جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
نیما علی یاری | nima.ai
۱۵:۰۳:۲۳ ۱۴۰۵/۰۴/۰۷

شپنا سلام به همگی (در مورد کلیت بازار و شپنا) بازار امروز ، کاملا مطابق تحلیل های ما هست بارها گفتم پرتفو خودتون و طوری ببندید که اگر بازار اصلاح کرد ، پرتفو شما اصلاح خاصی نکنه ، گفتم چطوری ⬇️ 80 درصد سهام خوب ، 20 درصد طلا و نقره و مس دیروز هم عرض کردم بازار چون به ارزش متوسط خودش معامله میشه تمایل به رشد داره ولی پولی به اونصورت توی بازار نیست و همین پتانسیل اصلاح یه واحدی واسه بازار و بیشتر میکنه اون پولی هم که بود دیروز گفتم واسه خرید پالایشی ها بود ، امروز خرید شد و تمام انقدر گفتم گفتم نکنم ، بریم شپنا رو یه بررسی کنیم شپنا امروز دو دسته خریدار داشت اونایی که پشت صف خرید شپنا بودن و اعتقاد دارن شپنا 1405 عملکرد خوبی داره و از اصلاح بازار هم اینا نمیترسن ، به دید یکساله خریدن و فعلا هم فروشنده نمیشن و اونایی که سهم و تبدیل به احسنت کردن ، یعنی شتران و شبندر و فروختن ، اضافه شدن به خریدارهای شپنا واسه همین امروز شپنا مثبت شد نکته ای که هست اینه که ، خب اینا خرید کردن و تمام ما برای ادامه رشد احتیاج به پول جدید داریم فروشنده های شپنا سه دسته بودن اونایی که قبلا هم گفتم قیمت بیاد بالاتر شروع میکنن چرتکه انداختن ، الان شپنا بازدهی بیشتری داره یا بازار های موازی؟ اینا پول هوشمندن اینم بگم ، پایین بودن قیمت طلا به نفع ما نیست چون سمت و سوی توجه این پول رو میکشونه سمت خودش یه سری دیگه از فروشنده ها ، قبلا گفتم شپنا ارزش متوسطش برای عملکرد 1404 ، 1000 تومن هست ، اینا فروختن تا صورت مالی و گزارشات اینده شپنا رو برای سال 1405 ببینن بعد تصمیم بگیرن دوباره بخرن یا نه (اینا دوباره خیلی زود برمیگردن) اما یه سری از فروشنده های شپنا ، همونایی بودن که روی قله فروختن ولی جاماندن… اینا نمیدونن اصلاح شپنا اسمش اصلاح نیست ، فرصت خریده ترس از اصلاح دارن هنوز خاطرات زیان های 99 روی تصمیماتشون تاثیرگذاره (اینا نمیدونن رشد و اصلاح بازار مکمل همدیگه هستن) میگن بشینیم بیرون تا تکلیف بازار مشخص شه…! در صورتی که تکلیف مشخصه ، کسی که براورد عملکرد 1405 شپنا رو داره ، ارزش گذاری کرده ، میدونه اصلاح شپنا ، اصلاح کوتاه و فرصت خریده و در اینده سود خوبی رو کسب میکنه تا اینا تکلیفشون مشخص بشه ، جاموندن…! از شکست های توی بازار درس نمیگیرن و این چرخه ادامه… طبق الگو های الیوت این اساتید در اینده باز هم جامانده خواهند ماند…! (اینا پول غیر هوشمندن) حالا اگه پولی نیاد توی بازار؟ اگه شپنا بخواد اصلاح کنه؟ تا کجا اصلاح میکنه؟ جواب : گفتیم شپنا 3 دسته فروشنده داشت با اونایی که غیر هوشمندن کاری نداریم ، اونا هیچ اونایی هم که گفتیم خیلی زود برمیگردن ، اونا هم هیچ مهم اون پول هوشمنده اون پول زمانی وارد میشه که شپنا براش جذابیت داشته باشه (کلیت بازار هم همینه) چه زمان جذاب میشه؟ زمانی که یک یا چند اتفاق بیوفته ⬇️ طلا مقداری رشد کنه و یه مقدار از رشد قیمتی 1405 خودش و نسبت به تورم بالا بیاد همزمان شپنا در بهترین حالت و محتمل ترین حالت تقسیم سود و ارزندگی قیمت رشد فروش گزارشات ماهانه و رشد سودسازی توی صورت مالی 3 ماهه همراه با یه اصلاح قیمتی و زمانی کوتاه (نهایت 15 الی 20 درصد) این اتفاق ها میتونه دوباره توجه اون پول هوشمند و به خودش جلب کنه کلیت بازار هم همینه ، هم شپنا هم کلیت بازار الان به ارزش متوسط خودشون معامله میشن هر چی بیان پایین خریدارشون بیشتر میشه و فروشنده کمتر (برعکسش هم هست) بر اساس تورم دلاری هم ، کلیت بازار اگر اصلاحی هم تجربه کنه نمیتونه زیر 4500 بیاد ، بالاتر جمعش میکنن مگر اینکه دلار مثلا بخواد بیاد 160 تومن که دیگه کمی بعیده

تعامل (Eng) 1.0
لیست اخبار