جزئیات خبر | تلگرام
بازگشت به خانه
💲چشم انداز طلا و بورس 💲 | tala_bourse_iran
۰۱:۵۰:۰۴ ۱۴۰۵/۰۴/۰۱

امروز وزیر اقتصاد از بازنگری نرخ سود بانکی صحبت کرد و طبق معمول بخشی از فعالان بازار سرمایه ناراحت شدند. جالب است؛ وقتی بحث قیمت گذاری دستوری فولاد، سیمان، خودرو، ارز، برق و گاز می شود، همه از اقتصاد ازاد و مکانیزم بازار دفاع می کنند. اما به محض اینکه نوبت به نرخ بهره می رسد، انتظار دارند قیمت پول دستوری و پایین نگه داشته شود تا بورس رشد کند! نرخ بهره هم مثل قیمت دلار، فولاد و سیمان یک قیمت است؛ قیمت پول. اگر با قیمت گذاری دستوری مخالفیم، باید با سرکوب دستوری نرخ سود هم مخالف باشیم. اقتصاد بازار را نمی شود انتخابی پذیرفت؛ یا به مکانیزم بازار اعتقاد داریم یا نداریم. در نهایت بورس قوی از بهره وری، سوداوری، سرمایه گذاری و رشد اقتصادی می اید، نه از ارزان نگه داشتن مصنوعی پول.

فالورها 2397
تاثیر (Imp) 1435.0
بازدید 1435
لیست اخبار