نگاهی به پرتفوی موج (بخش اول) دوباره منتظر جهش چشم گیر سهام باشیم فملی، تاصیکو، وخارزم در دوره هایی که انتظار جهش چشم گیر قیمت سهام وجود داشته نگارنده به بررسی پرتفوی موج پرداخته است تا بتواند علت تاکید بر ارزندگی سهام با محوریت پرتفوی موج را مشخص کند. تقریبا در تمامی دوره های قبل طی سال های گذشته هر جا تیم تحلیلی موج به این نتیجه رسیده است که بازار در شرایط ارزندگی چشم گیر قرار دارد شاهد جهش محسوس قیمت سهام بوده ایم که می توانید به تاریخچه کانال مراجعه کنید. همچنین تیم تحلیلی موج در پیشبینی بازارها دیگر مانند ارز، طلا و نرخ سود و حتی بازار جهانی دقت بالایی داشته است که دوباره توصیه می شود برای صحت سنجی به تاریخچه کانال مراجعه کنید. نکته جالب توجه اینکه در این مواقع که به انتظار برای جهش خیره کننده سهام اشاره می شود معمولا مخالفت هایی از درون بازار شنیده می شود که البته بعد از رشد دوباره شاهد همراهی مخالفان و نشستن در صف های خرید بوده ایم. حالا هم باید گفت اگر صلح برقرار است، تحریم ها به این شکل فعلی برداشته شده اند با لحاظ تمام متغیرهای کلان داخلی و بین المللی بورس تهران باید جهش چشم گیری داشته باشد؛ از رشد جا نمانید. با این حال مدل رشد اتفاقا برخلاف تصور بسیاری از اهالی بازار از مسیر شرکت هایی با پشتوانه قوی بنیادی است که چشم انداز سوداوری مناسبی دارند که به همین دلیل در ادامه پرتفوی موج بررسی می شود. فملی دوباره بسیاری را غافلگیر می کند؟ از مطالب پاییز سال گذشته که نگارنده بر جذابیت ویژه فملی تاکید کرده بود رشدهای چند صد درصدی این سهم را شاهد بودیم. نگارنده معتقد است با چشم انداز موجود فملی از سهامی است که در یک سال اینده جهش چشم گیر قیمت را دوباره رقم می زند. رشد قیمت مس جهانی و انتظار برای بهره برداری از طرح های افزایش ظرفیت کنسانتره می تواند به رشد بیش از پیش سوداوری فملی کمک کند. با سود حوالی 500 همت سال جاری و براورد سود حوالی 700 همت در سال 1406 ارزش بازار کنونی فملی حوالی (2300 همت) بسیار پایین تر از سطوح ارزندگی است. برای درک بهتر در حدود 12 ماه اینده فملی احتمالا حوالی 330 همت سود تقسیم می کند و با فرض ارزش بازار کنونی یک سال بعد یک فملی کمتر از 2000 همت است و 700 همت سود را انتظار داریم. دیر یا زود تاصیکو می خرید بعد از رسیدن طلای تفتان به ظرفیت اسمی و انتظار برای افزایش تولید تا دو برابر ظرفیت کنونی تا پایان سال جاری شاهد استقبال بازار از تاصیکو هستیم. برای درک بهتر اثر تفتان بر تاصیکو با چشم اندازی که از نرخ دلار و طلای جهانی در یک سال اینده وجود دارد احتمالا سال اینده در چنین روزهایی بتوان ادعا کرد تفتان به تنهایی ارزش بازار امروز تاصیکو را پوشش می دهد؛ 130 همت. با رشد سهام فملی احتمالا سهم تاصیکو در فملی تقریبا دو برابر ارزش بازار امروز تاصیکو است. گویا می توان ادعا کرد طلای کردستان و نقره رنگان تا سال اینده به بهره برداری رسیده باشند که سهم تاصیکو از این دو معدن طلا و نقره نیز احتمالا با ارزش بازار کنونی (130 همتی تاصیکو) یک سال دیگر برابری می کند. به این موارد بهبود حال کزغال و احتمال سود 3 تا 4 همتی برای این شرکت زیرمجموعه تاصیکو و رشد سوداوری فباهنر و شاملا و کخاک را اضافه کنید. سهم تاصیکو در فولاد مبارکه و فولاد اکسین نیز گرچه فعلا در محاسبات لحاظ نمی کنیم یک سال دیگر متفاوت خواهد بود. بر این اساس یک سال دیگر احتمالا ناو تاصیکو را بتوان بیش از 4 برابر ارزش بازار امروز تاصیکو تصور کرد. از نظر براورد سوداوری نیز داستان به همین طریق است و سود طلای تفتان و فملی و طلای کردستان و نقره رنگان و سایر شرکت های زیرمجموعه تاصیکو را با توجه به تقسیم سود حداکثری می تواند تا یک سال اینده چشم انداز سوداوری هلدینگ تاصیکو را به بیش از 60 همت در سال برساند. طبیعتا با انتظارات موجود ارزش بازار 130 همتی کنونی تاصیکو در یک سال اینده ان هم در شرایط بازگشت ارامش به اقتصاد کشور به چندین برابر اعداد فعلی خواهد رسید. براورد باورنکردنی سود یک سال بعد وخارزم برای اینکه هماهنگی در متن وجود داشته باشد سومین شرکت که احتمالا به پشتوانه طلا و مس در زیرمجموعه خود جهش چشم گیر سوداوری را خواهد داشت مرور کنیم. وخارزم گویا سال مالی قبل (منتهی به خرداد) خود را با سود حوالی 6 همتی به پایان رسانده است. این سود در سال مالی بعد به حوالی 12 همت خواهد رسید. یک سال بعد احتمالا در چنین روزهایی درباره سود حوالی 35 همتی برای وخارزم صحبت می کنیم؛ طرح کارند صدر جهان با افزایش ظرفیت از 300 کیلو به یک تن طلا و تولید 25 هزار تن کنسانتره مس احتمالا به بلوغ رسیده است. ارزش بازار امروز وخارزم 40 همت است و علاوه بر موارد بالا احتمالا در 15 ماه اینده حوالی 13 همت تقسیم سود داشته باشیم. بررسی پرتفوی موج ادامه دارد ….
-
سهام نگر
#صنعت سیمان - فروش صادراتی کلینکر 🔶با بررسی فروش شرکت های سیمانی در بورس کالا در سه ماهه اول سال جاری در مجموع 14.46 میلیون دلار کلینکر توسط شرکت های بورسی صادر شده است. 📌بیشترین مقدار و مبلغ فروش صادراتی کلینکر مربوط به: 1- #سکارون 2- #سکرد 3- #سبهان 4- #ساروج 5- #سیلام مقدار فروش سایر شرکت های بورسی در جدول فوق اورده شده است. ⭐️@Marketview3
-
رالی
#تاصیکو این شرکت یه مقدار تحلیل مفصلی داره با دقت بخون و راجع به اینده این شرکت کامل اطلاع داشته باش 📌 شرکت تاصیکو از زیر مجموعه های #شستا سهامدار عمده این شرکت سازمان تامین اجتماعی و شرکت صبا تامین چون زیر مجموعه شستا هست همیشه برای توزیع سود حداکثری زیر فشاره تا بودجه های سازمان تامین اجتماعی،تامین بشه ولی جدیداً مدیران شرکت یه مقدار دارن مقاومت می کنند،دلیلش رو بهتون الان میگم. 🟢 تاصیکو به زودی به صندوق طلا و مس ایران تبدیل خواهد شد 📌 زیر مجموعه های اصلی این شرکت که سودی که اصلاً شرکت داره شناسایی می کنه از تقسیم سود تعدادی از این شرکت هاست #فباهنر #فملی #فولاد #کپشیر #کفرا#کخاک #کزغال و چند شرکت دیگه است 📍 اما نکته جالب تاصیکو پروژه های در حال بهره برداریش هست که در اینده شاید چند ساله این شرکت رو به یکی از ارزنده ترین شرکت های کشور تبدیل کنه 👈 شرکت طلای تفتان فاز اولش به بهره برداری رسیده،به زودی هم در بورس عرضه خواهد شد ،از عرضه اولیه این شرکت تاصیکو سود بسیار خوبی شناسایی خواهد کرد. 👈 طلای کردستان یا محلی ها به نام قلقله می شناسنش مدت ها راکد بود ولی الان به بهره برداری نزدیک،اونجوری که تخمین زدن حدود 15 تن طلا داره. 📌 پروژه های تفتان ، قلقله و قبغلوجه به بهره برداری که برسند،تاصیکو به بزرگترین تولید کننده طلای کشور تبدیل خواهد شد 👈 و اما رنگان قابل توجه علاقمندان به نقره تاصیکو در حال احداث بزرگترین کارخانه فراوری نقره در ایران هست 📌 در منطقه طارم در حال بهره برداری از یه معدن مس هست که اون هم احتمالاً عرضه بشه. این شرکت برای اولین بار در ایران از یه تکنولوژی جدید برای ولید کاتد مس استفاده می کنه که هزینه اش بسیار پایین تر از ذوب سنتی هست. پیش بینی تولیدش خیلی جالبه تولید سالانه 10 هزار تن کاتد مس!!! 📌 یه شرکتی تاسیس کرده به نام صدر فردا که یه جورایی ناشناخته ترین بخش تاصیکو هست و به سمت استخراج مواد معدنی کمیاب داره میره ،مواد به اصطلاح هایتک که سودهای کلانی دارند. 📌 خیلیا فقط به پروژه های بورسی تاصیکو نگاه می کنند در حالی که همین چند تا شرکت که گفتم به علاوه یه سری شرکت در حوزه های فلزاتی مثل لیتیوم فعالیت می کنه خیلی خوب می دونید لیتیوم در باتری ها و فناوری ماشین های الکترونیکی کاربرد بسیار زیادی داره. 📌 تو اخرین مجمع این شرکت بین نمایندگان شستا...
-
فزر انس 4000 دلار الان
-
. .
موج اگر بخواهم بر اساس وضعیت فعلی مذاکرات، اخبار چند روز اخیر و رفتار دو طرف وزن بدهم احتمال رسیدن به یک تو#افق یا چارچوب موقت/میانی: حدود **65%** احتمال شکست مذا#کرات و عدم توا#فق:حدود **35%** دلایل وزن بیشتر به سمت توا#فق: * هم اکنون یک تفاه#م اولیه و نقش#ه راه 60 روزه وجود دارد. * بحث بازگشت بازر#سان و مذاک#رات فنی در جریان است. هر دو هزینه بالایی از تن#ش های اخیر متحمل شده اند و انگیزه اقتصادی برای کاهش تن#ش وجود دارد. دلایل ریسک عدم توا#فق: پرونده غن#ی سازی هنوز حل نشده است. اختلاف بر سر تح#ریم ها، بازرس#ی ها و مسایل منطقه ای پابرجاست. مخال#فت های داخلی و منطق#ه ای با تواف#ق وجود دارد. موفق باشید.
-
کلاس حضوری ترید|سامیار قنبری
سیگنال فملی رو بازم میگم حواستون باشه…
-
🚩سُرخ گرام|soerkh Gram🚩
🔴 سهامدار عمده پرسپولیس مجموعه ورزشی سایپا رو خریده؛ یه ساختمون اداری با 2 زمین چمن طبیعی. 🔺هدف اینه که اگه پرسپولیس بتونه امتیاز یه تیم دسته اولی رو بخره و تیم ب راه بندازه، این تیم همونجا تمرین کنه و مستقر بشه. 🔺قبلاً سایپایی ها این خبر رو تکذیب کرده بودن، ولی فارس می گه خرید انجام شده و مجموعه به زودی تحویل داده میشه. الانم پرسپولیس داره دنبال خرید امتیاز برخی تیم های دسته اول و دوم می گرده. 🔴@sorkh_geram
-
شاخص این هفته هم مثبت های کمی مخوره هر روز ولی سهام نوبتی میره بالا ینی مثلا شپنا صف خرید بود خودرو نه این سری خودرو صف خرید و شپنا نه مثال زدما
-
شهاب .استاد بازارهای نامنظم!
#وبصادر بهار 97 .مدیر عامل عنوان کردند دارایی بانک 40 میلیارد دلاره . با برند و مبحث درامد و…کاری نداریم . امروز 40 میلیارد با دلار 150 درمیاد 6 هزار همت ! سهمی ناقابل بالای 7 هزار تومن دارایی داره !! ولی خب داره با ارزش بازاری 55 همت ! وسهمی 70 تک تومن معامله می شود به عبارتی صد برابر زیر قیمت دارایی ها .! اینها رو نگفتم سیگنال خرید بدم فقط برای دوستانی میگم که علاقه مند به کشف قیمت واقعی سهام هستند که بدانند بازار سرمایه بعضی سهام حتی صد ها برابر با ارزش واقعی خودشون فاصله دارند ..امیدوارم در اینده این سهم به جایگاه و ارزش واقعی خودش برسد .موفقیت برای همگی دوستان بورسی .
-
امیرعلی محقق
#غکورش خرید در این قیمت ها ریسک دارد. این سهم اصلاح در پیش دارد.
-
حافرین هفته ی بعد پیگیر میشم از 15 همت اعتبار چقدر برای حافرین جهت خرید واگن و لکوموتیو اختصاص یافت مطمعنم شرکت تا لحظه اخر افشا نمیکند من منتظر این خبر و افشای طلب تبصره 12 هستم