وبملت اگر بخواهیم با توجه به تجربیات جهانی و در عین حال شرایط خاص بازار سرمایه ایران (تورم بالا، عمق کم بازار، نقش پررنگ حقوقی ها و بی اعتمادی سرمایه گذاران) یک الگوی ترکیبی طراحی کنیم، من چنین بسته ای را پیشنهاد می کنم: 1. تعهد عدم فروش حقوقی ها (Lock-up هوشمند) سهامداران عمده و حقوقی های بالای 5 یا 10 درصد، در دوره های رونق شدید بازار یا بعد از حمایت از سهم، متعهد شوند حداقل 30 تا 90 روز بیش از درصد مشخصی از سهام خود را نفروشند. هرگونه فروش خارج از این سقف باید از چند روز قبل افشا شود. این مدل شبیه محدودیت های فروش سهامداران عمده در بسیاری از بورس های دنیا است. 2. مالیات بر نوسان گیری کوتاه مدت به جای ممنوعیت فروش، دوره نگهداری کوتاه مدت مشمول مالیات شود: مدت نگهداریمالیات فروشکمتر از 7 روز5% سود7 تا 30 روز3% سود1 تا 3 ماه1% سودبیشتر از 3 ماهصفر این مدل در برخی کشورها به صورت مالیات بر سود کوتاه مدت وجود دارد. 3. محدودیت برای خرید و فروش های بسیار سریع مثلاً: خرید امروز → فروش از دو روز بعد. یا حداقل T+3 برای برخی نمادهای پرالتهاب. نه 6 ماه؛ چون نقدشوندگی بازار را از بین می برد. 4. بازارگردانی اجباری و واقعی حقوقی ها فقط هنگام رشد فروشنده نباشند. تعهد: اگر سهم 15% تا 20% افت کرد، بازارگردان موظف به حمایت شود. در مقابل، از مشوق مالیاتی برخوردار گردد. 5. ممنوعیت عرضه های سنگین حقوقی در شرایط بحرانی مثلاً: اگر شاخص کل بیش از 10% در یک ماه افت کرد: حقوقی ها نتوانند بیش از 5% میانگین حجم ماهانه خود فروشنده باشند. این ابزار در بحران های مالی دنیا سابقه داشته است. 6. صندوق تثبیت واقعی و قدرتمند در بسیاری از کشورها نهادهای تثبیت کننده بازار وجود دارند. پیشنهاد: بخشی از کارمزد معاملات، بخشی از سود شرکت های دولتی، و بخشی از درامد عرضه های اولیه به صندوق تثبیت منتقل شود تا در ریزش های هیجانی وارد عمل شود. 7. محدودیت برای فروش مدیران شرکت مدیرعامل و اعضای هییت مدیره: اگر سهم شرکت را خریدند، تا 6 ماه حق فروش نداشته باشند. این قانون در بسیاری از بورس ها برای جلوگیری از سواستفاده اطلاعاتی وجود دارد. مدل پیشنهادی نهایی برای ایران برای سهامداران خرد ❌ ممنوعیت 6 ماهه فروش نداشته باشند. ✅ فروش در کمتر از یک هفته مشمول مالیات شود. برای حقوقی ها ✅ فروش سنگین با اطلاع رسانی قبلی. ✅ سقف فروش در دوران بحران. ✅ تعهد بازارگردانی. برای مدیران و سهامداران عمده ✅ دوره عدم فروش 3 تا 6 ماهه. برای کل بازار ✅ صندوق تثبیت قدرتمند. ✅ مالیات بر سفته بازی کوتاه مدت. ✅ تشویق سرمایه گذاری بلندمدت. به نظر من اگر این بسته به صورت همزمان اجرا شود، هم جلوی ارسن لوپن های بازار و سفته بازی افراطی گرفته می شود و هم ویژگی اصلی بورس یعنی نقدشوندگی از بین نمی رود؛ مشکلی که در ممنوعیت مطلق فروش برای همه سهامداران به وجود می اید.
-
امیر حبیبی
#رنیک به نظر میاد سهم یه رشد خوبی رو اغاز کنه .. معاملات امروز مشکوک بود و سهم اصلاح خوبی کرده و تا 1700 میتونه بالا بره یه ضرب باید دید حقوقی ها اجازه میدن یا نه.. این سهم دسته خودشونه و 90 درصد سهم دسته سهامدارای درصدیشه.. شناوریش بسیار پایینه و پتانسیل رشده بالایی داره
-
ثشرق تو مجازی یک ماه پیش طبل میکوبیدن ای بخرید ای بخرید و اونایی که خریدن رفتن تو ضرر!!! ولی من خودم از امروز تا اخر هفته خریدارم پله ای!!! زمان درست مکان درست ورود کنی برنده ای✋️✋️✋️
-
روزنامه اطلس اقتصاد
❇ اگهی رسمی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت الومینای ایران منتشر شد 🔹 هییت مدیره شرکت الومینای ایران (سهامی عام) با انتشار اگهی رسمی در تصویر، از کلیه سهامداران، نمایندگان قانونی و وکلای ان ها دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت حضور به هم رسانند. این نشست به منظور بررسی عملکرد، تصویب صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1404 و تعیین تکلیف سود سهام،… 🔗 ادامه ی مطلب… 🌐 @atlaseqtesad https://atlaseqtesad.ir/108755/iran-alumina-annual-general-meeting-1405.html
-
شپلی فروش خردادماه هزار چهارصد و پنجاه و یک میلیارد تومن 💫🌷🌷🔥🔥🔥🔥🔥
-
خساپا حمایت خساپا 54 حمایت خودرو 543 اگر این حمایت ها را از دست بده میریم به 49
-
دارما | مشاوره مالی و سرمایه گذاری
#تامین_مالی_جمعی 📍شروع سرمایه گذاری در طرح "تامین سرمایه در گردش جهت احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 20 مگاوات" 📈 پیش بینی سود سرمایه گذاری: 48 درصد سالیانه 💰 کل مبلغ سرمایه مورد نیاز: 25،000،000،000 تومان 📅 مدت اجرای طرح: 12 ماه 🧮 براورد سود علی الحساب 12% هر 3 ماه یکبار 🏢 شرکت کارا انرژی ایپک 💵 با ضمانت نامه تعهد پرداخت صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی ماندگار ☑️ بازپرداخت اصل سرمایه در انتهای دوره سرمایه گذاری ✅ معاف از مالیات ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://novincrowd.ir/
-
مسافر زمان
گلدا توریل هم ضربتی انجام دادیم بیکار نبودیم
-
فرهاد موثقی
#ثبهساز #شاخص_بورس با توجه به قیمت و ارزش دارایی های ثبهساز از چند جهت ارزش توجه دارد : 1- با قطعیت رای دادگاه به نفع شرکت و عودت ملک ونک اولا 390 میلیاردتومان سود خالص بابت وجه تضمین قرارداد در صورتهای مالی 6 ماهه ثبهساز افزوده می شود درثانی خود ملک ونک هم در ترازنامه شرکت به عنوان دارایی سهامداران منعکس خواهد شد که با توجه به ارزش روز ان که حداقل 6000 میلیاردتومان است باید در ارزش روز سهام ثبهساز مورد نظر قرار گیرد . 2- با توجه به گزارش فعالیت 6 ماهه ثبهساز که حدود 2597 میلیاردتومان درامد محقق کرده ، به نظر حدود 40 تا 45 تومان سود از این بابت و حدود 9.5 تومان هم از بابت دریافت 390 میلیاردتومان جریمه خریدار ملک ونک که به عنوان وجه تضمین نزد شرکت بوده و در مجموع حدود 50 تا 55 تومان سود کسب نموده که در صورتهای مالی شش ماهه منعکس خواهد شد. 3- انتظار سهامداران برای کارشناسی رسمی و به روز این ملک و سپس اگهی فروش ان یا اخذ پروانه و احداث بنا در ان چه توسط شرکت چه مشارکتی گرچه بعید است که شرکت اهل ساخت به تنهایی باشد لذا به احتمال زیاد ابتدا ارزش ملک مورد نظر را کارشناسی روز می کند سپس ان را برای فروش اگهی می کند و اگر بخاطر قیمت بالا خریداری نبود برای مشارکت در ساخت اگهی اش خواهد کرد
-
مهدی
ثباغ تا الان بدون لحاظ نمودن فروش تجهیزات شهری یا همون بازار میوه وتره بار ثباغ 105 تومان سود ساخته.با لحاط نمودن میوه و تره بار حدود 180 تومان سود ساخته.ثباغ 50 هزار متر اپارتمان اماده فروش دارد.
-
عبد عبد
وبصادر وبصادر فقط 70همت سهام پالایشی داره افزایش سرمایه ساختمان و هزار تا چیز دیگه اونوقت ارزش مارکتش 45همته وپارس هم پی بر بی چهل و پنج صدم داره قیمت سهم 180تومنه و سود سهم 151تومن و هزار تا چیز دیگه این دو تا سهم ماه ها باید صف خرید باشن