#اخبار_مجامع 1404 گرداورنده: ایمان غفاری | 5 تیر 1405 گروه دارو و پخش 🟣 #دفرا: 😄 با تسلط 40% بر بازار سرم کشور، رشد 9% در تولید قطره چشمی داشته و بازار اشک مصنوعی حتی با فرض رشد 20% تولید همچنان کشش دارد. خرید دستگاه های جدید با هدف ورود به بازارهای صادراتی انجام شده و زیرمجموعه مشا طب در حال ارتقا از رتبه 30 به جمع 20 شرکت برتر پخش است. سود تقسیمی: 60% 🟣#دارو: تولید امپول را دو برابر کرده که منجر به کاهش بهای تمام شده می شود. رتبه اعتباری A کسب شده و انتظار جذب 7 تا 8 همت تسهیلات وجود دارد. ورود مواد اولیه در دو ماه ابتدایی 133% رشد داشته و موجودی 5 ماهه تامین است. سود تقسیمی: 50% 🟣 #پخش: پخش البرز بیشترین فروش و سوداوری صنعت را دارد. ترکیب فروش 67% خصوصی و 33% دولتی است که مزیت وصول مطالبات محسوب می شود. پروژه شیراز با سرمایه گذاری 700 میلیارد بهره برداری شده و ارزش روز ان بیش از 3 همت است. سود تقسیمی: 30% گروه پتروشیمی و شیمیایی 🔵 #شیراز در جریان جنگ، اصابت دو موشک واحد اسید نیتریک را تخریب و تولید نیترات را متوقف کرد. واحد یوتیلیتی پس از ترکش ظرف دو هفته به مدار برگشت. خسارت کل 20 میلیون دلار براورد شده و اواربرداری در جریان است. سود تقسیمی: 80% 🔵 #شارپیلن: در فاز تولید ازمایشی است و تولید تجاری از تابستان 1404 اغاز می شود. 70% خوراک از پتروشیمی ایلام تامین می شود و ریسک تامین پایین است؛ تامین از روسیه نیز در دستور کار است. 🔵 #کرماشا: فاز 2 به 85% پیشرفت رسیده و بهره برداری تا پایان 1405 پیش بینی شده (با تردید جدی!). نرخ گاز با 30 تا 40% بالاسری محاسبه می شود که فشار مستمری بر حاشیه سود ایجاد می کند. 🔵 #شپلی: کارخانه نخ اکریلیک به دلیل جنگ راه اندازی نشده و پیگیری برای تامین LC ادامه دارد. تامین پارازایلین به نفع شصفها نیست اما با پیگیری استانی تامین می شود. اختلافات نرخ گذاری DMT با شمواد به حداقل رسیده، اما ظرفیت بلااستفاده در مجموع افزایش یافته. گروه خودرو و قطعات 🔴#خساپا نیروی انسانی را از 50 به 45 هزار نفر کاهش داده است و سال گذشته در 3 مرحله افزایش نرخ دریافت کرده، اما 40% افت تولید داشته است. در 1.5 سال گذشته هیچ خودروی شاهینی فروخته نشده و فقط تعهدات قبلی تحویل شده. پیش بینی رشد 20% تولید برای کل گروه در 1405 وجود دارد. سود تقسیمی: - 🔴 #ختراک در 3 ماه پایانی سال با جهش شدید تعرفه برق مواجه شده و در حال حاضر تنها 30 تا 40% دیماند را دریافت می کند. استراتژی تطبیقی شرکت: اگر خودروسازها نخرند ← صادرات؛ اگر صادرات صرفه نداشته باشد ← قطعات تراکتور. سود تقسیمی: 30% گروه ارتباطات و فناوری 🟢#همراه با وجود تملک 40% سهام دیجی کالا، دخالتی در مدیریت اجرایی ندارد و هدف نهایی IPO این شرکت است. اخرین تجدید ارزیابی سال 1400 بوده و امسال مجدداً برنامه افسر از محل تجدید ارزیابی دارد. با توجه به نگاه وزیر ارتباطات، انتظار رفع تعرفه های دستوری و ازادسازی نرخ گذاری در سال جاری وجود دارد. سود تقسیمی: 68% گروه سیمان و مصالح ⚪️#سقاین: با ریسک کاهش سود صادراتی به افغانستان در 1405 مواجه است چون ازبکستان با نرخ پایین تر وارد این بازار شده؛ با این حال مزیت هزینه حمل همچنان برای سیمان شرق کشور پابرجاست. سود تقسیمی: 90% ⚪️ #سهگمت: به دلیل محدودیت تقاضا در همدان، بخشی از فروش به بازار رقابتی تهران منتقل شده. تنها 15% برق از شبکه سراسری تامین می شود و شرکت میان خرید با نرخ ازاد یا توقف خط تولید قرار دارد. سود تقسیمی: 85% 🟠 #فسازان: با احداث نیروگاه 5 مگاواتی، سرمایه گذاری 20 مگاوات در تجدیدپذیر و اصلاح الگوی مصرف، مدیریت انرژی شرکت را به دست گرفته است. 🟠 کپشیر: با 70% سهم بازار پشم شیشه، فراتر از ظرفیت تولید می کند، اما ظرفیت ایزوگام تنها 65% استفاده می شود. کارخانه جدید با 72% پیشرفت (340 از 1400 میلیارد هزینه) در دی ماه بهره برداری می شود. پروژه بعدی ورود به الیاف شیشه (بازار 100% وارداتی) است و افزایش سرمایه از محل اورده و مطالبات در دستور کار است. سود تقسیمی: 70% 🗓 1405/04/05
-
علی فرج
الومینا الومینیوم جهانیش کاهشی شده
-
mina.MT72
#شپلی از فردا شپلی وارد فاز صعودی جدبد خواهد شدـ حجم مبنا کاهش یافته و36م شده. اگر120میلیون حجم صف خرید داشته باشیم. مطمین میشویم هدف هزارتومان(بدون نوسان) در کوتاه مدت دردسترس خواهدبود.
-
امید
سبجنو دوستان میگم تا الان اینطور موردی نداشتید که سود واریز نشده باشه و بعد واریز کرده باشند .بالاخره یه عزیزی یه توضیحی بده که الان که بانک ملی اختلال داشته باید چکار کرد ممنون میشم چون برای خودم جز این مورد تا حالا پیش نیومده بود که راه حلش رو بدونم
-
شبکه لوازم خانگی
🔴سامسونگ احتمالا سهام بوستون داینامیکس را می خرد 🔹گزارش ها از احتمال ورود سامسونگ به ترکیب سهامداران شرکت رباتیک بوستون داینامیکس خبر می دهند. 🔺به گزارش ماتریکس نیوز، سامسونگ حوزه رباتیک را به عنوان یکی از ستون های اصلی رشد اینده خود در نظر گرفته است. در همین راستا، زمزمه هایی مبنی بر بررسی امکان خرید بخشی از سهام شرکت امریکایی Boston Dynamics به گوش میرسد. 🔹سامسونگ امکان سنجی سرمایه گذاری در این شرکت پیشرو را اغاز کرده است. در حال حاضر، بخش عمده ی سهام بوستون داینامیکس در اختیار هیوندای قرار دارد. 🔹جیونگ اوی-سان، رییس هییت مدیره هیوندای، حدود 23درصد از سهام را در اختیار دارد و 56درصد دیگر متعلق به گروه HMG Global شامل هیوندای موتور، کیا و هیوندای موبیس است. 🔹گروه ژاپنی سافت بانک نیز مالک 10درصد از سهام این شرکت است. گمانه زنی ها می گویند که سامسونگ برای خرید همین سهم 10درصدی از سافت بانک ابراز تمایل کرده است. #سامسونگ ماتریکس نیوز مرجع اخبار صنعت و بازار لوازم خانگی 👇👇 ✅ @MatrixNewsIR
-
وسپه بخاطر همین قیمت رو پایین اوردند… داستان تکراری همیشه…
-
شپنا سلطان شپنا لیدر قدرتمند بازار…سرخطی هم دیگه جواب نخواهد داد
-
صندوق های طلای بورس ایران
#نمودار_ماهانه_طلا #طلا ✅ نمودار تقریبا ده ساله صندوق طلای قابل معامله در بورس با نماد "طلا" رو مشاهده میکنید 🖇 این نمودار رو برای این براتون گذاشتم که با توجه به سابقه و قدمت این صندوق، در یک نگاه متوجه بشید اصلا در ده سال گذشته شرایط چگونه بوده و روند به چه شکل هست، اصلاح ها چقدر و چگونه رخ میده ⚠️ این نمودار در تایم فریم ماهانه براتون پست شده، یعنی هر کندل قیمتی نشان دهنده وضعیت یکماه صندوق طلا هست 05/04/05 #طلا #صندوق_طلا #عیار #کهربا #گنج #مثقال👇 https://t.me/+JwGZkTjw0jVmMmM0
-
وسپه تا افزایش سرمایه ثبت نشه و از چنگال سهامدار خرد در نیاورند .این سهم رشد نخواهد کرد… رشد بعد از ثبت افزایش سرمایه است .مثل همیشه نگران نباشید.
-
دی استاد بادگار افشا تحصیل صف سهم فروش یعنی تمام سهم ها صف خریدند حسابرسی شده نشده ابشده واشده بماند یادگار تلفیقی ابطال قیمت در پیشگشایش سود مرکب افشا ب فروخته شده ونشده وبرگشت شده تمام گزارش ها از رشد سود اوری میگویند فقط وفقط استاد یادگار از زیان ماهانه هزار میلیاردی میگوید خلاصه کدام را باور کنیم درخشش دی را یا زیانوماهانه دی را وبوعلی را فروخته چرا نمی خواهیم قبول بکنی علت چیست نمیدانم بماند بادگاری یادگار🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
-
چاکر
#شپنا این سهم چند در صد اصلاح دارد؟