ده اعتراف تلخ مدیرعامل سایپا؛ یک پرسش از منتقدان کروز کمتر کسی پیش بینی میکرد حضور مدیرعامل سایپا در سازمان بورس، به رونمایی از عمق چالشهای مالی و مدیریتی این گروه صنعتی بدل شود. علی شیخ زاده در نشست سی امین سال عرضه سهام سایپا، از واقعیتهایی پرده برداشت که با روایت یکسال اخیر در تناقض کامل قرار داشت. مدیرعامل سایپا چه گفت؟ 1⃣ تعهد تحویل 568 هزار خودرو در زمستان 1403( رقمی معادل کل تولید سالانه شرکت) 2⃣فروش 120 هزار دستگاه مازاد بر ظرفیت تولید در سال های 1401 و 1402 (خالی فروشی) 3⃣دریافت و مصرف پیش ازموعد 60 هزار میلیارد تومان نقدینگیِ مربوط به فروش های اتی(اینده فروشی) 4⃣ بدهی 60 هزار میلیارد تومانی چک خرید دین؛ (چهار برابر ظرفیت واقعی شرکت) 5⃣ بدهی معوق 30 هزار میلیارد تومانی به نظام بانکی. 6⃣ پیش فروش 491 هزار دستگاه شاهین؛ معادل 10 سال تولید این محصول. 7⃣ انتقال 62 هزار دستگاه خودروی معوق شاهین (47 درصد تولید سالانه) به سال 1404. 8⃣ اقرار به بدهی نجومی به کروز و پرداخت 4 همت از محل فروش املاک. 9⃣تاکید بر عدم انحصار کروز در تامین قطعات 🔟 انتقاد صریح از قیمتگذاری دستوری و تاخیرهای تصمیم گیری. سرپوش گذاشتن روی بحران سایپا؛ پاپوش دوختن برای کروز اعترافات شیخ زاده نشان می دهد وضعیت امروز سایپا نه یک شبه، که حاصل سالها اینده فروشی، بدهی های سررسید، خلا نظارتی و قیمتگذاری انفعالی است. سکوت در برابر این بحران ها و فرافکنی به زنجیره تامین از جمله کروز چه کمکی به حل مشکل کرد؟ خریداران خودرو از سایپا در ماههای اخیر نام کروز را به عنوان متهم اصلی عدم تحویل از زبان برخی مدیران و نمایندگان مجلس شنیدند. حالا ان دسته از نمایندگانی که بدون تحقیق، این روایت را بر سر زبانها انداختند، حاضرند مسیولیت قضاوت شتاب زده خود را بپذیرند و از افکار عمومی عذرخواهی کنند؟ ایا اقرار صریح و مستند مدیرعامل سایپا، نقطه پایان بر حاشیه سازی های یک ساله علیه کروز و زنجیره تامین خواهد بود؟ 📌راوی اقتصاد را در بله و روبیکا و ایتا و تلگرام دنبال کنید #راوی_اقتصاد @ravieqtesad
-
نرم افزار تحلیل گر بورس - دایموند
#فنوال #گزارش فروش خرداد ماه 1405 ✅ نورد الومینیوم (فنوال) موفق به فروش 900.56 میلیارد تومان در خرداد ماه 1405 شد. که نسبت به مشابه سال قبل 158.81 درصد افزایش داشت. 🔥رکورد فروش ماهانه شکسته شد. 💵فروش صادراتی 20.5 میلیارد تومان ❇️همچنین فروش کل شرکت در سال 1405به رقم 1897.21 میلیارد رسید که نسبت به مشابه سال قبل151.09 درصد افزایش یافت. 💵 صادرات کل سال 1405به رقم 20.5 میلیارد تومان رسید. 🔸تعداد سهام 11.45میلیارد 🔸پی / ای 8.71 🔸 پی / ای گروه10.14 🔸ارزش بازار 10,829 میلیارد تومان 🔻بررسی بازدهی سهام: بازدهی 14 روز: 31% بازدهی 28 روز: 54% بازدهی 42 روز: 32% بازدهی 56 روز: 31% با صرفه جویی در مصرف , به اقتصاد کشور و خانوار کمک کنیم🌷 🇮🇷@dndir
-
آپشن و سهام مستعد
#غشهداب اپدیت اهداف پیش روی 170 185 ⏳
-
Satrap537
وبصادر کاربری میگه سیصد سهم از بزرگترین بانک کشور میشه یک نخ سیگار
-
شارژ و اینترنت رایگان
#کسب_درامد #اهرم 🦋اهرم به روال قبل برگشت و دوباره فعال شد.🦋 🦋 با دعوت از هر دوست 50 هزارتومان هدیه بگیر 💛 ✅احراز هویت: کدملی ، تاریخ تولد 💛وارد کردن کد معرف به صورت دستی الزامی است. 🔗لینک دانلود 🔵کد معرف: M01YEI واریز هدایا 30 تیر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ https://ahrominvest.ir/app
-
بورس .
عیار شاخص بورس سبز حداقل 80 الی 100 شاخص بالا میاد سهام اهرمی شپنا دیدن داره امیر خان 🙏🏻🙏🏻🌹🌹🌹🟢
-
Satrap537
وبصادر خطرناکه ابر حباب دارد .یهو می ترکد و میشه 200تومان
-
Satrap537
وبصادر خیلی بده نخرید . تا من شنبه مجبور نشوم سرخطی بزنم
-
حافرین با عبور از کانال نزولی و در یک کانال صعودی بزودی ب سقف کانال خود خواهد رسید و کانال جدید فعال خواهد شد هدف اول 240 ت
-
فرزاد
#شلرد اره فوقش جریمه تاخیر وام ریالی میده 35هزار میلیارد تومن هم رقمی نیست، مهم ریالی بشه هست 6،7ماه تولید نکرده هم مهم نیست پول مفت… مفت جریمه تاخیر میدیم مهم قیمت سهمه 30،40%یا100%بالاتر باز کنن عالی میشه ، تولید نخواستیم
-
Mostafa
سصوفی بنظرم بیست درصد دیگه شاید بتونه رشد کنه . پی بر ای خیلی دیگه اجازه رشد بهش نمیدهد فکر کنم دیگه هفت و نیم اخراش باشه