جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
رضا علیزاده اعتمادی | hamidalizadeetemadi
۱۹:۰۶:۴۵ ۱۴۰۵/۰۴/۰۴

وبملت دوستان عزیز، این روزها بیشترین سوالی که درباره وبملت پرسیده می شود این است که «بمانیم یا خارج شویم؟» و «هفته اینده سهم مثبت می شود یا منفی؟» واقعیت این است که هیچ تحلیلگر حرفه ای نمی تواند با قطعیت جهت بازار در یک هفته یا حتی یک ماه اینده را پیش بینی کند. بازار در کوتاه مدت بیشتر تحت تاثیر جو روانی، نقدینگی و اخبار حرکت می کند؛ اما در بلندمدت به سوداوری و ارزش واقعی شرکت ها برمی گردد. انچه امروز در مورد وبملت می بینم این است که نگرانی سهامداران بیشتر از رفتار قیمت است تا وضعیت بنیادی شرکت. در حالی که صورت های مالی بانک هنوز از سوداوری مناسب، ارزش گذاری پایین و جایگاه قدرتمند ان در صنعت بانکداری حکایت دارد. ممکن است سهم در کوتاه مدت همچنان نوسان داشته باشد، ممکن است حتی روزهای منفی هم داشته باشد، اما تا این لحظه نشانه ای نمی بینم که کاهش قیمت های احتمالی را به ضعف بنیادی بانک نسبت دهد. تفاوت مهمی وجود دارد بین «سهمی که قیمتش افت کرده» و «شرکتی که بنیادش ضعیف شده است». به اعتقاد من، بزرگ ترین اشتباه در بازار این است که دارایی ارزنده را صرفاً به دلیل ناامیدی یا خستگی از انتظار واگذار کنیم. بسیاری از سهامداران در تاریخ بورس، درست در نقطه ای فروخته اند که فقط از رشد جا مانده بودند، نه از ارزش. بنابراین اگر کسی قصد تصمیم گیری دارد، بهتر است به جای نگاه کردن به تابلو یک یا دو هفته اینده، از خودش بپرسد: ایا چیزی در سوداوری، ترازنامه و ارزش ذاتی وبملت خراب شده است؟ اگر پاسخ منفی است، پس بخش مهمی از نگرانی ها بیشتر به احساسات بازار مربوط می شود تا واقعیت های مالی بانک. این صرفاً دیدگاه شخصی بنده است و نه توصیه خرید یا فروش؛ اما شخصاً معتقدم ارزش یک دارایی را صورت های مالی مشخص می کنند، نه هیجان چند روزه بازار.

تعامل (Eng) 2.0
لیست اخبار