نارنج اهرم مثل اینکه هفته اتی تعطیلی زیاد داریم برای همینه سیو سود منطقیه و ورود مجدد بعد از تعطیلی ها منطقیه
-
Peiman
بالبر بالبر سم سرطان ناظر .…؟؟؟؟؟ کجایی دقیقا کجایی
-
فملی به اولین خط فیبو واکنش نشون داد برای صعود فرصت خرید خوب نداد به ما
-
فملی گزارشات ضعیف
-
Fesad Reshva
فملی صندوقهای اهرمی همه بالای 80 درصد رفتند فملی توی 40 جا خوش کرده
-
Golestani
#جم_پیلن تحلیل فاندامنتال جم پیلن | سهمی که گزارش بهار، تصویر واقعی اش نیست جم پیلن از ان سهم هایی است که اگر فقط گزارش های اخیرش را سطحی ببینیم، ممکن است اشتباه تحلیلش کنیم. دلیلش روشن است: بهار امسال برای صنعت پتروشیمی، یک فصل عادی نبود. شرکت از نیمه فروردین به دلیل شرایط جنگی و محدودیت های عملیاتی دچار توقف شد و طبق اطلاعیه ها، از 22 خرداد با حدود 60 درصد ظرفیت اسمی به مدار تولید برگشت. بنابراین گزارش فروردین و اردیبهشت را نباید مثل یک فصل نرمال قضاوت کرد. در گزارش دوماهه ابتدای سال، تولید شرکت به شدت افت کرده؛ تولید حدود 1,701 تن بوده، در حالی که دوره مشابه سال قبل بیش از 42 هزار تن تولید ثبت شده بود. این عدد در ظاهر نگران کننده است، اما وقتی کنار توقف کامل تولید قرار می گیرد، بیشتر نشان دهنده اثر جنگ و خواب تولید است، نه ضعف ساختاری شرکت. نکته مهم تر اینکه شرکت در همان دوره از محل موجودی انبار فروش داشته؛ یعنی افت فروش به اندازه افت تولید فاجعه امیز نبوده است. اگر به عقب تر برگردیم، تصویر جم پیلن بسیار قوی تر می شود. شرکت در سال مالی 1404 حدود 64,622,660 میلیون ریال سود خالص ساخته و EPS ان حدود 32,311 ریال بوده است. نکته مهم تر، DPS حدود 33,000 ریالی است؛ یعنی سهم در مجمع نشان داده یک شرکت سودساز و نقدی محور است، نه صرفاً یک سهم داستانی یا صرفاً تکنیکالی. محصول اصلی جم پیلن، پلی پروپیلن گرانول است. در سال 1404 حدود 214 هزار تن گرانول تولید کرده و بیش از 207 هزار تن ان را فروخته است. محصول دوم هم پلی پروپیلن پودر است که تولید و فروش ان در مقیاس کوچک تر اما قابل توجه بوده. فروش ریالی شرکت در سال 1404 نسبت به سال قبل رشد جدی داشته؛ از حدود 154,861,264 میلیون ریال به حدود 242,072,894 میلیون ریال رسیده است. این یعنی رشد فروش بیشتر از انکه فقط حاصل افزایش مقدار باشد، از رشد نرخ فروش و بهبود قیمت محصولات هم امده است. ادامه در کامنت بعد..
-
عصر اقتصاد
📌سرنوشت نامعلوم 10 شمش طلا در انبار یک شرکت دولتی 🔹سندی به دست فارس که نشان می دهد، یک شرکت زیر مجموعه اتیه صبا (بزرگترین هلدینگ صندوق بازنشستگی) با اقدامی که از سمت حسابرس دیوان محاسبات «قصور و ترک فعل» عنوان شده، به انداز 10 شمش طلا به ارزش 200 میلیارد تومان به اموال متعلق به بازنشستگان خسارت وارد کرده است. 🔹این اتفاق درحالی افتاده است که پیش تر امضای مدیر عامل شرکت اتیه صبا فاقد اعتبار قانونی اعلام شده بود. 🔹این شرکت زیرمجموعه اتیه صبا بدون رعایت تشریفات قانونی کالایی فاقد هویت را به عنوان «ماده زردرنگ-شمش طلا» ثبت کرده، در حالیکه نظر ارزیاب گمرک برای تایید ماهیت کالا وجود ندارد؛ حالا شخص حقیقی که این ماده را به تحویل داده خواستار دریافت طلا است و این شرکت باید این کالا را به وی تحویل دهد. - فارس @asre_eghtesad #عصر_اقتصاد
-
پرویز خالقی
#ثفارس طبق تحلیل قبلی رسیده به خط حمایتی همراه با واگرایی مثبت . ⛔️ هشدار ❗️ کلیه تحلیل های نموداری اموزشی است و نظر شخصی . و نباید به تنهایی مبنای انجام معاملات شما باشد❗️
-
فملی اگربه سرنوشت فولاد 404 گرفتارنشده باشه یعنی گزارشات خراب
-
صدای بورس
رحمان اراسته خبر داد؛ 🔻راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش سرب از 8 تیرماه در بورس کالای ایران 🔹مدیر بازار مشتقه و ابزارهای نوین مالی بورس کالای ایران از راه اندازی یک دارایی جدید در بازار گواهی سپرده کالایی خبر داد و اعلام کرد: معاملات گواهی سپرده شمش سرب از روز دوشنبه 8 تیرماه در بورس کالای ایران اغاز می شود. 🔹 دامنه نوسان روزانه این گواهی همانند سایر گواهی های سپرده کالایی، 10 درصد تعیین شده و معاملات ان به صورت پیوسته انجام خواهد شد. 🔹وی افزود: گواهی سپرده شمش سرب با هدف توسعه ابزارهای مالی مبتنی بر کالا وارد بازار شده و این معاملات با حضور بازارگردان انجام می شود؛ به طوری که گروه مالی کارامد به عنوان بازارگردان و کارگزاری کارامد به عنوان عرضه کننده این ابزار فعالیت خواهند کرد. @sedayebourse
-
فملی هیچ سهمی فملی نمیشه صنعت جهانی در دست فلزات خصوصا مس و نقره