جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
رالی | rallyanalysis
۱۶:۲۲:۴۹ ۱۴۰۵/۰۴/۰۴

#تاصیکو این شرکت یه مقدار تحلیل مفصلی داره با دقت بخون و راجع به اینده این شرکت کامل اطلاع داشته باش 📌 شرکت تاصیکو از زیر مجموعه های #شستا سهامدار عمده این شرکت سازمان تامین اجتماعی و شرکت صبا تامین چون زیر مجموعه شستا هست همیشه برای توزیع سود حداکثری زیر فشاره تا بودجه های سازمان تامین اجتماعی،تامین بشه ولی جدیداً مدیران شرکت یه مقدار دارن مقاومت می کنند،دلیلش رو بهتون الان میگم. 🟢 تاصیکو به زودی به صندوق طلا و مس ایران تبدیل خواهد شد 📌 زیر مجموعه های اصلی این شرکت که سودی که اصلاً شرکت داره شناسایی می کنه از تقسیم سود تعدادی از این شرکت هاست #فباهنر #فملی #فولاد #کپشیر #کفرا#کخاک #کزغال و چند شرکت دیگه است 📍 اما نکته جالب تاصیکو پروژه های در حال بهره برداریش هست که در اینده شاید چند ساله این شرکت رو به یکی از ارزنده ترین شرکت های کشور تبدیل کنه 👈 شرکت طلای تفتان فاز اولش به بهره برداری رسیده،به زودی هم در بورس عرضه خواهد شد ،از عرضه اولیه این شرکت تاصیکو سود بسیار خوبی شناسایی خواهد کرد. 👈 طلای کردستان یا محلی ها به نام قلقله می شناسنش مدت ها راکد بود ولی الان به بهره برداری نزدیک،اونجوری که تخمین زدن حدود 15 تن طلا داره. 📌 پروژه های تفتان ، قلقله و قبغلوجه به بهره برداری که برسند،تاصیکو به بزرگترین تولید کننده طلای کشور تبدیل خواهد شد 👈 و اما رنگان قابل توجه علاقمندان به نقره تاصیکو در حال احداث بزرگترین کارخانه فراوری نقره در ایران هست 📌 در منطقه طارم در حال بهره برداری از یه معدن مس هست که اون هم احتمالاً عرضه بشه. این شرکت برای اولین بار در ایران از یه تکنولوژی جدید برای ولید کاتد مس استفاده می کنه که هزینه اش بسیار پایین تر از ذوب سنتی هست. پیش بینی تولیدش خیلی جالبه تولید سالانه 10 هزار تن کاتد مس!!! 📌 یه شرکتی تاسیس کرده به نام صدر فردا که یه جورایی ناشناخته ترین بخش تاصیکو هست و به سمت استخراج مواد معدنی کمیاب داره میره ،مواد به اصطلاح هایتک که سودهای کلانی دارند. 📌 خیلیا فقط به پروژه های بورسی تاصیکو نگاه می کنند در حالی که همین چند تا شرکت که گفتم به علاوه یه سری شرکت در حوزه های فلزاتی مثل لیتیوم فعالیت می کنه خیلی خوب می دونید لیتیوم در باتری ها و فناوری ماشین های الکترونیکی کاربرد بسیار زیادی داره. 📌 تو اخرین مجمع این شرکت بین نمایندگان شستا و مدیران شرکت یه بحثی بود که فعلاً سود تقسیمی کاهش پیدا بکنه و این سود به سمت بهره برداری از پروژه ها بره همین جا این نکته رو بگم این شرکت جزو اون شرکت هاییه که معمولاً سود رو زود واریز می کنه ببینید تاصیکو سهام دار شرکت هایی مثل ذوب هم هست حالا که تا اینجا اومدیم یه صحبت کوچیکی هم راجع به ذوب بکنم اینکه چرا یه همچین شرکتی نمی تونه سود خوبی شناسایی بکنه،متاسفانه ذوب تبدیل شده به بنگاه کاریابی تامین اجتماعی یعنی شرکتی که حدود 6 الی 7 هزار نفر نیرو نیاز داره،الان 18 هزار نفر نیرو داره این شرکت به اندازه تقریبا نصف مارکت کپش،از تامین اجتماعی طلبکاره فکر کنید اگر توی این شرکت اصلاحاتی اتفاق بیفته،چه تاثیری رو خود این شرکت و روی تاصیکو خواهد داشت 😉 یه نکته همین جا بهتون بگم یه شایعاتی هست که تاصیکو می خواد عطای ذوب رو به لقاش ببخشه و این شرکت رو واگذار بکنه، حالا یا خروج تدریجی یا واگذاری بلوکی اگه خبر این واگذاری اومد یه سود غیر عملیاتی خیلی خوب واسه تاصیکو شناسایی می کنه،اینقدری که به نظرم یه مدت قفل صف خریدش کنه سیاست مدیران تاصیکو بر اینه،به جای اینکه منتظر اصلاحات در شرکتی مثل ذوب باشند،بفروشنش و پولش رو توی پروژه های دیگشون که در حال بهره برداریه سرمایه گذاری کنند 😉 زمزمه هایی به گوش می رسه که می خواد تجدید ارزیابی دارایی ها بده. این شرکت سال هاست با ارزش دفتری قدیم معامله می شه،اگر یه همچین تجدید ارزیابی بده،میشه نور علی نور 🟢 خوب یه جمع بندی بکنیم. بچه ها اگه راجع به تاصیکو بخوایم صحبت بکنیم باید یه روز حرف بزنیم، مثلاً همین دو تا زیر مجموعه اش کزغال و کفرا هر کدوم براشون باید یه همچین متنی نوشت مثلاً کزغال تولید کننده انحصاری زغال سنگ کک شو در ایرانه.

فالورها 487
تاثیر (Imp) 85.0
بازدید 85
تعامل (Eng) 6.0
لیست اخبار