جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
MAHSHA | mahshah
۱۹:۳۱:۴۴ ۱۴۰۵/۰۴/۰۲

#وبملت پاسخ به توییت زیر: اگر فرض کنیم سود ناشی از تسعیر نرخ ارز در سال های بعد تکرار نشود، باید دید علت عدم تکرار چیست. اگر این موضوع ناشی از ثبات اقتصادی، کاهش نوسانات ارزی، رفع کامل تحریم ها، بازگشت ایران به شبکه سوییفت و تسهیل تجارت بین المللی باشد، اتفاقاً این سناریو می تواند برای بانک ها از جمله وبملت بسیار مثبت تر از سود یک باره تسعیر ارز باشد. در چنین شرایطی حجم مبادلات ارزی، درامدهای کارمزدی بین المللی، گشایش اعتبارات اسنادی، نقل وانتقالات مالی و تامین مالی تجارت خارجی رشد قابل توجهی خواهد داشت و بانک ها از محل عملیات واقعی و پایدار درامد کسب می کنند؛ درامدی که معمولاً کیفیت بالاتری نسبت به سود ناشی از تسعیر دارد. بنابراین صرف اینکه بخشی از سود امسال از محل تسعیر بوده، لزوماً جای نگرانی ندارد. اگر دری از محل تسعیر بسته شود اما اقتصاد کشور به سمت عادی سازی روابط مالی و تجاری حرکت کند، درهای بزرگ تری از محل درامدهای عملیاتی و ارزی پایدار به روی بانک ها باز خواهد شد. نگران نباشید؛ «خداوند اگر دری را به حکمت ببندد، در دیگری را به رحمت می گشاید.»

تعامل (Eng) 4.0
لیست اخبار