از روز شنبه، لات معاملاتی یا حداکثر حجم هر سفارش در بورس تهران بر اساس قیمت سهم تغییر میکنه. هدف این اصلاح، کاهش نیاز به ثبت چندین سفارش جداگانه برای خرید یه حجم معمولیه. حداکثر حجم سفارش جدید: 1 تا 300 ریال → 10 میلیون سهم 301 تا 1000 ریال → 3 میلیون سهم 1001 تا 3000 ریال → 1 میلیون سهم 3001 تا 10'000 ریال → 300 هزار سهم 10'000 تا 30'000 ریال → 100 هزار سهم 30'000 تا 100'000 ریال → 30 هزار سهم 100'000 تا 300'000 ریال → 10 هزار سهم بالای 300'000 ریال → 3 هزار سهم مزیتش اینه که در سهام ارزون قیمت مثل تجارت، صادرات، ذوب، خودرو و خساپا، حجم سفارش بالا میره و دردسر ثبت چندین سفارش کمتر شده ولی هنوز سقف موثر هر سفارش حدود 200 تا 300 میلیون تومانه که برای سرمایه گذار بزرگ و صندوق محدودیت ایجاد میکنه. همچنین تو سهام گرون قیمت، حجم سفارش گاها خیلی پایین میاد. اگه به 5 بورس بزرگ دنیا مثل NYSE و NASDAQ در امریکا، بورس لندن، بورس توکیو و بورس شانگهای نگاه کنیم، تقریباً هیچ سقف سخت و قانونی برای حداکثر حجم هر سفارش وجود نداره و سرمایه گذار میتونه سفارش های بسیار بزرگ ثبت کنه و مشکلی نیست. با این حال، بازیگر حرفه ای و نهادی در این بازارها سفارش های بزرگ رو معمولاً با الگوریتم های معاملاتی خرد میکنن و از ابزارهایی مثل Dark Pool یا معاملات بلوکی استفاده میکنن تا تاثیر کمتری روی قیمت سهم بگذارن. در بازارهای پیشرفته انعطاف پذیری بسیار بالاتری وجود داره و به جای اعمال سقف ثابت، بر مدیریت هوشمند سفارش تمرکز شده. تغییر اخیر تا حدی مشکلات عملیاتی رو کاهش میده و کار مردم رو راحتتر میکنه و فشار به هسته معاملات کمتر میشه، اما هنوز از نظر انعطاف پذیری و مدیریت سفارش های بزرگ با استانداردهای بورس های بزرگ دنیا فاصله داره و در اینده نیاز به بازنگری بیشتر و افزایش سقف ها وجود خواهد داشت. ✍سالار صفایی https://t.me/tablobaziii
-
رویال بورس
❗️ حجم مشکوک هفته ؛ #حگردش #دسینا #ونیرو #پخش #درهاور #بکابل #چخزر #جم 🗓1405/04/05 @Royalbourse_ir
-
شپدیس این هفته احتمال افشای الف داره 💶💶💶💯💯
-
گلدا در مورد صندوق های نقره خیلی وقته نظرمو دادم صندوق های طلا پرسیدین کهربا حمایت 15725 داره اندیکاتوری شرایط خوبی ندارند ولی مهمترین در مورد صندوق های طلا ابتدا دلار و سپس انس طلا مهم است قبل از از دست رفتن حدودا 3 درصد منفی برای تمامی صندوق های طلا بیشتر محدوده جذاب خریدند تا فروش ونگرانی .. راستش با ادامه شرایط و نیاز به دلار برای واردات و بازرگانی دلار پایین خاصی نخواهد داشت… نظرم شخصی نگهداری است
-
Satrap537
حافرین وخدا را شکر که جناب سوادکوهی پیگیر اخبار و اتفاقات حافرین هستند. وگرنه احتمال داشت احساسی و هیجانی سهم را از دست داده بودیم . این سهم ما را ثروتمند خواهد کرد
-
Saeed
وپاسار درود بر شرف حقوقی وپاسار 🌹🙏
-
ذوب شما اگه ادم ثروتمندی در حد 30 میلیارد دست به نقدی باشید، میتوانید یک هزارم بازارش را با تعداد 666٫666٫666 عدد بخرید که بازم فقط یک هزارم است و 999 قسمت در دست دیگری است… حالا باتعداد 666 میلیون کجا و سهام فعلی چندمیلیونی شما کجا ؟منظور انکه پرواز ان به خرید چند میلیون سهمی من و شما نیست که انتظارش را بکشیم.
-
میثم
#اروند «24 روز زمان کافی برای انتشار یک گزارش حسابرسی شده، برگزاری یک مجمع و اعلام برنامه افزایش سرمایه است. اگر اراده باشد، این کار در همین هفته قابل انجام است. سهامداران منتظر یک تصمیم بزرگ از سوی مدیریت هستند. امروز 6 تیر؛ شروع یک حرکت جدی. 📞 سازمان بورس: 021-6375
-
کامران اسمعیلی
خپارس کم کم دارن حجم مبنا را میارن پایین
-
میثم
#اروند گزارش حسابرسی شده 1404، برگزاری مجمع و اعلام برنامه افزایش سرمایه، سه ضلع مثلث شفافیت در اروند هستند. بدون هر کدام از این سه، سهامداران در تاریکی باقی می مانند. از مدیریت می خواهیم هرچه سریع تر این سه ضلع را تکمیل کند.
-
پرستو
فزر سهام دلاری محور رو دریابید👌