نگاهی به پرتفوی موج (بخش سوم) ونوین، شپنا، وخاور، سفارس، سشرق، سهگمت و سغدیر ، حسینا بخش اول: فملی، تاصیکو و وخارزم بخش دوم: شستا، وغدیر و بانک ونوین بازدهی بیشتری از یک سال گذشته خواهد داشت زمانی که سال گذشته ونوین ارزش بازار حوالی 40 همت داشت و به انتظار برای جهش محسوس قیمت سهام اشاره می شد بسیاری از این موضوع تعجب می کردند. حالا مشاهده می شود ونوین به هدف سالیانه خود رسیده است؛ این هدف حدود یک سال قبل مورد اشاره بود. با چشم انداز سوداوری که برای دو برابر شدن سود خالص (قیمت به درامد حوالی 2) و فروش بانک خارجی و افزایش سرمایه های پیاپی برای تیدیل شدن به بانک جامع احتمالا در یک سال اینده وجود دارد و با توجه به کیفیت بالای سوداوری بانک همچنان سهام ونوین در یک سال اینده حتی رشدی بیش از یک سال گذشته می تواند تجربه کند. احتمالا تا یک سال اینده ونوین به سمت سرمایه 90 همتی رفته است و با سوداوری عملیاتی خود توان تقسیم سود چشم گیری دارد و این موضوع رشد قیمت سهام ونوین را همچنان از سایر بانک ها متفاوت می سازد. شپنا همچنان تا نقطه هدف راه زیادی دارد در بخش مرتبط به وغدیر و شستا به انتظار برای رشد محسوس سوداوری پالایشی ها اشاره شده بود. شپنا گرچه در ماه گذشته رشد خوبی تجربه کرده است اما همچنان راه زیادی تا رسیدن به نقطه هدف خود دارد. شپنا در 13 ماه اینده حوالی 160 تا 200 همت تقسیم سود خواهد داشت و ارزش بازار کنونی حوالی 600 همت است و یک سال بعد احتمالا بازار با سود حوالی 200 همتی شپنا را ارزش گذاری می کند (با فرض ثابت ماندن ارزش بازار 600 همت و دو تقسیم سود یک شرکت با قیمت به درامد 2 در ان نقطه زمان داریم). از خرید وخاور پشیمان نمی شوید بعید است کسی را در بازار سرمایه کشور پیدا کنید که از خرید و نگهداری وخاور پشیمان شده باشد. وخاور رشد دلچسبی یک سال گذشته تجربه کرد و با چشم انداز رشد سوداوری امسال و انتظار برای تقسیم سودهای اتی وخاور همچنان جذاب است. یک توصیه کلی اگر به سمت رفع تحریم رفتیم وخاور را حتما در پرتفوی خود داشته باشید این بانک قطعا با شرکای خارجی بازار را غافلگیر خواهد کرد. دوباره سفارس فرصت خرید داد سهام سیمانی پس از رشد محسوس قیمت پساجنگ در مسیر اصلاح قرار گرفتند و گرچه که همچنان انتظار جهش محسوس قیمت سهام را در یک سال اینده باید داشت. به نظر می رسد باید گفت که هنوز تقاضای سیمان از انچه که باید پایین تر است و احتمالا با عبور از حالت انتظار در اقتصاد کشور دوباره شاهد رشد تقاضای سیمان خواهیم بود. سفارس و سشرق و سهگمت و سغدیر با یک تقسیم سود در مجمع عمومی سالیانه پیش رو، قیمت به درامد حوالی 3 تا 4 را دارند. طبیعتا کشور برای جبران ویرانی های جنگ و سازندگی در دوره صلح به سیمان بیشتری نیاز دارد و به نظر می رسد سهام سیمانی پس از مکث کوتاه بر مدار رشد قیمت برگردند. حسینا برمی گردد حسینا در حالی که سوداوری حدود 2300 میلیارد تومانی داشته است حالا با سیگنال رفع تحریم و عبور از یک سال پرتلاطم می تواند بالاخره خود واقعی را نشان دهد. خیلی طبیعی است اگر صلح برقرار باشد حسینا با جهش چندین برابری درامد چه از محل پایانه نفتی چه از محل عملیات بندری مواجه خواهد شد. این موضوع می تواند سوداوری یک سال اتی حسینا تا بیش از دو برابر سال گذشته رشد دهد. در یک سناریو میانه به صورت مشخص حسینا می تواند تا حوالی 100 میلیون دلار درامد داشته باشد و با لحاظ هزینه سود حسینا می تواند با همین نرخ دلار کنونی نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان باشد. حسینا با تقسیم سود در مجمع پیش رو قیمت به درامد حوالی 2 دارد. برای حسینا توجه داشته باشید عملکرد بهار به هیچ عنوان معیار خوبی برای قضاوت پتانسیل رشد سوداوری شرکت نیست؛ در شرایط محاصره دریایی و جنگ کسی نباید انتظار عملیات بندری می داشت و باید سناریوهای تحلیلی اتی را در نظر گرفت. طبیعتا می توان در ماه های اتی مسیر درامدی شرکت را رصد کرد. https://t.me/bourse_automation/25240 https://t.me/bourse_automation/25241
-
روح اله افشار
فزر عدنان جان پرسیدین فزر از چه محلی میخواد افزایش سرمایه 56 درصدی خودش را انجام بده ؛ اولا گزارش توجیهی حسابرسی شده مقبول رو تو سامانه کدال ، ملاحظه بفرمایید🤚 دوما ، مانده سود انباشته حسابرسی شده فزر تا 30 اذر 1404 ، عدد 56،037،570 میلیون ریال هست ، سود ساخته شده تو این 6 ماه گذشته تا کنون ، بماند 🤚 حال مبلغی که فزر لازم کرده برای افزایش سرمایه 56 درصدی نیاز داره ، عدد 3،000،000 میلیون ریال ، یعنی بدون لحاظ کردن فعالیت این 6 ماه گذشته ، فزر با مانده سود انباشته اذر ماه 1404 هم می تونه حتی افزایش سرمایه بالای 100 درصدی رو ثبت کنه❤️🧿🤚🚀 # یک برگ فزر ، فروشی نیست🤚
-
تخاور # تخاور _ تماوند دوم 🔥🔥🚀🚀
-
پیمان
خودرو سه سال پیش سهام نوبتی و چرخشی با توجه به شاخص رشد و استراحت می کردند منتها الان بورس شده شپنا و فملی و چند سهم ریگه و در حق بقیه سهام جفا شده…
-
مهدی پیروزفر
خودرو ورود تو سهم های رشد کرده،ریسک زیادی داره،درکسری ازثانیه بارنج منفی تو صف فروش قفل شده میرن،تو هرگروه بورسی هم نمونه های دارن از افق کوروش غذایی بگیر تا تکنو مهندسی و بعضی سیمانی ها و…که مدتها قفل صف خرید بودن،باید تو نمادی وارد شد که ریسک به ریوارد کمی و نقدشوندگی بالایی دارن.خودرو این ویژگی هارو داره.بعضی بانک های دولتی که رشدکمی نسبت به خصوصی ها داشتن و بعضی پترویی ها که بامثبت بالا بازنشدن
-
محمد
#شکام تا 1000تومن بدون ترس بخرید،با طرح هایی که داره قیمتای پایین رو دیگه نمیبینه
-
امیر کیاراد
ومعادن تا مدیر این شرکت عوض نشه وضعیت همین هستش خیلی حقه بازه
-
عصر معدن
ابراهیم جمیلی از تجربه موفق معاملات نقره می گوید؛ 🎥از 2 عرضه کننده به 27 عرضه کننده نقره در بورس کالا رسیدیم ابراهیم جمیلی، رییس هییت مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین: 🔹ورود نقره به بورس کالای ایران از یک تجربه محدود اغاز شد، اما امروز به یکی از نمونه های موفق توسعه بازارهای کالایی و بازار سرمایه تبدیل شده است. 🔹در روزهای اول عرضه نقره در بورس کالا، تنها دو شرکت وارد این بازار شدند؛ اما امروز 27 عرضه کننده حقوقی در این حوزه فعال هستند. این افزایش مشارکت نشان می دهد شفافیت، کشف قیمت و ابزارهای مالی جدید می تواند مسیر رشد یک صنعت را هموار کند. 🔹استقبال صندوق های سرمایه گذاری، ورود سرمایه گذاران خرد و نوسانات جذاب قیمت جهانی نقره، این دارایی را به سبد سرمایه گذاران اضافه کرد. 🔹ظرفیت بالای استحصال نقره از زنجیره های معدنی کشور، می تواند فصل جدیدی از خلق ارزش و توسعه این صنعت را رقم بزند. @AsreMadanOfficial
-
کانال حاج علی
💫جدیدترین افزایش سرمایه ها تا 5 تیر #سرچشمه 40% سودانباشته #وکبهمن 50% سودانباشته #ولملت 300% اورده و سودانباشته #شهر 60%سودانباشته #ولتجار 18%سودانباشته #ثتوسا 160% اورده نقدی #دسینا 233% سودانباشته #خودکفا 390% سودانباشته، تجدیدارزیابی #ومهان 200%اورده نقدی #مارون 335% سودانباشته
-
Persiancode |پرشین کد(کد تخفیف)
#کد_تخفیف #تپسی_گاراژ #کدتخفیف خرید از #تپسی گاراژ🔧 ⬇️حداقل خرید:600هزار تومان ⬆️سقف تخفیف:300هزار تومان ⏰⏰مهلت استفاده:محدود ⏩ کد : YHM3 ❤️نکات: برای همه کاربران ⚪️ورود:🟣سایت 🛫 @Persiancode_TM https://tapsi-garage.ir/
-
محمدیوسف
#وپارس P/E وپارس و وبملت در پایین ترین حد هستن قیمت هم نمی خورن معلومه نهادهایی که P/E نگرفتن ، بازیگر خوب ندارن که انقدر ذلیل میشن ! وپارس از سال 99 قیمتش ثابت مونده با این نرخ تسعیر ارز !! معلومه زور سودش به مشکلاتش نمی رسه!!