس نمودار زمان هایی که تورم همچنان صعودی بوده ولی دلار بر خلاف تورم گارد نزولی داشته. بعد از چند وقت مجدد شاهد رشد دلار بودیم و اندازه رشد دلار به اندازه تورم بوده. از این رو استفاده از دارایی های دلاری برای پوشش تورم گزینه کاملاََ مناسبی هست. الان هم که نسبت به تورم، روندش نزولی بوده صرفاََ بخاطر شرایط سیاسی حاکم بر کشور هست و در صورت عدم حصول توافق جامع، انتظار می رود مجدد به تورم برسد. 2. میشه گفت شاخص کل بورس در بازه 5 ساله بازده کمتری نسبت به دلار داشته و نمودار ارزش دلاری بازار گواه این مورد هست. در ابتدای سال 1400 ارزش دلاری بورس برابر با 240میلیارد دلار و شاخص کل برابر با 1.3میلیون بود. امروز شاخص 5.2میلیون هست و شاهد بازده 4 برابری شاخص کل هستیم، با این حال ارزش دلاری بازار به 110میلیارد دلار کاهش پیدا کرده. یعنی اگر از امروز شاخص کل 100% یک کله رشد کنه و دلار رشد نکنه، تازه برابر با 1400 هست. مورد دوم نشون میده که: 1. مدیریت سرمایه و تخصیص سرمایه باید همیشه و در همه حال رعایت بشه. نه 100% روی سهام بود و نه 100% روی دلار، بلکه ترکیبی از این دو میتونه جواب بده. 2. از انتخاب هر سهمی برای خرید خود داری کنید و هر سهمی رو خریدار نباشید. راحت ترین شاخص برای انتخاب سهم میتونه استفاده از اندیکاتور Ratio و مقایسه نماد با درامد ثابت و دلار باشه. اگر نمودار صعودی باشه نشان دهنده مناسب بودن نماد هست. @Multi_investing

فالورها 425
تاثیر (Imp) 126.0
بازدید 126
تعامل (Eng) 4.0
لیست اخبار