#نوری 🎯عمر و تاریخچه پتروشیمی هرمز خلیج فارس: 📝📌تاسیس و شروع پروژه: شرکت پتروشیمی هرمز خلیج فارس در سال 1401 (2022) به طور رسمی فعالیت خود را اغاز کرد. این پروژه به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های پتروشیمی ایران، در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس(عسلویه) با مساحت 83 هکتار کلید خورد. 🌀پیشرفت و بهره برداری: عملیات اجرایی پروژه از سال 1401 شروع شده و پیش بینی می شود فاز اول ان در اذرماه 1404 و فاز نهایی در سال 1406 به بهره برداری برسد. تا دی ماه 1403، پیشرفت فیزیکی پروژه به 27% رسیده است. 🔰مالکیت و سرمایه گذاری: این پروژه با سرمایه گذاری 2.076 میلیون یورو در حال اجراست. ✅ مالکیت ان بین شرکت پتروشیمی نوری (67%)، گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (32%) و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (1%) تقسیم شده است. پیمانکاران اصلی شامل مهندسین مشاور ناموران (مهندسی، خرید تجهیزات و راه اندازی) و گروه بین المللی ابادراهان پارس (اجرای پروژه) هستند. 🔺 اهداف پروژه: تولید محصولات الفینی و پلی الفینی: تولید سالانه 6.3 میلیون تن محصولات پتروشیمی (3.3 میلیون تن در فاز اول و 3 میلیون تن در فاز دوم)، شامل اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگین و سبک، پلی پروپیلن، بنزین پیرولیز و بوتادین. 🌀استفاده از منابع هیدروکربوری: مصرف سالانه 2 میلیون تن اتان و 2.4 میلیون تن بوتان از فازهای پارس جنوبی برای تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی. 🌀کاربرد محصولات: تامین مواد اولیه برای صنایع خودروسازی، لوله سازی، بسته بندی، کشاورزی، پزشکی و بهداشتی. 🌀 توسعه پایدار: توسعه متوازن زنجیره ارزش پتروشیمی و پشتیبانی از زیرساخت های تولید در ایران با هدف ارزاوری و تقویت اقتصاد ملی 🌀وضعیت کنونی: این پروژه به عنوان بزرگ ترین طرح الفین و پلی الفین ایران و یکی از پروژه های کم نظیر جهانی شناخته می شود فعالیت های مهندسی، خرید تجهیزات و عملیات اجرایی در کارگاه عسلویه در جریان است. 🌀 پتروشیمی هرمز خلیج فارس از سال 1401 با هدف تولید محصولات الفینی و پلی الفینی و تکمیل زنجیره ارزش در عسلویه اغاز به کار کرده و با پیشرفت قابل توجه، پیش بینی می شود تا سال 1406 به بهره برداری کامل برسد. این پروژه نقش مهمی در توسعه صنعت پتروشیمی، اشتغال زایی و کاهش خام فروشی در ایران ایفا خواهد کرد.
-
کد خبر: 5542427تاریخ انتشار: 24 مرداد 1404 - 02:27 اقتصادی » صنعت پاسخ ایران خودرو به سازمان تعزیرات حکومتی ایران خودرو در واکنش به ادعای روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر گران فروشی میلیاردی و محکومیت اعضای هییت مدیره، اطلاعیه ای صادر کرد. پاسخ ایران خودرو به سازمان تعزیرات حکومتی به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایران خودرو؛ گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به ادعای مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی که اعلام کرده، در پی اثبات گران فروشی میلیاردی یک شرکت بزرگ خودروسازی، اعضای حقیقی هییت مدیره این شرکت محکوم شدند، اطلاعیه ای صادر کرد. متن اطلاعیه ایران خودرو به این شرح است: به استحضار عموم ملت ایران می رساند؛ روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با استفاده از لفظ اثبات گران فروشی که امری است منوط به صدور رای قطعی ان هم نه در مرحله بدوی تعزیرات بلکه در صورت طی تمامی مراحل رسیدگی از جمله در همین شعبه بدوی تعزیرات و متعاقبا طرق اعتراضی از جمله تجدیدنظر تعزیرات، دیوان عدالت اداری و حتی امکان استفاده از ظرفیت تبصره ماده 23 ایین نامه سازمان تعزیرات حکومتی، سعی در تحقق منویات با اعلام به ظاهر پیروزی احتمالا گروهی خاص دارد که نتیجه اش خسارت جبران ناپذیر به تولید و تولیدکننده و متمایلان به مشارکت در سرمایه گذاری تولیدی در کشور است. این خودروساز عنوان کرده؛ در این پرونده نه تخلفی از باب گران فروشی احراز شده است و نه اثبات. براساس این اطلاعیه؛ این قرار تامین همان طور که از صدر ان مشخص است مربوط به شخصیت حقوقی ایران خودرو است و در راستای تشخیص غیرحق اقتضا مندرج در ماده 29 ایین نامه سازمان تعزیرات حکومتی (اصلاحی 1403/12/01) صادر شده است و عجیب است که روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی در کمال تعجب با بی اطلاعی کامل و حتی عدم مطالعه متن قرار اعلام کرده این قرار منتسب به اعضای حقیقی هیات مدیره شرکت ایران خودرو است! و در انتهای اظهارات نیز اقرار به قرار تامین موصوف مبنی بر ممنوعیت انجام برخی فعالیت های شغلی شخصیت حقوقی کرده است! در ادامه این اطلاعیه امده؛ مصوبه تغییر قیمت شرکت ایران خودرو کاملا در راستای عمل به قانون و با استفاده از ظرفیت قانونی ایجاد شده، حاصل از رای قضایی و ترک فعل ارگان های مربوط بوده است و ادعای صدور مصوبه هییت مدیره بدون مجوز قانونی جنبه نشر اکاذیب و ا...
-
دلداده❤️
کارما یعنی: من یادم میره تو یادت میره ولی زندگی یدونه میزنه تو دهنت که دیگه یادت نره
-
کانال خبری اسلام آباد دیلی
🔺️رییس سازمان بورس در گفت وگو با فعالان بازار سرمایه: 🔹️امیدوارم با دستور رییس جمهور، وضعیت نرخ ارز اصلاح شود 🔹️بازار سرمایه جای حرکت انتحاری نیست 🔹️از همان ابتدای مسیولیت خود در سازمان بورس، برای پذیرش خودرو در بورس کالا اعلام امادگی کرده ام 🔹️مدل خرید و فروش سهام عدالت به گونه ای خواهد بود که اسیبی متوجه حال سهام دار و کلیت بازار نشود 🔹رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دیشب در گفت وگو با اهالی بازار سرمایه در گروه تلگرامی «پیشکوتان بازار سرمایه» به سوالات متعدد طرح شده در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا، سهام عدالت، بازگشایی نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و نرخ بهره پاسخ داد. 🔹 حجت اله صیدی در واکنش به طرح موضوع عرضه خودرو در بورس کالا با اعلام اینکه «موضع من در خصوص این مهم روشن است»، اعلام کرد: از همان ابتدای مسیولیت خود در سازمان بورس و اوراق بهادار، علاوه بر اعلام امادگی خود برای پذیرش خودروهای تولید داخل و وارداتی در بورس کالا، بارها نظر کارشناسی خود مبنی بر سودمندی این اقدام را بیان کرده ام. 🔹او اظهار داشت: البته توجه به این نکته ضروری است که تولیدکننده باید تصمیم به عرضه بگیرد و فرایند قانونی و مقرراتی ان را طی کند. 🔹رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به هدف اصلی عرضه خودرو در بورس کالا گفت: رسیدن به تعادل قیمتی و بهره مندی خودروساز از سودی که اکنون به جیب واسطه می رود، به عنوان مهم ترین هدف این اقدام تلقی شده و این نکته باید مدنظر باشد که مهم تر از شروع عرضه، تداوم ان است. 🔹او ادامه داد: اگر خودروساز به صورت حساب نشده و طی یک عملیات انتحاری اقدام به عرضه کند اما ناگهان یک مرجع قانونی مانع ادامه کار شود، اثر منفی ان چندبرابر خواهد بود. امیدوار به رفع چالش های عرضه خودرو در بورس کالا هستیم 🔹صیدی تاکید کرد: ما مسیر را باز کرده ایم و در حال اماده سازی فضا هستیم تا کسانی که حسن نیت دارند اما تصور گران فروشی خودرو در بورس کالا را دارند، متوجه حقیقت شوند. 🔹او نسبت به رفع چالش خودروسازان با وزارت صمت اظهار امیدواری کرد و افزود: ما نه تنها در سازمان پا پیش گذاشته ایم بلکه بارها نسبت به رفع سو تفاهم ها و بهبود تعامل تلاش کرده ایم که امیدوارم نتیجه بدهد. خرید و فروش سهام عدالت با ارزش منصفانه انجام می شود 🔹صیدی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری...
-
❤حرف دل ❤
کارما یعنی: من یادم میره تو یادت میره ولی زندگی یدونه میزنه تو دهنت که دیگه یادت نره
-
کاما سال 99 یه قیمت کاذب بود که با پروژه شدن بهش رسید قرار نیست لزوما دوباره به اون قیمت برسه اونم با این عملکرد ضعیف پی بر ای سهم سال 99 به بالای 60 رسیده بود سوپرحباب خالص بود الان به قیمت واقعیش رسیده این سهم فقط با رشد شارپ بازار ممکنه برگرده وگرنه قبرکاما مرده توش نیست که بالاسرش گریه کنید
-
خگستر فعلا تا اعتماد سازی نشه و تا خبر قوی نیاد هیچ کس عاقلی وارد بورس نمیشه.چون پول نیست تو بورس
-
شزنگ لپیام در تابلو زرد معامله میشه و 180 میلیون برگه سهم داره 24000 درصد پیشنهاد افزایش سرمایه داده که سازمان بورس هم موافقت کرده یعنی در ازای هر سهم 240 تا سهم اضافه میشه، شزنگ کلا 28 میلیون برگه سهم داره و پی بر ای شزنگ خیلی بهتر از لپیام هست ، مسیولین شزنگ برید از لپیام یاد بگیرید
-
ALEN DELON
#پترول 130 رو ازدست داد اصلاح تا 110
-
خودرو بهترین تصمیم منحل کردن شرکت و تقسیم سود از فروش کل دارایی های شرکت بین سهامداران. قرار نیست قیمت یه حلب بشه سه میلیارد تا از ضرر و زیان بیرون بیان. با یک میلیارد میشه به روز ترین ماشین های دنیا رو سوار شد تازه اونم به صورت اقساط.
-
[email protected]
#خودرو فقط برای گول زدن سهامداران و تشویق انها ب خرید هست . حکم دادگاه فقط از طریق دادگاه تجدیدنظر قابل تغییر هست . و از قراین مشخصه در دادگاه تجدید نظر همین حکم تایید میگردد