🔍#تحلیل_بازار دوشنبه 1 تیر 🔴منفی اما امیدوارکننده 🟨 از شروع معاملات حال و هوای بورس منفی بود و هر چه جلوتر رفتیم فشار فروش افزایش پیدا کرد و ارزش صف های فروش به 20 همت رسید. اما در ادامه خریداران خودنمایی کردند و تا انتهای بازار تقریبا ارزش صف های فروش و خرید باهم برابر شد اما در نهایت بازهم درصد نمادهای منفی از نمادهای مثبت بیشتر بود و 62 درصد از نمادها در محدوده ی منفی به کار خودشان پایان دادند. روند معاملات و خروج پول حقیقی نشان می دهد خریداران احتمالا بازارگردان ها و حقوقی های حمایتی بوده اند که بخش عمده ای از صف های فروش را برداشتند، اما روند معاملات امروز این امیدواری را ایجاد کرد که ممکن است بازار در کلیت یا برخی نماد اصلاح کند، اما در مجموع روند ریزشی وحشتناکی که برخی انتظار می کشند، شاید به این راحتی اتفاق نیفتد. ❗️بلای فروش هیجانی 🟨 امروز نمادهای زیادی صف خرید بودند و کمتر از 10 درصد صف خرید ان ها عرضه شد که نشان می دهد علی رغم جو منفی، کسانی که سهام پرپتانسیل بنیادی دارند، به این راحتی حاضر به فروش نمی شوند. اما در کنار ان نزدیک به 80 سهم از صف فروش به صف خرید نوسان کرده اند. برخی از این سهم ها مانند شبندر، تاپیکو، ونوین و شبریز مشهور هستند و برخی دیگر کمتر شناخته شده اما این نشان می دهد سهامداری که تحت تاثیر هیجان منفی و جوسازی ها اقدام به فروش هر نوع سهمی می کند، فارغ از اینکه این سهم پتانسیل رشد در کوتاه مدت یا میان مدت دارد یا نه، معمولا ضرر می کند، در برخی از روزها، همان روز 6 درصد ضرر می کند. ❗️نتیجه ی مذاکرات؟ 🟨 همانگونه که در پیش بینی بازار امروز نوشته بودم، قرار نیست این مذاکرات الان به نتیجه برسد یا شکست بخورد. قرار است پیشرفت های خوبی در این مذاکرات اعلام شود و فعلا ادامه پیدا کند. بعد از یک جنگ و دورانی تنش الود، حالا دو طرف به دنبال این هستند مدتی حرف بزنند. در تاریخ همیشه همین گونه بوده، نزاع های طولانی و ریشه دار، همانگونه که طی سالیان دراز بدتر و بدتر شده اند، طی سالیان طولانی حل می شوند نه یک شبه. البته همیشه باید حواسمان باشد، اصلا ممکن است حل نشوند و رها شوند یا به اصطلاح این روزها استحاله شوند. ⁉️ایا سیاست های انقباضی باز می گردد؟ 🟨 با گمانه زنی های دولتی (بانک مرکزی و وزارت اقتصاد) و همچنین رسانه ای در مورد تغییر نرخ سود اسمی بانکی، بسیاری از تاثیر این کار بر روی نرخ سود بدون ریسک (احتمال افزایش ان) و همچنین تاثیر منفی بر دارایی ها از جمله سهام می نمایند. البته در مطالب مختلف توضیح داده شد که در حال حاضر نرخ سود بدون ریسک در دسترس از طریق صندوق های درامد ثابت به صورت میانگین حدود 37.6 درصد و حتی تا 40 درصد می رسد. اما یک نکته را نباید از قلم انداخت، همین الان ما در دوره ای هستیم که بانک مرکزی در حال اجرای سیاست انقباضی نسبت به سه تا چهار ماه پیش است و پولی که برای جبران کسری بودجه دولت در اسفند و فروردین پاشیده بود را در حال جمع اوری است. ممکن است اگر وضعیت درامدهای دولت بهبود پیدا کند، بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت تصمیم بگیرند برای یک دوره شش ماه تا یک سال سیاست انقباضی را ادامه دهند، تا اثرات تورمی را به حداقل برسانند. لذا نباید اثرات سیاست انقباضی احتمالی پولی را با این داستان تغییر نرخ سود تصنعی اشتباه گرفت. ✍️ حسن کاظم زاده /فردانامه
-
تـبـادل نـظـر ڪـویـتـۍ
🟡 بازدهی صندوق های طلا از ابتدای جنگ تا امروز 🔻 عیار: 13%- 🔻 زر: 14%- 🔻 طلا: 15%- 🔻 نفیس: 15%- 🔻 ناب: 16%- 🔻 جام طلا: 19%- 🔻 رز ترنج: 20%- 🔻 طلای 18 عیار: 21%- 🔻 دلار: 3%- 📊 برخلاف تصور بسیاری از فعالان بازار، نه تنها صندوق های طلا، بلکه خود طلای 18 عیار نیز از ابتدای جنگ بازدهی منفی ثبت کرده اند. در این میان، دلار تنها 3 درصد افت داشته و عملکرد بهتری نسبت به بازار طلا از خود نشان داده است. ✍️ این امار نشان می دهد که در دوره های پرریسک، لزوماً طلا و صندوق های طلا بهترین پناهگاه سرمایه نیستند و رفتار نقدینگی می تواند مسیرهای متفاوتی را انتخاب کند.
-
شپنا وبملت شپنا خراسان فملی ساوه سهم با خیال راحت بخر عشق کن
-
خرینگ این سهم چرا رشد نمیکنه eps خوب، تکنیکال خوب.
-
ثشرق فعلا روند نزولیه و هرروز منفی 3 خیلی بعیده افزایش سرمایه بخاد جبران ضررهای ملت باشه صادق باشیم✋️✋️✋️
-
پذیره نویسیها
مجوز تاسیس صندوق سرمایه گذاری ارزی برای «تکیمیا» صادر شد💎 شرکت تامین سرمایه کیمیا از موافقت سازمان بورس با تاسیس صندوق سرمایه گذاری «در دارایی های ارزی با درامد ثابت ارزی» خبر داد. پ ن: این همون صندوق ارزیه که قبلا خدمتتون گفته بودیم؛ با مشارکت بانک ملی، ملی مس و تکیمیا انجام میشه…اعلامیه پذیره نویسی و شرایطش به محض اینکه بیاد خدمتتون اطلاع رسانی می کنیم #به_اشتراک_بذاریم ⚜@pazerahnavesi
-
عیار برای مفبد،صندوق اهرمی توان و صندوق طلا فرقی نداره،هدفش گرفتن نوسان و کارمزد از حقیقی هست
-
خبر نامه روابط عمومی
🔶 الومینای ایران (الومینا) سهامدارانش را به مجمع فراخواند/ 11 تیرماه زمان برگزاری مجمع https://jahaneghtesad.com//بخش-صنعت-معدن-25/188033-الومینای-ایران-الومینا-سهامدارانش-را-به-مجمع-فراخواند-تیرماه-زمان-برگزاری-مجمع روابط عمومی شرکت الومینای ایران
-
ابراهیم .
کباده کباده کف کف قیمت ،از فردا صف خرید
-
78
فملی #فملی روند مطالبات فملی میانگین مطالبات شرکت طی 9 فصل گذشته 79114 میلیارد تومان است مطالبات شرکت 138699 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین رشد 75 درصدی و نسبت به فصل گذشته رشد 33 درصدی داشته است 1 تیر 05
-
محمد علی محمدی
فزر درود این تحلیل رو میزارم امیدوارم بتونید برای نگه داری ، خرید و فروش سهم کمکتون کنه. ارزش بازار فزر در حال حاضر 69 همت هست . براورد سودسازی عملیاتی شرکت از نظر بنده 15 همت هست . براورد سودسازی عملیاتی شرکت که خوده شرکت در گزارش ارایه شده پیش بینی کرده 20 همت هست . نتیجه گیری شما سهام شرکتی رو ملاحظه میکنید با P/E f بین 3.5 تا 4.5 P/E در این محدوده بسیار ارزندست و با این ارزش بازار جزو تاپ ترین و رشدی ترین سهام های بازار میتواند باشد و اصلا گران معامله نمیشود. نکات قابل توجه : 1-شرکت میتواند سود غیر عملیاتی هنگفتی از بورسی کردن تخت سلیمان داشته باشد در حال حاضر بازار این مسیله را قیمت گذاری نکرده است و این یک برگ برنده است . 2-رفتار معامله گران این سهم همانند معامله گران صندوق های طلا میباشد (این رفتار اشتباه است ) در نتیجه به نوسانات توجهی نکنید (میتواند فرصت خرید باشد) 3-اگر در 6 ماهه دوم سال قیمت طلا 18 عیار را زیر 15 میلیون میبینید فروش این سهم در دستور کار باشد . 4-اگر در 6 ماه دوم سال قیمت طلا 18 عیار را بین 15 تا 18 میلیون میبینید خرید این سهم میتواند پا به پای طلا به شما بازدهی دهد . 5- اگر در 6 ماه دوم سال قیمت طلا 18 عیار بالای 18 میلیون میبینید خرید این سهم میتواند بازدهی بالاتر از طلا به شما بدهد . 6-از نوسان گیری در این سهم پرهیز کنید (صندوق های طلا گزینه بهتری هستند . 7-در نظر داشته باشید شرکت ممکن است امسال درصد تقسیم سود را کاهش دهد. امیدوارم کمکی بهتون کرده باشد :)