جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
Ashkan_Az71 | ashkan_az71
۰۹:۰۹:۵۴ ۱۴۰۵/۰۴/۰۵

#نیان گزارش رگولاتوری نشان می دهد در پایان زمستان 1404 سهم 5G از نظر تعداد مشترکان به 5 درصد افزایش یافته اما همچنان 4G اصلی ترین بستر اینترنت همراه در ایران است و 92 درصد مشترکان روی این فناوری فعالیت می کنند. براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان زمستان 1404، تعداد سایت های فیزیکی فعال نسل چهارم تلفن همراه در ایران با رشد 0.87 درصدی نسبت به پاییز، به 51 هزار و 317 سایت رسیده است. در بازار اپراتورها، همراه اول همچنان بیشترین سهم از سایت های 4G کشور را در اختیار دارد و تا پایان زمستان 1404 با سهم بازار 52.79 درصدی در صدر قرار گرفته است. ایرانسل با 39.39 درصد در رتبه دوم قرار دارد و رایتل نیز 7.80 درصد از سایت های فعال این نسل را در اختیار دارد. مقایسه با امار پاییز 1404 نشان می دهد سهم همراه اول 0.14 واحد درصد افزایش یافته است. این در حالی است که سهم بازار ایرانسل 0.13 واحد درصد و رایتل 0.01 واحد درصد کاهش داشته است. با وجود اغاز توسعه نسل پنجم ارتباطی، 4G همچنان ستون اصلی ارایه اینترنت موبایل باقی مانده و در بسیاری از کشورها نیز بخش عمده ترافیک داده روی همین فناوری جابه جا می شود؛ روندی که در ایران هم ادامه دارد.

لیست اخبار