جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
علی ا . | an
۱۵:۲۰:۱۲ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

#خودرو در مورد این که تهران بعنوان منطقه ازاد تجاری تعیین خواهد شد و اگرچه فعلا خودروهای مربوط به سیستم حمل و نقل عمومی در ابتدا در این چهارچوب عرضه میشن ولی باید نگاه ورای این تصمیم رو دید. در نگاه اول این تصمیم به ضرر مجموعه خودروسازها و صنایع وابسته است ولی از منظری دیگر و باتوجه به وقایع متعددی که اتفاق افتاده، احتمال این که ایران خودرو بعد از توافق با یه برند معتبر خارجی بصورت joint venture فعالیت کنند، زیاد هست. زیرساخت گسترده ایران خودرو در سطح کشور، نمایندگی تامین و فروش قطعه متعدد و پراکندگی جغرافیایی مناسب در سطح کشور (که گاها حتی در وضعیت فعلی میشه علت تمایل مشتری به خرید خودروی داخلی رو درک کرد)، و سایر پتانسیل های دیگر این مجموعه و همچنین سایپا این احتمال رو تقویت میکنه. مطمینا نگاه سیاستگذار به تولید خودروهای برقی و با الایندگی کم و کم مصرف خواهد بود که طبیعتا بدلیل اینکه ایران یک بازار بکر است و بسیاری از خودروسازان بدلیل اثار زیانبار جنگ فعلی و تلاطم در اقتصاد جهانی و عوامل غیرمستقیم دیگر تمایل به حضور در چنین بازاری خواهند داشت طبیعتا دست سیاستگذار در انتخاب برند/برندهای مورد نظر باز است و نیازی به تحمیل خودروسازان ناشناخته و بی کیفیت و گمنام نیست و درصورت دریات میتوان بعد از مدت ها شاهد بود که ایرانی هم خودروهای روز دنیا رو استفاده کنند و در عین حال تا سال ها شاهد سوداوری از چنین تحول اتقصادری باشیم.

لیست اخبار