خساپا فقط یک گام تا خصوصی سازیش مونده اونم از طرف تعهدی که در بانک تجارت دادن
-
راوی اقتصاد
ده اعتراف تلخ مدیرعامل سایپا؛ یک پرسش از منتقدان کروز کمتر کسی پیش بینی میکرد حضور مدیرعامل سایپا در سازمان بورس، به رونمایی از عمق چالشهای مالی و مدیریتی این گروه صنعتی بدل شود. علی شیخ زاده در نشست سی امین سال عرضه سهام سایپا، از واقعیتهایی پرده برداشت که با روایت یکسال اخیر در تناقض کامل قرار داشت. مدیرعامل سایپا چه گفت؟ 1⃣ تعهد تحویل 568 هزار خودرو در زمستان 1403( رقمی معادل کل تولید سالانه شرکت) 2⃣فروش 120 هزار دستگاه مازاد بر ظرفیت تولید در سال های 1401 و 1402 (خالی فروشی) 3⃣دریافت و مصرف پیش ازموعد 60 هزار میلیارد تومان نقدینگیِ مربوط به فروش های اتی(اینده فروشی) 4⃣ بدهی 60 هزار میلیارد تومانی چک خرید دین؛ (چهار برابر ظرفیت واقعی شرکت) 5⃣ بدهی معوق 30 هزار میلیارد تومانی به نظام بانکی. 6⃣ پیش فروش 491 هزار دستگاه شاهین؛ معادل 10 سال تولید این محصول. 7⃣ انتقال 62 هزار دستگاه خودروی معوق شاهین (47 درصد تولید سالانه) به سال 1404. 8⃣ اقرار به بدهی نجومی به کروز و پرداخت 4 همت از محل فروش املاک. 9⃣تاکید بر عدم انحصار کروز در تامین قطعات 🔟 انتقاد صریح از قیمتگذاری دستوری و تاخیرهای تصمیم گیری. سرپوش گذاشتن روی بحران سایپا؛ پاپوش دوختن برای کروز اعترافات شیخ زاده نشان می دهد وضعیت امروز سایپا نه یک شبه، که حاصل سالها اینده فروشی، بدهی های سررسید، خلا نظارتی و قیمتگذاری انفعالی است. سکوت در برابر این بحران ها و فرافکنی به زنجیره تامین از جمله کروز چه کمکی به حل مشکل کرد؟ خریداران خودرو از سایپا در ماههای اخیر نام کروز را به عنوان متهم اصلی عدم تحویل از زبان برخی مدیران و نمایندگان مجلس شنیدند. حالا ان دسته از نمایندگانی که بدون تحقیق، این روایت را بر سر زبانها انداختند، حاضرند مسیولیت قضاوت شتاب زده خود را بپذیرند و از افکار عمومی عذرخواهی کنند؟ ایا اقرار صریح و مستند مدیرعامل سایپا، نقطه پایان بر حاشیه سازی های یک ساله علیه کروز و زنجیره تامین خواهد بود؟ 📌راوی اقتصاد را در بله و روبیکا و ایتا و تلگرام دنبال کنید #راوی_اقتصاد @ravieqtesad
-
دپارتمان بورس
#خگستر جامانده از رشد بازار با تایید اندیکاتورهای صعودی🔰 📌ورود پول هوشمند + چکش صعودی میانگین متحرک صعودی مکدی + ایچموکو ؛ در جهت روند صعودی tp1 = 4.100 ( +%25) کوتاه مدتی tp2 = 4.650 ( +%40) میانمدتی tp2 = 5.420 ( +%65) بلندمدتی 🗓1405/04/04 @departeman_ir
-
بورس طلایی️️
🚨 خودروهایی که روی دست ایران خودرو ماند! 🔹بر اساس پیگیری ها از منابع مطلع، از تاریخ 31 خرداد تا پایان روز 2 تیرماه در طرح سیزدهمین اولویت بندی، حدود 800 نفر اقدام به واریز وجه و عقد قرارداد کرده بودند. 🔹اما تا امروز، 3 تیرماه ساعت 16، مجموع واریزی ها به حدود 1100 نفر رسیده است. 📌 بخش قابل توجهی از متقاضیان به دلیل عدم استقبال از برخی خودروها، اقدام به تکمیل وجه و نهایی کردن قرارداد نکرده اند؛ موضوعی که باعث شده بخشی از ظرفیت عرضه شده همچنان بدون مشتری بماند.
-
asenat
سدور کسی میدونه زیان انباشته سدور چقدر وتاکی ادامه داره ابن زیان
-
خودرو به نظرم سهام های رشد کرده باید استراحت کنند فعلا پول میاد سمت خودرویی و پترو و سهام جا مانده شنبه سهام های رشد کرده اصلاح یا رنج باید بازار ساز این کار رو بکند وگرنه توازن بازار به هم می خورد
-
amirahmad darabi
#ساینا هم به نظر می رسد تصمیم خود را برای جبران 5 سال عقب ماندگی از رشد بازار را گرفته . سهم شرایط ایده الی از لحاظ بنیادی پیدا کرده با خطوط تولید جدید و محصولات جدید و رشد صادراتی و تولید برند های جدید و خرید برند های معتبری مانند گلی و خرید سهم شرکت به پخش حاشیه سود خود را می تواند تا 3 برابر شرایط فعلی برساند
-
لنز اقتصاد
🏷 بازار سرمایه | استراتژی سرمایه گذاری | سود تقسیمی 💰 راز سرمایه گذاران حرفه ای؛ چرا «رشد سود نقدی» مهم تر از سود بالا است؟ بسیاری از سرمایه گذاران دنبال یک چیزند: سهامی با بیشترین درصد سود نقدی. اما سرمایه گذاران حرفه ای اغلب دقیقاً برعکس عمل می کنند. ان ها به جای شکار سود بالا، سراغ شرکت هایی می روند که هر سال سود تقسیمی خود را افزایش می دهند. چرا؟ چون یک بازده ظاهراً بالا گاهی فقط یک هشدار است: قیمت سهم سقوط کرده یا کسب وکار به بن بست رسیده است. در مقابل، شرکت هایی با جریان نقد ازاد قوی و ترازنامه سالم می توانند هر سال پول بیشتری به سهامداران برگردانند؛ و همین رشد تدریجی، در بلندمدت بازده واقعی بسیار بزرگ تری می سازد. 🔹 چرا «بازده سود» می تواند یک تله سرمایه گذاری باشد؟ 🔹 مفهوم Yield on Cost چگونه درامد سرمایه گذار را در طول زمان چند برابر می کند؟ 🔹 چرا حتی شرکت های فناوری و بانک های بزرگ به ماشین های تولید سود نقدی تبدیل شده اند؟ 🔹 و این استراتژی چه درسی برای سهامداران بازار سرمایه ایران دارد؟ در دنیای تورمی امروز، برنده کسی نیست که بیشترین سود امروز را بگیرد؛ بلکه کسی است که بیشترین رشد سود در سال های اینده را داشته باشد. تحلیل کامل این استراتژی و راهنمای ساخت پرتفوی درامدمحور را اینجا بخوانید 👇 http://telegraph.controller.bot/files/8649910338/AgACAgQAAxkBAAIB4Wo6SnRKuHB_43o4ZQjXMlq8kq0iAALeD2sbHuDRUSdRukIINhv7AQADAgADeQADPAQ
-
رصد بورس
ولملت پیشنهاد افزایش سرمایه 300 درصدی داد سرمایه شرکت در صورت تصویب از 1,500 میلیارد ریال به 6,000 میلیارد ریال می رسد. محل تامین افزایش سرمایه: اورده نقدی سهامداران و سود انباشته. #ولملت #افزایش_سرمایه #کدال #رصدبورس https://rasadbours.com/tiny/1782368538909 🆔 @rasadbourss 🌐 Www.rasadbours.com
-
️️مثبت سبز
✔️گزارش عملکرد درخشان سه شرکت دارویی سه شرکت دزاگرس، هجرت و دجابر از گروه دارو، تازه گزارشهای مالی خیلی خوبی منتشر کرده اند. تعطیلات فرصت مناسبی است که این گزارشها را بررسی کنید و این سه سهم را در واچلیست خود بگذارید. نکته : این گزارش فقط بر اساس اعداد و ارقام مالی تهیه شده و تحلیل چارت قیمتی توسط من انجام نشده است. ✅@Mosbat_sabz [🍀]
-
Hasankasra36
#فباهنر #فسبزوار #ثبهساز کسرا رسول خدا(ص) فرموده است: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه: حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است السّلام عَلیَ الحُسَین (ع ) وعَلی عَلِِِّیِ ابن الحُسَین (ع ) وعَلی اوْلادِ الحُسَین (ع ) و عَلی اَصحابِ الحُسَین (ع ) شهادت اغاز راه شفاعت است ای مولای و صاحب ما کشور اسلامی ایران را در جنگ اقتصادی با دشمنان الله پیروز گردان 🕋🇮🇷💌