#تحلیل_بازار نوسانی اما متعادل 🟨 بورس امروز را با تقاضای خوبی شروع کرد اما در ادامه فشار فروش افزایش پیدا کرد و شاهد نوسان منفی در بسیاری از نمادهای پرتراکنش بودیم. البته در انتهای معاملات، فضا در تعادل بود و 50 درصد از نمادها در محدوده ی مثبت و 50 درصد در محدوده ی منفی معامله می شدند. تجربه تلخ اصلاح ها و ریزش های چند سال اخیر بعد از یک رشد در بورس باعث شده است، به محض اینکه نماد یا گروهی شل می شود، معامله گران کوتاه مدتی با سرعت دست به فروش بزنند. به همین دلیل به راحتی نمادهایی را می بینیم که از صف خرید به صف فروش رنج کشیده می شود. در مجموع همان حرف تکراری را باید بازهم بگوییم؛ فعلا در بازار تنها سهم های دارای پتانسیل با وضعیت بنیادی مطمین رشد خواهند کرد و نباید هر نمادی را خرید. بعد از اینکه تقاضای انفجاری بورس در یک ماه چند روز اخیر موفق شد سهام بخرد، حالا باید تقاضای جدیدی وارد بازار شود تا بتواند این متقاضیان عطشان را راضی کند، اتفاقی که در بسیاری از سهم های پرتراکنش و پرمعامله ی اخیر نخواهد افتاد. باز هم شایعه نرخ سود 🟨 امروز مجددا شاهد پخش شدن یک شایعه در مورد نرخ سود سپرده و اوراق بودیم. واقعیت این است که نرخ سود مدتهاست در بازار تعیین می شود و برای اینکه نرخ سود اوراق دولتی را متوجه بشوید، باید به سایت فرابورس سر بزنید. نرخ سود مدتهاست از اتاق های دربسته و جلسات شوراها در نمی اید. حالا ممکن است مثلا نرخ تصنعی 23 درصد سپرده هم تغییر کند مثل نرخ تصنعی اوراق در حراج ها که در سال جدید واقعی شد. اما خود نرخ سود ممکن است در ماه های پیش رو افزایش پیدا کند. قبلا هم چند بار در کانال نوشته شد که فعلا در تحلیل ها نرخ سود بدون ریسک را 40 درصد در نظر بگیرد و این انتظار را داشته باشید که تا انتهای تابستان ممکن است تا 42-43 درصد بالا بیاید. ستاره، شستا، تاپیکو 🟨 شستا در داغی بورس سال 99 وارد بازار شد و همان موقع نیز در رشد خاطره ی شیرینی برای دارندگان رقم زد. البته برای کسانی که در پیک های قیمتی خریدند و با 50 درصد ضرر خارج شدند نیز تجربه ی تلخی از خودش به جا گذاشت. حالا مجددا شاهد تکرار شدن نام این نماد و همچنین تاپیکو در فضای مجازی بورسی هستیم. اخیرا دو معامله بلوکی بین دولت و تامین اجتماعی روی پالایشگاه نفت ستاره ی خلیج فارس انجام شده که اگر ان نرخ ها را معیار قرار دهیم، خالص ارزش دارایی های شستا و تاپیکو به صورت قابل توجهی بالاتر از گذشته براورد خواهد شد. البته باید توجه داشت برای سهامدار خرد شستا و تاپیکو در نهایت سودی که از محل ستاره میسر می شود اهمیت خواهد داشت. اما در مورد عرضه ی اولیه این پالایشگاه، به نظر نمی رسد در کوتاه مدت امکان عرضه ی اولیه ستاره وجود داشته باشد. لذا اگر شستا یا تاپیکو می خرید، اول باید به ارزش خالص دارایی های این دو نماد توجه کنید و دوم به سود سال مالی جاری و اتی. در غیر اینصورت ممکن است بازهم در روزهای اتی اسیر شایعات مثبت و منفی شوید. بدن ها در حال سرد شدن 🟨 بعد اینکه تفاهم اتمام جنگ امضا شد، چند روزی حال و هوای همه تمام شدن بحران رابطه با امریکا و حل شدن یک شبه ی همه مشکلات بود. اما حالا با گذشت چند روز، بدن ها در حال سرد شدن است و به مرور شاهد رفتار با هیجان کمتر در بین فعالان اقتصادی هستیم. هم در بازار دلار این موضوع را شاهد هستیم و هم در بازار سهام. در هر صورت گذر از این تفاهم و رسیدن به یک توافق جامع زمان خواهد برد و نباید با هیجان انتظارات مثبت بالا در خود ایجاد کنیم. توجه به یک نکته ضروری است، رفتار هیجانی منفی در بازارهای طلا، ملک و ماشین در اردیبهشت ماه که باعث شد با قیمت های نسبتا بالا یکسری خرید انجام شود، حالا در شرایط رکودی علاوه بر زیاد، امکان نقدشوندگی را نیز برای فعالان ان بازارها محدود کرده است. در بورس نیز باید همین احتیاط و پذیر از هیجان را داشته باشیم. ✍️ حسن کاظم زاده 📱 @fardaname
-
روح اله افشار
فزر من که برنامم مشخص بوده و هست🤚👊 هولدر فزر ، فملی ، عیار ، سپرده نقره و مسگون ، بوده و خواهم بود ❤️🧿🤚 انشالا نقد هم بشم، خورد خورد اضافه خواهم کرد بارها گفتم : برنامم این بوده و هست که با اینها مجامع افزایش سرمایه و سالیانه رو شرکت خواهم کرد❤️🤚 فزر و فملی و سپرده نقره بفروشم چی بخرم؟🧐 یا حق 🌹
-
نیروترانسفو وارس سهم خوبیه ولی کارخانجات نیرو ترانسفو مرتبط اصلی با تولیدات برقی وترانسفور ماتور است که از مباحث اصلی فعلی اقتصاد تولید برق است در فصل گرما اهمیت برق بیشتر نمود دارد
-
مدیریت مالی
#دتماد پیرو اگهی منتشره در #تاریخ 1405/03/17 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راُس ساعت 08:00 روز دوشنبه مورخ 1405/04/15 به اطلاع میرساند مجمع عمومی عادی سالیانه در #تاریخ مذکور برگزار نمی گردد و تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات ذیل به مجامع بعدی که #تاریخ ان متعاقباً اعلام میگردد موکول گردید @managefiscal
-
بهزاد
#پتوسعه این ماه مجمع عمومی داره هم افزایش سرمایه 300 درصدی باید بررسی بشه هم تقسیم سود 135 تومانی
-
بورس۲۴ | Bourse24
فروش ساختمان اداری «اسیاتک» در تهران کلید خورد به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت انتقال داده های اسیاتک از برنامه خود برای واگذاری یک ملک اداری در تهران از طریق مزایده خبر داد. https://www.bourse24.ir/news/358745
-
zohreh
#فملی سلام 37 درصد
-
شپنا سلام وقت بخیر من شپنا داشتم، ولی فروختم چند روز پیش🥺 ولی مشکلم حل شد حالا خیلی پشیمونم🥴 دوستان به نظرتون فرصت خرید میده تو روزای اینده؟ اصلا فرصت داد بخرم یا ممکنه چند روز نزولی بشه؟!!
-
خصدرا خصدرا، ترند سال 1405
-
اخبار شرکتها و مجامع
#اخابر | مخابرات ایران با شتاب وارد تابستان شد؛ رشد 71 درصدی درامد خرداد گزارش فعالیت ماهانه مخابرات ایران از تداوم روند قدرتمند رشد درامدها حکایت دارد؛ به طوری که شرکت در خردادماه یکی از قوی ترین عملکردهای خود را به ثبت رساند و درامدی بالاتر از میانگین دو ماه نخست سال کسب کرد. بر اساس گزارش منتشر شده، درامد اخابر در خردادماه به 20,867 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد رشد داشته است. همچنین مجموع درامد 3 ماهه شرکت به 62,415 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 72 درصد افزایش را نشان می دهد؛ موضوعی که بیانگر حفظ روند رو به رشد درامدهای عملیاتی است. با کسر عملکرد خرداد، مجموع درامد دو ماه نخست سال مالی 41,548 میلیارد ریال بوده و میانگین فروش این دو ماه 20,774 میلیارد ریال براورد می شود. بر این اساس، درامد خرداد حدود 0.4 درصد بالاتر از میانگین دو ماه قبل ثبت شده و نشان می دهد شرکت توانسته سطح بالای درامد خود را در پایان فصل حفظ کند. در مجموع، گزارش جدید اخابر تصویری از رشد پایدار درامد، تثبیت فروش در سطوح بالا و ادامه روند مثبت عملیاتی ارایه می دهد؛ موضوعی که می تواند برای سهامداران، نشانه ای از ثبات عملکرد شرکت در اغاز سال مالی باشد. @akhbar_majame
-
از بورس چه خبر AzBourse Che Khabar 🇮🇷
در روز ششم تیرماه شتران112 درصد سود اول اهرم 71 شستا 60 وبملت 56 عیار 33 خساپا 14 و پارس با 11 درصد سود اخر✍️🍏