جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
سیاوش داوری | rabdin
۲۳:۳۰:۱۰ ۱۴۰۵/۰۴/۰۳

شگستر نشست خبری پرسش و پاسخ شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (شگستر) 14 اسفند 1403 را ببینید شخصی بنام زمانی فرد (از کارگزاری مفید) از شیدانی مدیرعامل بی کفایت شگستر این سوال مهممممم را مطرح کرد که اگر شگستر فقط داره از اختلاف نرخ ترجیهی و بازار ازاد ذرت سود میبره؟؟؟ و اگر روزی این اختلاف قیمت از بین رفت چه میشه؟ شگستر با زیان تولید میکنه؟؟؟ سوال به این مهمی را شیدانی با هوچی گری و شلوغ کاری میپیچونه و الان این اتفاق افتاده ! شگستر ذرت را 52600 تومن میخره و اتانول را 117 هزار تومن و کنجاله را 62 هزار تومن میفروشه از هر 2.7 کیلو ذرت یک کیلو کنجاله و یک لیتر اتانول میسازه هزینه خرید این مقدار ذرت 142 هزار تومنه و با احتساب 20 درصد هزینه های سربار تولید شامل حقوق دستمزد انرژی به 170 هزار تومن میرسه بهای فروش یک کیلو اتانول 117 هزار تومنه بنابراین هر لیترش میشه 93000 تومن به علاوه 62000 تومن کنجاله میشه 155 هزار تومن! شگستر داره هر واحد محصول را با 15000 تومن زیان تولید میکنه چطور شرکتها و حقیقی هایی که سرمایه گذاری کلان در این شرکت پروژه کرده اند و سهامدار درصدی هستند یقه مدیرعامل را نمیگیرند؟ ایا در این بازی زیانده نشان دادن شرکت سهم المنفعه دارند؟ شیدانی باید پاسخگو باشه

لیست اخبار