❖ سهام دارویی اری یا نه؟ از نگاه یک تحلیل گر مالی، وضعیت دارویی ها امروز یک پیام روشن داره: بازار بیشتر از اینکه با واقعیت حرکت کنه، با «اثر افزایش نرخ ها» قیمت گذاری شده. در ظاهر، رشد نرخ ها باعث شده صورت های مالی این گروه در کوتاه مدت قوی و قابل دفاع دیده بشه. این بخش کاملاً واقعیه و قابل انکار نیست. اما در تحلیل حرفه ای، سوال اصلی این نیست که سود بالا رفته یا نه؛ سوال اینه که این سود از چه جنسیه و چقدر تکرارپذیره. در لایه عملیاتی، نشانه های فشار تقاضا به تدریج قابل مشاهده ست. دارو کالای ضروریه، اما ضروری بودن به معنی بدون کشش بودن نیست. وقتی قدرت خرید تحت فشار قرار می گیره، مصرف حذف نمیشه، اما مدیریت میشه؛ یعنی کاهش حجم مصرف به صورت تدریجی، نه سقوط ناگهانی. این فشار در کل زنجیره خودش رو منتقل می کنه: از پخش تا داروخانه. و نهایتاً در صورت های مالی خودش رو این طور نشون میده: افزایش دوره وصول مطالبات، افزایش رقابت، رشد فروش اعتباری، کاهش کیفیت نقدینگی، کاهش حاشیه سود و در نهایت افت شدید سود. اما نکته مهم تر برای بازار؛ فعلاً میشه انتظار داشت گزارش های فصلی اول تا سوم این گروه همچنان نسبتاً «قوی و قابل قبول» باقی بمونن. دلیلش ساده ست؛ اثر افزایش نرخ ها هنوز به طور کامل با افت حجم مصرف خنثی نشده. اما این تعادل، پایدار نیست. از نیمه دوم سال و به خصوص از سال اینده، اگر روند کاهش تقاضا ادامه پیدا کنه، اثر واقعی خودش رو در افت حجم فروش و بعد از اون در فشار روی سوداوری نشون میده؛ جایی که دیگه عددها نمی تونن نقش پوشش دهنده داشته باشن. از نگاه تحلیلی، بخش قابل توجهی از سود امسال این گروه، «سود تکرارشونده عملیاتی» نیست؛ بلکه حاصل افزایش نرخ و شرایط مقطعی بازاره. و اینجا نقطه حساس تصمیم گیریه؛ بازار باید مشخص کنه ایا داره به سودی قیمت میده که واقعاً تکرار میشه، یا به سودی که صرفاً در یک مقطع اتفاق افتاده. در نهایت، معیار اصلی ارزش گذاری در چنین فضایی نه سود امساله، بلکه تداوم سودسازیه. چون فقط تداومه که سود رو از عدد، به ارزش تبدیل می کنه. 🌐 @sahamnegar_ir
-
سهم سبز
از شنبه، لات معاملاتی یا حداکثر حجم هر سفارش در بورس تغییر میکنه. هدف (کاهش ثبت سفارش های متعدد). حداکثر حجم سفارش جدید: 1 تا 300 ریال → 10 میلیون سهم 301 تا 1000 ریال → 3 میلیون سهم 1001 تا 3000 ریال → 1 میلیون سهم 3001 تا 10'000 ریال → 300 هزار سهم 10'000 تا 30'000 ریال → 100 هزار سهم 30'000 تا 100'000 ریال → 30 هزار سهم 100'000 تا 300'000 ریال → 10 هزار سهم بالای 300'000 ریال → 3 هزار سهم #خودرو #خساپا #ذوب #اخابر #وتجارت #وبصادر @sahmsabzz
-
تنها
#وبملت سلام دوستان خسته نباشید، مجمع چه تاریخی هستش
-
کانال بورس تهران،تحلیل بورس،سکه،دلار،ارز
#خودران 5-4-05 1 یا 2 یا M ؟؟؟؟؟
-
بورس
فملی البته با تایید وبصورت پله ای👇
-
شپلی تجربه ی ده ساله ی بنده در بورس نشان داده. نمادهایی که اینگونه شروع به رشد میکنند. حداقل رشد هزاردرصد و حداکثر دوهزاردرصد رشد میکنند. حالا حساب کنید کجای کارهستیم. قطعا تا رسیدن به ارزش واقعی نوساناتی خواهیم داشت. مثل صدوپنجاه تومان. دویست تومان. دویست و شصت تومان که خیلی ها پیاده شدند ولی سهم راه خودش را رفت
-
عدنان جعاوله
فزر دوست عزیز فزر 11360 تومان را از دست بدهد به این راحتی بازگشت ندارد هر چند معتقدم شنبه یا یک شنبه فزر صف فروش را جمع کرده و به سمت 14000 تومن حرکت میکند باید دید این خبر افزایش سرمایه کجا علنی میشود ایت افزایش سرمایه از دید بنده تله ای برای سهامدار بیش نیست
-
محسن حسنلو
✅ اپدیت تحلیل #وبملت | تایم فریم روزانه 🔹 محدوده نوسان: کانال صعودی 5 ساله 📊 وبملت همچنان داخل کانال صعودی بلندمدت خود در حال نوسان است. تا زمانی که این ساختار حفظ شود، سناریوی خرید در کف کانال و شناسایی سود در سقف کانال معتبر خواهد بود. ⚠️ در صورت شکست معتبر کانال، می توان انتظار حرکتی به اندازه عرض کانال در جهت شکست را داشت. ---------------- 📥 @MohsenHasanlu 📅 1405/04/05
-
الان وبوعلی وبملت شبندر شپنا همه وهمه افزایش حجم اردر گرفتمد♻️🍀♻️🍀🌹
-
سهام شارپی
💫جدیدترین افزایش سرمایه ها تا 5 تیر سرچشمه 40% سودانباشته وکبهمن 50% سودانباشته ولملت 300% اورده و سودانباشته شهر 60%سودانباشته ولتجار18%سودانباشته ثتوسا160% اورده نقدی دسینا233% سودانباشته خودکفا390% سودانباشته، تجدیدارزیابی ومهان200%اورده نقدی مارون 335% سودانباشته لیست کامل در لینک زیر👇👇👇 https://t.me/sahamsharpipublic/5099 #افزایش_سرمایه تاریخ درج پست: 1405/04/05
-
بورس با شاکر
#نارنج_اهرم به موقعیت RSI توجه کنید سیو سود مدیریت شده منطقی است @shakerbourse