جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
سهامداران بورس و اوراق بهادار تهران | stockholders_tse
۱۳:۵۲:۵۵ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

بازار در حال استراحت است، نه عقب نشینی در نگاه اول شاید رشد 0.3 درصدی شاخص کل، روزی مثبت برای بورس تهران را به تصویر بکشد، اما وقتی به عمق معاملات نگاه می کنیم، تصویر متفاوتی دیده می شود. برتری نسبی عرضه ها، منفی بودن بیش از نیمی از نمادها و خروج بیش از 2 همت پول حقیقی نشان می دهد بازار همچنان در فاز استراحت و دست به دست شدن سهام قرار دارد. البته این اتفاق چندان دور از انتظار هم نبود. بازار پس از رشد پرشتاب هفته های گذشته، نیاز داشت بخشی از سودها شناسایی شود و نقدینگی میان صنایع و نمادهای مختلف جابه جا شود. این گردش پول، اگرچه در کوتاه مدت فشار فروش ایجاد می کند، اما الزاماً به معنای اغاز یک روند نزولی نیست. نکته قابل توجه امروز، حفظ ارزش معاملات در سطوح بالا بود. این موضوع نشان می دهد نقدینگی از بازار خارج نشده، بلکه بخشی از ان در حال جابه جایی میان گروه ها و بخشی نیز موقتاً در حاشیه بازار منتظر روشن تر شدن شرایط است. اگر ارزش معاملات افت محسوسی پیدا نکند، خروج پول حقیقی به تنهایی نمی تواند معیار مناسبی برای قضاوت درباره اینده بازار باشد. از سوی دیگر، رشد شاخص کل در شرایطی رقم خورد که بسیاری از نمادهای کوچک تر تحت فشار عرضه قرار داشتند؛ موضوعی که بار دیگر نشان می دهد بازار وارد مرحله ای شده که دیگر رشدها یکدست نیست و انتخاب سهم، اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. در مجموع، بازار امروز بیش از انکه نشانه ضعف باشد، نشانه احتیاط بود. احتیاطی که ریشه در انتظار فعالان بازار برای انتشار گزارش های ماهانه، اخبار مذاکرات و روشن تر شدن متغیرهای کلان اقتصادی دارد. تا زمانی که این متغیرها تغییر محسوسی نکنند، می توان اصلاح های مقطعی و شناسایی سود را بخشی طبیعی از روند صعودی بازار دانست، نه پایان ان. #بورس #بازار_سرمایه 📈سهامداران بورس و اوراق بهادار تهران 🆔 @stockholders_tse

فالورها 5099
تاثیر (Imp) 295.0
بازدید 295
تعامل (Eng) 8.0
لیست اخبار