#وبملت پاسخ به توییت زیر: اگر فرض کنیم سود ناشی از تسعیر نرخ ارز در سال های بعد تکرار نشود، باید دید علت عدم تکرار چیست. اگر این موضوع ناشی از ثبات اقتصادی، کاهش نوسانات ارزی، رفع کامل تحریم ها، بازگشت ایران به شبکه سوییفت و تسهیل تجارت بین المللی باشد، اتفاقاً این سناریو می تواند برای بانک ها از جمله وبملت بسیار مثبت تر از سود یک باره تسعیر ارز باشد. در چنین شرایطی حجم مبادلات ارزی، درامدهای کارمزدی بین المللی، گشایش اعتبارات اسنادی، نقل وانتقالات مالی و تامین مالی تجارت خارجی رشد قابل توجهی خواهد داشت و بانک ها از محل عملیات واقعی و پایدار درامد کسب می کنند؛ درامدی که معمولاً کیفیت بالاتری نسبت به سود ناشی از تسعیر دارد. بنابراین صرف اینکه بخشی از سود امسال از محل تسعیر بوده، لزوماً جای نگرانی ندارد. اگر دری از محل تسعیر بسته شود اما اقتصاد کشور به سمت عادی سازی روابط مالی و تجاری حرکت کند، درهای بزرگ تری از محل درامدهای عملیاتی و ارزی پایدار به روی بانک ها باز خواهد شد. نگران نباشید؛ «خداوند اگر دری را به حکمت ببندد، در دیگری را به رحمت می گشاید.»
-
شفن یه نفر با دلیل قانع کننده بگه این سهم به ارزش سبد بورسیش میرسه یا بدلیل زیان ده بودن ممکنه قید سبد بورسیش بزنه؟ 36 درصد تا الان اختلاف وچود داره
-
فزر عیارشمبه مثبت چهاره فزرم مثبت میشه احتمالاخروج پول ازسهام وورودبه طلاروداریم
-
غالبر اسم سهم بد در رفته کلا هم طی ماه و سال زیان ده بود . از هرجایی هم سهم بلندش کنن زیر اولین مقاومت ولش میکنن و خدافظی . ضمنا با شعار سهم حرکت نمیکنه فقط پول گنده محرک این سهمه
-
سیاوش داوری
شگستر نشست خبری پرسش و پاسخ شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (شگستر) 14 اسفند 1403 را ببینید شخصی بنام زمانی فرد (از کارگزاری مفید) از شیدانی مدیرعامل بی کفایت شگستر این سوال مهممممم را مطرح کرد که اگر شگستر فقط داره از اختلاف نرخ ترجیهی و بازار ازاد ذرت سود میبره؟؟؟ و اگر روزی این اختلاف قیمت از بین رفت چه میشه؟ شگستر با زیان تولید میکنه؟؟؟ سوال به این مهمی را شیدانی با هوچی گری و شلوغ کاری میپیچونه و الان این اتفاق افتاده ! شگستر ذرت را 52600 تومن میخره و اتانول را 117 هزار تومن و کنجاله را 62 هزار تومن میفروشه از هر 2.7 کیلو ذرت یک کیلو کنجاله و یک لیتر اتانول میسازه هزینه خرید این مقدار ذرت 142 هزار تومنه و با احتساب 20 درصد هزینه های سربار تولید شامل حقوق دستمزد انرژی به 170 هزار تومن میرسه بهای فروش یک کیلو اتانول 117 هزار تومنه بنابراین هر لیترش میشه 93000 تومن به علاوه 62000 تومن کنجاله میشه 155 هزار تومن! شگستر داره هر واحد محصول را با 15000 تومن زیان تولید میکنه چطور شرکتها و حقیقی هایی که سرمایه گذاری کلان در این شرکت پروژه کرده اند و سهامدار درصدی هستند یقه مدیرعامل را نمیگیرند؟ ایا در این بازی زیانده نشان دادن شرکت سهم المنفعه دارند؟ شیدانی باید پاسخگو باشه
-
سهامدار مسدود شده
#شگستر نشست خبری پرسش و پاسخ شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (شگستر) 14 اسفند 1403 را ببینید شخصی بنام زمانی فرد (از کارگزاری مفید) از شیدانی مدیرعامل بی کفایت شگستر این سوال مهممممم را مطرح کرد که ایا شگستر فقط داره از اختلاف نرخ ترجیهی و بازار ازاد ذرت سود میبره؟؟؟ و اگر روزی این اختلاف قیمت از بین رفت چه میشه؟ شگستر با زیان تولید میکنه؟؟؟ سوال به این مهمی را شیدانی با هوچی گری و شلوغ کاری میپیچونه و الان این اتفاق افتاده ! شگستر ذرت را 52600 تومن میخره و اتانول را 117 هزار تومن و کنجاله را 62 هزار تومن میفروشه از هر 2.7 کیلو ذرت یک کیلو کنجاله و یک لیتر اتانول میسازه هزینه خرید این مقدار ذرت 142 هزار تومنه و با احتساب 20 درصد هزینه های سربار تولید شامل حقوق دستمزد انرژی به 170 هزار تومن میرسه بهای فروش یک کیلو اتانول 117 هزار تومنه بنابراین هر لیترش میشه 93000 تومن به علاوه 62000 تومن کنجاله میشه 155 هزار تومن! شگستر داره هر واحد محصول را با 15000 تومن زیان تولید میکنه چطور شرکتها و حقیقی هایی که سرمایه گذاری کلان در این شرکت پروژه کرده اند و سهامدار درصدی هستند یقه مدیرعامل را نمیگیرند؟ ایا در این بازی زیانده نشان دادن شرکت سهم المنفعه دارند؟ شیدانی باید پاسخگو باشه
-
خبهمن انشاالله هفته اینده کامل مثبت
-
« یاحسین »
مسول صندوق کانال: دوستان بخاطر اختلالات بانکی فعلا تراکنش بانکی مقدور نیست در اولین فرصت که مشکل برطرف بشه تبرک سفره اقا سیدالشهدا حتما به حساب بانکی شما عزاداران حسینی ریخته خواهد شد .
-
عیار فملی تو یک سال بالای 200 درصد سود داده و این ریزش ها و اصلاح ها طبیعیه
-
عیار فملی بد کرد صف فردش شد
-
Sorena Drml
عیار بنظر من شنبه پول های خوبی از بعضی سهام ها قسمت صندوق های نقره و طلا میاد ،،مراقب باشید بلایی ک همین چند روز پیش سر سهامداران فملی اومد سرتون نیاد هفته اینده ،،،نظر شخصی خودتون تحقیق کنید