#بپویا #بپویا دوستانی که در حوزه برق و انرژی تخصص دارند کمی توضیح دهند که این قرارداد نصب 400 هزار اسپیلت با راندمان بالا بجای کولرهای گازی پنجره ای کم بازده و فرسوده که با سرمایه گذاری 77 همت قرار است طی دو سال در مناطق مسکونی جنوب کشور اجرا شود، چقدر برای شرکت درامد دارد؟ طبق انچه در افشای الف امده، درامد شرکت از اجرای این قرارداد برابر با اخذ و فروش گواهی صرفه جویی ناشی از این جایگزینی معادل حدود 20 میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در تابلوی بازار بورس انرژی طی مدت 7 تا 9 سال می باشد. اما عزیزان متخصص بفرمایند در حال حاضر قیمت و ارزش فروش هر کیلووات ساعت برق در تابلوی بورس انرژی چقدر است و روند قیمت برق در این تابلوی بورس با توجه به 7 ساله بودن کسب درامد شرکت، در سالهای بعد ایا افزایشی خواهد بود یا کاهشی و اینکه ایا با تغییرات قیمت دلار، نرخ هر کیلووات ساعت برق و در نتیجه درامد اتی شرکت ایا افزایشی خواهد بود یا کاهشی؟ ضمنا در افشا نوشته پس از هر دوره سه ماهه از تاریخ نصب و بهره برداری اسپیلت ها، شرکت میتواند بابت صرف جویی که در همان سه ماه و در همان تعداد منصوبه در ان فاز محقق شده، گواهی صرفه جویی را بگیرد و بفروشد. بعبارت دیگر برداشت من چنین است که اینطور نیست که شرکت دو سال باید فقط اسپیلتها را نصب کند و بعد از اتمام ان تازه بخواهد گواهی صرفه جویی را برای 7 سال بعد از ان دریافت کند و بفروشد، بلکه استنباط من با توجه به تصریح دقیق در متن افشای الف شرکت این است که شرکت هر چند تا اسپیلتی که طی 3 ماه نصب کرد، بعد از ان سه ماه میتواند گواهی مربوط به میزان صرفه جویی که در ان مدت صورت گرفته از ساتبا اخذ کند و در بازار برق بفروشد و لذا بمحض شروع نصب اسپیلت ها از ان تاریخ به بعد تا 7 سال هر میزان صرفه جویی که ناشی از کم مصرفی کولرهای جدید نسبت به کولرهای قدیم تحقق میابد مشمول صدور گواهی صرفه جویی و فروش ان در بازار بورس انرژی میشود. اگه بخواهم براوردی داشته باشم بنظر باید 400 هزار اسپیلت را تقسیم بر 24 ماه( همان دو سال مدت اجرا) کنیم که میشود ماهانه نصب 16667 دستگاه کولر.
-
بهنام احمدی
#خودران سلام دوستان گیر خودران 1300 هست که این هفته رد میکنه سهم دار حقوقی حدودا 400 میلیون سهم رو خریده اونم تو یک هفته این سهم به سهم داراش خیلی بدهکاره از ما گفتن بود فعلان پول داره سمت سهم های خودرویی میاد فقط حواستون باشه که این سهم رو مفت ندید بره. یا علی
-
یه بنده خدا....
#خودرو واقعا خدارو شکر شماها هستید که مایه خنده مردم هستید… توافق شده، از فردا مرغ و برنج و…برمیگرده به قیمت ده سال پیش با 10 ملیون میتونی ماشین بخری دیگه ارزونی شروع شد… عقب مانده…
-
𝓘𝓬𝓱𝓲𝓰𝓸'𝓼 𝓐𝓮𝓼𝓽𝓱𝓮𝓽𝓲𝓬
به کارین میاد!
-
ساواس
#سشرق به نظر یک حلقه مفقوده اطلاعاتی داره که احتمالا بعد ها افشا بشه چون اینکه این شرکت بگه صادرات به صرفه نیست و دیگران صادرات کنند و سود کنند یه جای کار میلنگه البته که ماه پشت ابر نخواهد ماند
-
ساواس
#خودکفا هر روز که میگذره با وجود صف خرید بودن این سهم و پر نشدن حجم مبنا فاصله قیمت نسبت به ارزش ذاتی سهم بیشتر میشه همین الان هم میشه گفت قیمت نسبت به ارزش سهم زیر 20 درصد معامله میشه مبنای معاملات شما نباشه
-
ساواس
#بهپاک حالا ک امریکا میخواد به جای دلار های مسدود شده ایران بهش ذرت و گندم و سویا بده برای این سهم خوب میشه یا بد ؟
-
💋 Olya Calls You In
#الماس #النظره #روزین
-
بورس باز
#فملی یک عده میان اینجا میخوان حرف منفی بزنند و اخبار منفی بگن تا فملی به اون بزرگی رو پایین بکشند . خخخ باید بگم خسته نباشی دلاور
-
ب رضا
#شیران کاش با قطعی شدن توافقات ، محدودیت نوسان برداشته بشه و هدف دوساله شیران زودتر محقق بشه با چاشنی طرح توسعه صادرات بعد از توافق تجدید دارایی ، بالاخص طرح توسعه ای و سودسازی زیر مجموعه های هلدینگ هدف 7 برابر شدنه در کمتر از 18 ماه اینده
-
Saeed7k
#وپسا عجب بابا عجب