فملی *اینده هوش مصنوعی بیش از کد، به مس نیاز دارد* 🔹وقتی قیمت فولاد افزایش پیدا می کند، اثر ان به سرعت در صنایع ساختمان، زیرساخت و مسکن دیده می شود. فلزاتی مانند مس، نقره، لیتیوم، نیکل، کبالت و عناصر خاکی کمیاب، نقشی مشابه فولاد را در فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی یا خودروهای الکتریکی دارند. 🔹نوسان قیمت یا اختلال در عرضه این فلزات، به ویژه مس، می تواند بازار فناوری را تحت تاثیر قرار دهد. تحولات ماه ها و هفته های اخیر بازار مس نشان می دهد نگرانی از رکود اقتصادی و نرخ بهره بالا قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد. از سوی دیگر، موجودی انبارهای بازار مس کاهش یافته و بسیاری از پیش بینی ها از کمبود عرضه مس خبر می دهند. 🔹بر این اساس، ممکن است توسعه روزافزون بخش زیرساخت در شبکه های برق یا فناوری های مراکز داده و هوش مصنوعی در بلندمدت، کمبود عرضه را جدی می کند و در نهایت به کند شدن یا گران شدن توسعه فناوری هایی مانند مراکز داده، خودروهای برقی و زیرساخت های انرژی نو بیانجامد.
-
نوین چارت
#دسینا تحلیل 6 ماه قبل قیمت فعلی 6848 سود مجمع 570 مجموع قیمت و سود 7418 تخمین خوش بینانه 8000 بود. ✅مابین خوش بینانه و واقع بینانه محقق شد
-
وساپا اینقدر نگران افشا نباشید افشا را خرابش نمیکنن، سهم بره قیمت بالاتر افشا بیاد بهتر هست، درصدش شاید خیلی بالاتر باشه شاید…
-
وپاسار قیمت هر سهم در اوج خود در سال 99 به 1546 تومان رسید و ابان بعد از شش سال باید سقف خود را بشکند… امیدوارم این اتفاق بیافتد و کام سهامداران شیرین شود
-
تکنیکالیست
#فاراک اکونومیست: 🔹چرا ایران احتمالا در دهه اینده، به یکی از ثروتمندترین کشور های خلیج فارس تبدیل می شود؟ 🔸ترامپ امتیازات بسیار بزرگی به تهران در توافق داده
-
شپدیس یه پیام و دوستمان سه بار داره ؟؟؟ کردن با شپدیس در شرایط حاضر مانند حرکت روی لبه تیغه. بالای 12910 پله ای می فروشم.پایین 10500 پله ای می خرم
-
وپاسار بزودی 1300 تومان را رد می کند و احتمال زیاد 1500 هم می بیند…فعلا دلیلی برای اصلاح نیست.
-
بهرنگ مومنی
مادیرا از فردا بازار دنبال سهام بنیادی خوبه و راه سهام ها تغییر خواهد کرد مواظب سرمایه هاتون باشید هر سهمی نخرید این که جای خود دارد
-
علی کاظمی
ثشاهد البته که در این چند سال از این ابزار استفاده نکرده دلیلش رو نمی دونم
-
خساپا سایپا شانس اورد که هنوز 50% سهام خذین رو داره چون بعد از مشکلی و اسیب هایی که برای تولید فوم بخاطر پتروشیمی ها پیش اومد شرکت خاذین زیرمجموعه سایپا ارزشمندتر شد چون شرکت خاذین سالهای قبل به خودکفایی تولید فوم صندلی رسیده بود و حتی ازمایشگاه های تولید فوم رو تو دهه 90داشت و از قدیم فوم صندلی تولید میکرد و خودکفا شده بود
-
علی کاظمی
ثشاهد سازمان بورس هم باید از ابزارهای خودش استفاده کنه ابزارهای زیادی داره که می تونه حقوق سهامدار خرد رو پرداخت کنه