📌#بازار ‼️ سرد شدن اخبار و لرز در دست و پای فعالان 🔸نوسانی اما متعادل بورس امروز را با تقاضای خوبی شروع کرد اما در ادامه فشار فروش افزایش پیدا کرد و شاهد نوسان منفی در بسیاری از نمادهای پرتراکنش بودیم. البته در انتهای معاملات، بازی 50 - 50 تمام شد. تجربه تلخ ریزش های چند سال اخیر بعد از یک رشد باعث شده، به محض این که نماد یا گروهی شل می شود، معامله گران کوتاه مدتی با سرعت دست به فروش بزنند. به همین دلیل نمادهایی را می بینیم که از صف خرید به صف فروش رنج کشیده می شود. در مجموع همان حرف تکراری را باید بازهم بگوییم؛ فعلا در بازار تنها سهم های دارای پتانسیل با وضعیت بنیادی مطمین رشد خواهند کرد و نباید هر نمادی را خرید. بعد از این که تقاضای انفجاری بورس در مدت اخیر موفق شد سهام بخرد، حالا باید تقاضای جدیدی وارد بازار شود تا بتواند این متقاضیان عطشان را راضی کند، اتفاقی که در بسیاری از سهم های پرتراکنش و پرمعامله ی اخیر نخواهد افتاد. 🔹باز هم شایعه نرخ سود امروز مجددا شاهد پخش شدن شایعه افزایش نرخ سود سپرده بودیم. واقعیت این است که نرخ سود مدتهاست در بازار تعیین می شود و برای این که نرخ سود اوراق دولتی را متوجه بشوید، باید به سایت فرابورس سر بزنید. نرخ سود مدتهاست از اتاق های دربسته و جلسات شوراها در نمی اید. حالا ممکن است مثلا نرخ تصنعی 23 درصد سپرده هم تغییر کند مثل نرخ تصنعی اوراق در حراج ها که در سال جدید واقعی شد. اما خود نرخ سود ممکن است در ماه های پیش رو افزایش پیدا کند. فعلا در تحلیل ها نرخ سود بدون ریسک را 40 درصد در نظر بگیرد و این انتظار را داشته باشید که تا انتهای تابستان ممکن است تا 42-43 درصد بالا بیاید. 🔸ستاره، شستا، تاپیکو شستا در داغی بورس سال 99 وارد بازار شد و همان موقع نیز در رشد خاطره ی شیرینی برای دارندگان رقم زد. البته برای کسانی که در پیک های قیمتی خریدند و با 50 درصد ضرر خارج شدند نیز تجربه ی تلخی از خودش به جا گذاشت. حالا مجددا شاهد تکرار شدن نام این نماد و همچنین تاپیکو در فضای مجازی بورسی هستیم. اخیرا دو معامله بلوکی بین دولت و تامین اجتماعی روی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس انجام شده که اگر ان نرخ ها را معیار قرار دهیم، خالص ارزش دارایی های شستا و تاپیکو به صورت قابل توجهی بالاتر از گذشته براورد خواهد شد. البته باید توجه داشت برای سهامدار خرد شستا و تاپیکو در نهایت سودی که از محل ستاره میسر می شود اهمیت خواهد داشت. اما به نظر نمی رسد در کوتاه مدت امکان عرضه وجود داشته باشد. لذا اگر شستا یا تاپیکو می خرید، اول باید به ارزش خالص دارایی های این دو نماد توجه کنید و دوم به سود سال مالی جاری و اتی. در غیر اینصورت ممکن است بازهم در روزهای اتی اسیر شایعات مثبت و منفی شوید. 🔹بدن ها در حال سرد شدن بعد اینکه تفاهم اتمام جنگ امضا شد، چند روزی حال و هوای همه تمام شدن بحران رابطه با امریکا و حل شدن یک شبه همه مشکلات بود. اما حالا با گذشت چند روز، بدن ها در حال سرد شدن است و به مرور شاهد رفتار با هیجان کمتر در بین فعالان اقتصادی هستیم. هم در بازار دلار این موضوع را شاهد هستیم و هم در بازار سهام. در هر صورت گذر از این تفاهم و رسیدن به یک توافق جامع زمان خواهد برد و نباید با هیجان انتظارات مثبت بالا در خود ایجاد کنیم. رفتار هیجانی منفی در بازارهای طلا، ملک و ماشین در اردیبهشت ماه باعث شد با قیمت های نسبتا بالا یکسری خرید انجام شود، حالا در شرایط رکودی علاوه بر زیان، امکان نقدشوندگی را نیز برای فعالان ان بازارها محدود کرده است. در بورس نیز باید همین احتیاط از هیجان را داشته باشیم. •️فردانامه 🔻شنبه 6 تیر 1405
-
NoavaranAmin
صنایع بهداشتی ساینا (#ساینا) گزارش #فعالیت_ماهانه (#خرداد_1405) دوره 1 ماهه منتهی به 1405/03/31 سال مالی منتهی به: 1405/09/30 @NoavaranAmin ✅افزایش 0.67 درصدی فروش خرداد 1405 در مقایسه با ماه گذشته ✅رشد 182.43 درصدی فروش خرداد 1405 در مقایسه با خرداد 1404 ✅رشد 109.71 درصدی فروش 6 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تحلیل بیشتر در: @NoavaranCodal
-
Hamedch2
مالک اتیه NAVصدور(پایانی) 11980 هم اکنون
-
اخبار شرکتها و مجامع
#رنیک | جنرال مکانیک فصل را پرقدرت بست؛ فروش خرداد بالاتر از میانگین دو ماه قبل ایستاد گزارش فعالیت ماهانه جنرال مکانیک نشان می دهد شرکت در خردادماه ضمن حفظ روند رو به رشد درامدها، عملکردی بهتر از میانگین ماه های ابتدایی سال ثبت کرده و با قدرت فصل را به پایان رسانده است. بر اساس گزارش منتشر شده، درامد شرکت در خردادماه به 8,180 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد رشد داشته است. همچنین مجموع درامد 3 ماهه رنیک به 22,200 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش را نشان می دهد. با کسر عملکرد خرداد، مجموع درامد دو ماه نخست سال مالی 14,020 میلیارد ریال بوده و میانگین فروش این دو ماه 7,010 میلیارد ریال براورد می شود. بر این اساس، فروش خرداد حدود 17 درصد بالاتر از میانگین دو ماه قبل ثبت شده که از تداوم شتاب درامدی شرکت در پایان فصل حکایت دارد. در مجموع، گزارش جدید رنیک نشان می دهد روند رشد فروش شرکت همچنان حفظ شده و ثبت عملکردی بالاتر از میانگین ماه های قبل، چشم انداز مثبتی از فعالیت های عملیاتی جنرال مکانیک در ابتدای سال مالی ارایه می دهد. @akhbar_majame
-
مهدی پیروزفر
دارایکم متعجبم!! وبصادر صف خرید،وتجارت مثبت بالا ،فقط وبملت منفی3 بدون صف فروش،اونموقع ایندارایکم چرا صف فروش شده؟اگه فقط ازوبملت پیروی میکنه حداقل باید صف فروش نمیشد
-
hamid
#ددانا زمان واریز سود سهام یک ماه عقب افتا و 5 مرداد ماه قراره واریز بشه
-
سصفها هرکس به هر دلیل قصد خروج داره، کمتر از 6 - 7 هزار بفروشه، سرمایه خودش رو از بین برده این کف تارگتی هست که تکنیکالیست ها هم ان را تایید می کنن
-
hamid
#وسپه روز اول هم گفتم وقتتون رو بیهوده برای این نماد حرام نکنید…راه به جایی نخواهید برد
-
شفارس یک نصیحت برادرانه: لطفاً تعصب رو کنار بگذارید و دنبال نمادهای بنیادین و سود ده باشید نمادهایی که سقف های تاریخیشون رو زدند و همه سهامدارانشون در سود هستند و اگر هم به دلایلی مدتی اصلاح می کنند خیلی زود جبران می کنند.
-
Hamedch2
مالک اتیه کامرانیه محله ای در شمیران، واقع در شمال کلانشهر تهران است. این محله که در منطقه 1 شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات قرار دارد، یکی از گران قیمت ترین مناطق مسکونی تهران محسوب می شود.
-
سصفها سهم تارگت های خیلی بالایی داره تابلوی معاملاتی چند روز اخیر این موضوع رو تایید می کنه