❖ سهام دارویی اری یا نه؟ از نگاه یک تحلیل گر مالی، وضعیت دارویی ها امروز یک پیام روشن داره: بازار بیشتر از اینکه با واقعیت حرکت کنه، با «اثر افزایش نرخ ها» قیمت گذاری شده. در ظاهر، رشد نرخ ها باعث شده صورت های مالی این گروه در کوتاه مدت قوی و قابل دفاع دیده بشه. این بخش کاملاً واقعیه و قابل انکار نیست. اما در تحلیل حرفه ای، سوال اصلی این نیست که سود بالا رفته یا نه؛ سوال اینه که این سود از چه جنسیه و چقدر تکرارپذیره. در لایه عملیاتی، نشانه های فشار تقاضا به تدریج قابل مشاهده ست. دارو کالای ضروریه، اما ضروری بودن به معنی بدون کشش بودن نیست. وقتی قدرت خرید تحت فشار قرار می گیره، مصرف حذف نمیشه، اما مدیریت میشه؛ یعنی کاهش حجم مصرف به صورت تدریجی، نه سقوط ناگهانی. این فشار در کل زنجیره خودش رو منتقل می کنه: از پخش تا داروخانه. و نهایتاً در صورت های مالی خودش رو این طور نشون میده: افزایش دوره وصول مطالبات، افزایش رقابت، رشد فروش اعتباری، کاهش کیفیت نقدینگی، کاهش حاشیه سود و در نهایت افت شدید سود. اما نکته مهم تر برای بازار؛ فعلاً میشه انتظار داشت گزارش های فصلی اول تا سوم این گروه همچنان نسبتاً «قوی و قابل قبول» باقی بمونن. دلیلش ساده ست؛ اثر افزایش نرخ ها هنوز به طور کامل با افت حجم مصرف خنثی نشده. اما این تعادل، پایدار نیست. از نیمه دوم سال و به خصوص از سال اینده، اگر روند کاهش تقاضا ادامه پیدا کنه، اثر واقعی خودش رو در افت حجم فروش و بعد از اون در فشار روی سوداوری نشون میده؛ جایی که دیگه عددها نمی تونن نقش پوشش دهنده داشته باشن. از نگاه تحلیلی، بخش قابل توجهی از سود امسال این گروه، «سود تکرارشونده عملیاتی» نیست؛ بلکه حاصل افزایش نرخ و شرایط مقطعی بازاره. و اینجا نقطه حساس تصمیم گیریه؛ بازار باید مشخص کنه ایا داره به سودی قیمت میده که واقعاً تکرار میشه، یا به سودی که صرفاً در یک مقطع اتفاق افتاده. در نهایت، معیار اصلی ارزش گذاری در چنین فضایی نه سود امساله، بلکه تداوم سودسازیه. چون فقط تداومه که سود رو از عدد، به ارزش تبدیل می کنه. ✍🏽 حساب کن… @topoli
-
پرستو
فزر درود دوستان… دریافت مجوز تاسیس صندوق سرمایه گذاری ارزی👉 بوسیله فملی. 👉خبری مهم در حوزه ی مالی و اقتصادی : زیرا وقتی صندوق ارزی باشه یعنی: دارایی های ان برپایه ارز هایی مثل دلار✔️ یا یورو ✔️هست و به جای ریال با ارز سروکار داره. این خبر مثبتی برای فملی و کل بازار میشه به دلایلی… 👉 سوالی داشتی هستم🍀 .
-
گـانــــدو 𝕧𝕚𝒑 صندوقها
🔹وصندوق با پورتفوی قوی و P/E تقریبی 7 در بازه یک ماهه، تنها 5 درصد بازدهی داده است. ✍ صندوق های اهرمی ها، دارایکم و پالایش در موج های صعودی بیشترین بازدهی را نصیب صندوق داران می کنند، اما در نزول نیز وضعیت مشابه دارند؛ ّبنابراین به #حد_ضررها پایبند باشید.
-
فزر 4050
-
محسن اسدی
#فسبزوار دقیقا کجا رو نگاه کردی؟ میشه ادرس بدی ببینم کجا هزینه 3 برابر شده؟ حاشیه سود ناخالص 3 ماهه اول 48درصد بوده. که 3 ماهه دوم 53 درصد شده.که تا اخر سال بیشتر هم میشه.سود امسال حداقل 2800 تومه
-
پرستو
فزر درود دوستان… دریافت مجوز تاسیس صندوق سرمایه گذاری ارزی👉 بوسیله فملی. 👉خبری مهم در حوزه ی مالی و اقتصادی : زیرا وقتی صندوق ارزی باشه یعنی: دارایی های ان برپایه ارز هایی مثل دلار✔️ یا یورو ✔️هست و به جای ریال با ارز سروکار داره. این خبر سیگ نال مثبتی برای فملی و کل بازار میشه به دلایلی… 👉 سوالی داشتی هستم🍀 .
-
کانال تحلیلی سهامشناس
📊 #دیده بان_جامانده های_بازار | کدام نمادها شانس بیشتری برای موج بعدی دارند؟ 📅 5 تیر 1405 پس از رشد پرشتاب بخش قابل توجهی از بازار، اکنون نگاه سرمایه گذاران بیش از گذشته به سمت جامانده های باکیفیت معطوف شده است؛ نمادهایی که علاوه بر فاصله معنادار از سقف تاریخی، از منظر بنیادی، تکنیکال، جریان نقدینگی و چشم انداز صنعت نیز ظرفیت رشد داشته باشند. بررسی نمودارها، گزارش های مالی و رفتار پول هوشمند نشان می دهد در صورت تداوم روند صعودی بازار، برخی صنایع شانس بیشتری برای اغاز موج بعدی رشد خواهند داشت. 🥇 رتبه اول | گروه #خودرو و #قطعه سازی ⭐ #ختور ⭐ #خگستر ⭐ #خمحرکه ⭐ #خمهر ⭐ #خوساز ⭐ #خمحور ⭐ #خپارس دلایل برتری این گروه ✅ فاصله مناسب از سقف های تاریخی ✅ بهبود انتظارات نسبت به صنعت خودرو ✅ احتمال ورود نقدینگی پس از استراحت چندماهه ✅ بهبود ساختار تکنیکال در بسیاری از قطعه سازان ✅ ارزندگی برخی شرکت ها از منظر سوداوری و نسبت P/E 📌 در میان این گروه، #ختور، #خگستر و #خمحرکه از نظر ترکیب بنیاد، تکنیکال و احتمال ورود پول هوشمند، شرایط مطلوب تری دارند. 🥈 رتبه دوم | گروه #بانکی ⭐ #دی چرا #دی؟ ✅ نسبت P/E پایین و سوداوری مناسب ✅ شکست روند نزولی و بهبود ساختار تکنیکال ✅ افزایش قدرت روند (ADX) و صدور سیگنال های مثبت در MACD ✅ احتمال تداوم ورود نقدینگی به صنعت بانک 📌 در صورت حفظ لیدری گروه بانکی، #دی می تواند یکی از گزینه های مورد توجه بازار باشد. 🥉 رتبه سوم | گروه #معدنی ⭐ #کاما ⭐ #کدما مزیت ها ✅ نسبت P/E پایین و ارزندگی مناسب ✅ بهبود محسوس صورت های مالی ✅ خروج از رکود سوداوری طی سال های اخیر ✅ بهره مندی از رشد نرخ ارز و قیمت های جهانی فلزات ⚠️ ریسک اصلی این گروه، نوسانات بازارهای جهانی و نرخ ارز است. 🏅 رتبه چهارم | گروه #ساختمانی و #املاک ⭐ #کرمان ⭐ #ثشاهد دلایل انتخاب ✅ شرکت های دارایی محور با پتانسیل رشد NAV ✅ فاصله قابل توجه از سقف تاریخی ✅ احتمال افزایش ارزش دارایی ها در صورت رونق بازار املاک 🏅 رتبه پنجم | گروه #حمل_و_نقل ⭐ #حاسا مزیت ها ✅ صنعت توافق محور و منتفع از رونق تجارت خارجی ✅ بهبود تدریجی ساختار تکنیکال ✅ ظرفیت رشد در صورت افزایش مبادلات و ترانزیت 🏅 رتبه ششم | گروه #ارتباطات ⭐ #اخابر ✅ بنیاد قوی و سوداوری پایدار ✅ از جامانده های مهم این صنعت ✅ مناسب برای سرمایه گذاری میان مد...
-
عدنان جعاوله
فزر روح الله جان نپرسیدن از چه محلی پرسیدم چقدر انباشت مازاد داره و دلیل این افزایش چیه
-
وپاسار وقتی هفته پیش در این بازار داغون و منفی این سهم این طور حمایت میشه یعنی این سهم را برای اهداف بالا اماده کردن ، البته حقوقی هفته پیش حسابی سهم رو جارو زد و عده زیادی را پیاده کرد و خوب بنظر نمیاد عده ای بعد از فروختن سهم اینجا از اصلاح یا ریزش سهم نظر بدن
-
ali ali
خاهن اگه بره بازار توافقی حداقل هفت یا هشت سال دیگه قیمت این سهم به 130تومن میرسه وکلی از ضرراتون جبران میشه
-
Pure 99.1%
#شلرد یعنی این مثبتها و صف خریدها فرصت خروجه؟👀🤔