❇️یکی از مهم ترین تغییرات بورس در سال های اخیر از شنبه اجرا می شود! بازاری که سال ها با قوانین قدیمی اداره می شد، حالا یک قدم به استانداردهای حرفه ای نزدیک تر شده است. از شنبه، #لات_معاملاتی سهام بر اساس قیمت هر سهم تغییر می کند؛ یعنی دیگر همه نمادها با یک نسخه واحد معامله نمی شوند و ساختار معاملات منطقی تر خواهد شد. ✅ خبر خوب چیست؟ این تغییر باعث می شود خرید و فروش در بسیاری از نمادها روان تر انجام شود و عدالت بیشتری بین سهام ارزان و گران برقرار شود. ❗️البته هنوز یک ایراد مهم باقی مانده… محدودیت 300 میلیون تومانی ارزش هر سفارش همچنان پابرجاست؛ محدودیتی که اگر در اینده اصلاح شود، می تواند سرعت و کیفیت معاملات را به شکل محسوسی افزایش دهد. مهم ترین تغییرات: 🔹 زیر 100 تومان #خودرو، #خساپا، #وتجارت، #وبصادر و… لات معاملاتی از 400 هزار به 3 میلیون سهم افزایش می یابد. 🔹 100 تا 300 تومان #شستا، #وبملت و… از 400 هزار به 1 میلیون سهم افزایش. 🔹 300 تا 500 تومان از 400 هزار به 300 هزار سهم کاهش. 🔹 500 تا 1000 تومان از 200 هزار به 300 هزار سهم افزایش. 🔹 1000 تا 3000 تومان بدون تغییر. 🔹 3000 تا 10000 تومان از 100 هزار به 30 هزار سهم کاهش. 🔹 10000 تا 30000 تومان از 50 هزار به 10 هزار سهم کاهش. 📈 بورس ارام ارام در حال پوست اندازی است. شاید این تغییر به تنهایی بازار را متحول نکند، اما نشان می دهد اصلاح زیرساخت ها اغاز شده و این دقیقاً همان چیزی است که یک بازار بزرگ برای رشد پایدار به ان نیاز دارد. هر اصلاح کوچک امروز، می تواند مسیر ورود سرمایه های بزرگ فردا را هموارتر کند.
-
شهریار
#وسدید انشالله ، روزهای پیش رو روزهای خوبی برای ایران باشد
-
سوالف بيض 🙂😂
ودی اصور بس مالی خلق
-
كاوه اقبالي
با سلام و عرض ادب خدمت سهامداران شرکت سایپا دیزل بنده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت در حال پژوهش با موضوع «بررسی عوامل موثر بر ریسک پذیری مالی سهامداران شرکت سایپا دیزل» هستم. در صورت امکان لطفاً چند دقیقه زمان بگذارید و پرسشنامه زیر را تکمیل بفرمایید. تکمیل پرسشنامه حدود 3 تا 5 دقیقه زمان می برد و پاسخ ها کاملاً محرمانه بوده و صرفاً برای اهداف علمی استفاده خواهد شد. پیشاپیش از همکاری ارزشمند شما سپاسگزارم. لینک پرسشنامه: https://B2n.ir/Saipadiesel_porseshnameh
-
فرزاد
#کرماشا دوستان فاز 2 کرماشا در چه مرحله ای هست لطفا توضیح مناسب بدید اشنا بشیم بزودی من از لردگان کامل خارج میشم میخام هرچی لردگانه تبدیل به کرماشا کنم
-
شهریار
#وسدید من دقت کردم در معاملات ، طرف مقابل با این ذهنیت میاد که تمام سود ، منحصرا برای اون باشد
-
شهریار
#وسدید همه باید در مقابل هم مسیولیت بپذیریم مجرد مسیولیت پذیری ، خیلی ، از مشکلات جامعه را مرتفع می کند
-
Lalborzx
#فملی دوستانی که فقط دوست دارین خبرهای خوب بشنوین یعنی فقط دنبال این هستین که خبر خوب راجب سهم بگیم بورس زمانی ریخت که سال 99 همه مردم عادی و بدون دانش وارد بورس شد قبلش خوب بود الانم همون مردم عادی گیر کردن منتظر این هستن یا صف فروش برن یا صف خرید بورس الان شده فقط صف حالا نظرات بنده به بعضی ها خوش نمیاد ولی اگه این سهم فملی برسه به سقف سال 99 خودش یعنی 4 هزار تومن تازه 7 سال از بقیه بازار ها عقبه پس خودتون رو بازی ندین بازار سرمایه نمیزارن جون بگیره چون سال 99 همتی رییس بانک مرکزی بود دست کرد تو جیب بورس الانم همتی شده رییس خرج دولت از بورس در اورد چند ماه دیگه کاری بهش ندارن اگه دیدن مثل سال 99 هزار نفر منتظر این هستن کد بورسی بگیرن پول میاد تو بورس حالا حالا ها باید عقب باشه حالا شما فوش بدین مسخره کنین من سال 99 پولم از دست دادم
-
شهریار
#وسدید من در شغل خودم ، بخدا ، اول خودم رو جای شخص طرف معامله قرار می دهم و سعی میکنم شرایط جوری رقم بخورد که هر دو منتفع شویم نه فقط من یا بیشتر من . .ولی این شرکتهای بورس فقط منفعت خودشان در اولویت است
-
شهریار
#وسدید این عدم پاسخگویی منحصر به الان که شرایط اضطراری است نمی باشد همیشه اینگونه بوده است
-
بورسی
#زملارد امسال سال زراعتی هاست بدون ریسک همیشه هم مصرف