#تاصیکو این شرکت یه مقدار تحلیل مفصلی داره با دقت بخون و راجع به اینده این شرکت کامل اطلاع داشته باش 📌 شرکت تاصیکو از زیر مجموعه های #شستا سهامدار عمده این شرکت سازمان تامین اجتماعی و شرکت صبا تامین چون زیر مجموعه شستا هست همیشه برای توزیع سود حداکثری زیر فشاره تا بودجه های سازمان تامین اجتماعی،تامین بشه ولی جدیداً مدیران شرکت یه مقدار دارن مقاومت می کنند،دلیلش رو بهتون الان میگم. 🟢 تاصیکو به زودی به صندوق طلا و مس ایران تبدیل خواهد شد 📌 زیر مجموعه های اصلی این شرکت که سودی که اصلاً شرکت داره شناسایی می کنه از تقسیم سود تعدادی از این شرکت هاست #فباهنر #فملی #فولاد #کپشیر #کفرا#کخاک #کزغال و چند شرکت دیگه است 📍 اما نکته جالب تاصیکو پروژه های در حال بهره برداریش هست که در اینده شاید چند ساله این شرکت رو به یکی از ارزنده ترین شرکت های کشور تبدیل کنه 👈 شرکت طلای تفتان فاز اولش به بهره برداری رسیده،به زودی هم در بورس عرضه خواهد شد ،از عرضه اولیه این شرکت تاصیکو سود بسیار خوبی شناسایی خواهد کرد. 👈 طلای کردستان یا محلی ها به نام قلقله می شناسنش مدت ها راکد بود ولی الان به بهره برداری نزدیک،اونجوری که تخمین زدن حدود 15 تن طلا داره. 📌 پروژه های تفتان ، قلقله و قبغلوجه به بهره برداری که برسند،تاصیکو به بزرگترین تولید کننده طلای کشور تبدیل خواهد شد 👈 و اما رنگان قابل توجه علاقمندان به نقره تاصیکو در حال احداث بزرگترین کارخانه فراوری نقره در ایران هست 📌 در منطقه طارم در حال بهره برداری از یه معدن مس هست که اون هم احتمالاً عرضه بشه. این شرکت برای اولین بار در ایران از یه تکنولوژی جدید برای ولید کاتد مس استفاده می کنه که هزینه اش بسیار پایین تر از ذوب سنتی هست. پیش بینی تولیدش خیلی جالبه تولید سالانه 10 هزار تن کاتد مس!!! 📌 یه شرکتی تاسیس کرده به نام صدر فردا که یه جورایی ناشناخته ترین بخش تاصیکو هست و به سمت استخراج مواد معدنی کمیاب داره میره ،مواد به اصطلاح هایتک که سودهای کلانی دارند. 📌 خیلیا فقط به پروژه های بورسی تاصیکو نگاه می کنند در حالی که همین چند تا شرکت که گفتم به علاوه یه سری شرکت در حوزه های فلزاتی مثل لیتیوم فعالیت می کنه خیلی خوب می دونید لیتیوم در باتری ها و فناوری ماشین های الکترونیکی کاربرد بسیار زیادی داره. 📌 تو اخرین مجمع این شرکت بین نمایندگان شستا و مدیران شرکت یه بحثی بود که فعلاً سود تقسیمی کاهش پیدا بکنه و این سود به سمت بهره برداری از پروژه ها بره همین جا این نکته رو بگم این شرکت جزو اون شرکت هاییه که معمولاً سود رو زود واریز می کنه ببینید تاصیکو سهام دار شرکت هایی مثل ذوب هم هست حالا که تا اینجا اومدیم یه صحبت کوچیکی هم راجع به ذوب بکنم اینکه چرا یه همچین شرکتی نمی تونه سود خوبی شناسایی بکنه،متاسفانه ذوب تبدیل شده به بنگاه کاریابی تامین اجتماعی یعنی شرکتی که حدود 6 الی 7 هزار نفر نیرو نیاز داره،الان 18 هزار نفر نیرو داره این شرکت به اندازه تقریبا نصف مارکت کپش،از تامین اجتماعی طلبکاره فکر کنید اگر توی این شرکت اصلاحاتی اتفاق بیفته،چه تاثیری رو خود این شرکت و روی تاصیکو خواهد داشت 😉 یه نکته همین جا بهتون بگم یه شایعاتی هست که تاصیکو می خواد عطای ذوب رو به لقاش ببخشه و این شرکت رو واگذار بکنه، حالا یا خروج تدریجی یا واگذاری بلوکی اگه خبر این واگذاری اومد یه سود غیر عملیاتی خیلی خوب واسه تاصیکو شناسایی می کنه،اینقدری که به نظرم یه مدت قفل صف خریدش کنه سیاست مدیران تاصیکو بر اینه،به جای اینکه منتظر اصلاحات در شرکتی مثل ذوب باشند،بفروشنش و پولش رو توی پروژه های دیگشون که در حال بهره برداریه سرمایه گذاری کنند 😉 زمزمه هایی به گوش می رسه که می خواد تجدید ارزیابی دارایی ها بده. این شرکت سال هاست با ارزش دفتری قدیم معامله می شه،اگر یه همچین تجدید ارزیابی بده،میشه نور علی نور 🟢 خوب یه جمع بندی بکنیم. بچه ها اگه راجع به تاصیکو بخوایم صحبت بکنیم باید یه روز حرف بزنیم، مثلاً همین دو تا زیر مجموعه اش کزغال و کفرا هر کدوم براشون باید یه همچین متنی نوشت مثلاً کزغال تولید کننده انحصاری زغال سنگ کک شو در ایرانه.
-
آکادمی کارینکس | CarinX
📍در پاسخ به سوالِ ( بهترین طرح تامین مالی جمعی چیست ؟)🤔 👈 باید بگوییم: بهترین وجود ندارد، مناسب ترین را پیدا کنید. معرفی یک طرح ثابت به افراد، بدون در نظر گرفتن افق زمانی و استانه تحمل ریسک ان ها، از اصول حرفه ای سرمایه گذاری به دور است. ما در کارینکس به شما کمک می کنیم تا طرحی را انتخاب کنید که مناسب ترین استراتژی مالی شما باشد. 💢برای پیدا کردن طرح مناسب 3 قدم ساده را پیشنهاد می دهیم:👇 1️⃣ اعتبار سکو (Platform Credit): ابتدا بررسی کنید که پلتفرم مربوطه حتماً دارای مجوز رسمی از «فرابورس ایران» باشد. سابقه سکو در پرداخت به موقع سود طرح های قبلی و میزان شفافیت ان ها در اطلاع رسانی، مهم ترین سنجه برای اعتماد به ان واسط مالی است. 2️⃣ اعتبار طرح (Project Credit): به نوع تضامین طرح دقت کنید؛ طرح هایی که دارای «ضمانت نامه تعهد پرداخت بانکی» هستند، بالاترین سطح امنیت اصل سرمایه را دارند. همچنین باید بررسی کرد که ایا مدل کسب وکار طرح، توانایی تولید سود پیش بینی شده در بازه زمانی مقرر را دارد یا خیر. 3️⃣ اعتبار شرکت (Issuer Credit): شرکتِ سرمایه پذیر (متقاضی بودجه) باید سابقه فعالیت شفاف و صورت های مالی مشخصی داشته باشد. بررسی رتبه اعتباری شرکت و توان فنی تیم اجرایی ان به شما نشان می دهد که ایا سرمایه شما در دست یک کسب وکار ریشه دار قرار می گیرد یا یک ایده نوپا. در سایت کارینکس می توانید:👇 ✅ تمام طرح های فعال و معتبر را یکجا می بینید. ✅ مزایا و ریسک های هر طرح را به زبان ساده برایتان نوشته ایم. ✅ و اگر سوالی داشتید، پشتیبان های ما کنار شما هستند تا ابهامات را برطرف کنند. 🗣️کلام اخر: هدف ما در کارینکس این است که شما نه با هیجان، بلکه با «اگاهی» سرمایه گذاری کنید. 🤩برای مشاهده طرح ها ، همین حالا وارد سایت شوید #سرمایه_گذاری #کرادفاندینگ #کارینکس 💎 با ما همراه باشید اینستاگرام کارینکس | لینکدین | تلگرام | وبسایت | اینستاگرام اکادمی https://carinx.ir/plans https://www.instagram.com/carinx_investors?igsh=ZXN6c2N1cGt6aHJl https://www.linkedin.com/company/carinx/ https://t.me/Carinx_Academy http://carinx.ir/?utm_source=Telegram&utm_medium=Channel&utm_campaign=Carinx_Academy https://www.instagram.com/carinx_academy?igsh=eGN6eGlkcHcxNTcx
-
کانال ترید بورس
فوری و مهم همین الان میتونید تغییر حجم معاملات رو ببیند برای مثال سهام زیر صد تومان مثلا وبصادر یک سفارش خریدش شده 3 میلیون
-
فوق تخصص طلا و دلار و بورس امید استیوجابز
نفت هم خیلی ریخت و الان 71.5 هست فردا خساپا خرید خوبه زیر 58 و نگهداری همچنین سرخطی عرضه اولیه وقیروزه 20 درصد دیگه جا داره سیلور 1020 داد یه پله خوبه
-
فزر من شرمنده هستم دارم پرتفوی می چینم خواهشاً نماد فباهنر امکان داره برام تحلیل کنید با تشکر
-
ایروانی ارشد کسب وکار
#موج سلام وخسته نباشید سبد اینجانب برای دوستان. حداکثر پنجاه درصد صندوق اهرمی حداکثر بیست درصد صندوق بخشی بانک یا بانک صادرات حداکثر بیست در صنعت پالایش حداکثر ده درصد سبد صندوق بخشی پتروشیمی حداکثر پنج درصد صندوق بخشی خودرو شاید محوعه اعداد بالای صد درصد بشود به کلمه حداکثر دقت کنید. پاینده سالم باشید پول مازاد
-
سهم چی بخریم؟
📊سهم پیشنهادی 📌نماد: #غمینو 💵قیمت روز: 5,630 💰هدف قیمتی: 7,200 📝دلایل: شرایط بنیادی مناسب، افزایش نرخ محصولات 📆افق زمانی: بلند مدت 🧮سهم از پرتفوی: 15 📍پیشنهاد دهنده: شرکت سبدگردان پیشرفت و توسعه صبا 🔵@cheebekharim
-
سهم چی بخریم؟
📊سهم پیشنهادی 📌نماد: #حگهر 💵قیمت روز: 2,466 💰هدف قیمتی: 2,950 📝دلایل: وضعیت بنیادی مناسب، قرارداد و دارایی مناسب 📆افق زمانی: میان مدت 🧮سهم از پرتفوی: 10 📍پیشنهاد دهنده: شرکت سبدگردان پیشرفت و توسعه صبا 🔵@cheebekharim
-
News city pro
🔴معامله ی 65 همت برق در بورس انرژی مدیرعامل بورس انرژی ایران اعلام کرد در سال 1404 حدود 65 هزار میلیارد تومان (65 همت) معامله ی برق از طریق بازار بورس انرژی انجام شده است. او تاکید کرد قیمت برق در بازار بورس با نرخ های دستوری و دولتی فاصله ی قابل توجهی دارد و همین اختلاف، باعث ایجاد انگیزه ی اقتصادی برای سرمایه گذاران و فعالان صنعت برق شده است. به گفته ی او، بخشی از برق در بازار ازاد تا حدود 15 هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت معامله می شود. مدیرعامل بورس انرژی همچنین از برنامه ی ورود اب به بازارهای معاملاتی خبر داد، اما تاکید کرد اجرای ان منوط به رفع ابهامات قانونی درباره ی مالکیت و چارچوب های حقوقی اب است. 🔥 @newscitypro
-
خساپا اقای قهرمانی میتونن جواب بنده را بدن؟
-
نیما علی یاری
شپنا سلام به همگی (کلیت بازار و صنعت فولاد و جواب دو تا از دوستان) بازار الان به ارزش متوسط خودش معامله میشه ، هفته اینده سهامی که pe پایینی دارن ، در کنارش گزارش خرداد خوبی هم روانه کدال کنن ، میتونن رشد قیمتی رو همچنان تجربه کنن سهامی که pe بالا دارن و سهامی که گزارش خرداد ضعیف بدن ، اینا رشدشون متوقف یا کند میشه قبلا هم گفتم بازار میتونه 1 واحد رشد کنه ، 1 واحد اصلاح کنه (ارزش متوسطش هست دیگه) اگر قصد خرید به دید یکساله دارید روی سهام خوب بازار 15 الی 20 درصد اصلاح و 70 الی 100 درصد رشد در نظر بگیرید روی سهام ضعیف 30 الی 40 درصد اصلاح و 40 الی 50 درصد رشد انتظار داشته باشید (پس مهمه چه سهمی خرید میکنید) … صنعت فولاد این چند سال با مشکلات جدی مواجه بوده همین باعث شد بعضی از سهام این صنعت حد ضرر بنیادی هم فعال کردن بازدهی سهام این صنعت تحت تاثیر همین عملکرد ضعیف ، نتونسته با کلیت بازار همخوانی داشته باشه امسال ، نیمه دوم سال گزارشات و صورت مالی های بهتری دادن ، که امیدوارمون کرد حاشیه سود بعضی هاشون یه کوچولو رشد کرد ولی فکر میکنم زوده بخوایم بگیم دارن به دوران اوج خودشون برمیگردن ، بهتره فعلا عملکردشون و زیر نظر بگیریم به هر حال با رفع مشکل ناترازی انرژی و باز شدن پنجره صادرات ، امید داریم هر چه زودتر این صنعت به ظرفیت واقعی خودش برسه عملکردشون و زیر نظر بگیرید (خالی از لطف نیست) … در مورد سبدشون دوستی سوال پرسیدن به نظر من شما چون نصف سرمایتون طلا هست دیگه خرید کاتد مس ، وزن کامودیتی رو توی پرتفو بالا میبره ، به هر حال برای خرید گواهی کاتد مس باید کد بورس کالا بگیرید وبملت خوبه ، ولی توی بانکی ها از اون بهترم هست شبندر خوبه صندوق اهرمی مناسب نوسانگیری هست ، برای بلند مدت بازدهی چندانی نداره توی اصلاح بازار از صنایع برتر بازار پله ای سهم خرید کنید نکته ای که از همه مهمتره ، کنترل ذهن هست شما باید انقدر به معاملات خودتون مسلط باشید که از تصمیم هیجانی توی بازار دور باشید و دیگه اتفاقات گذشته تکرار نشه … دوست دیگه در مورد روانکارها و شسپا سوال کردن قبلا کامل توضیح دادم توی پست های قبل هست