جزئیات خبر | فروم
بازگشت به خانه
Ali | ali112345
۰۱:۲۰:۴۴ ۱۴۰۵/۰۴/۰۴

#بپویا #بپویا دوستانی که در حوزه برق و انرژی تخصص دارند کمی توضیح دهند که این قرارداد نصب 400 هزار اسپیلت با راندمان بالا بجای کولرهای گازی پنجره ای کم بازده و فرسوده که با سرمایه گذاری 77 همت قرار است طی دو سال در مناطق مسکونی جنوب کشور اجرا شود، چقدر برای شرکت درامد دارد؟ طبق انچه در افشای الف امده، درامد شرکت از اجرای این قرارداد برابر با اخذ و فروش گواهی صرفه جویی ناشی از این جایگزینی معادل حدود 20 میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در تابلوی بازار بورس انرژی طی مدت 7 تا 9 سال می باشد. اما عزیزان متخصص بفرمایند در حال حاضر قیمت و ارزش فروش هر کیلووات ساعت برق در تابلوی بورس انرژی چقدر است و روند قیمت برق در این تابلوی بورس با توجه به 7 ساله بودن کسب درامد شرکت، در سالهای بعد ایا افزایشی خواهد بود یا کاهشی و اینکه ایا با تغییرات قیمت دلار، نرخ هر کیلووات ساعت برق و در نتیجه درامد اتی شرکت ایا افزایشی خواهد بود یا کاهشی؟ ضمنا در افشا نوشته پس از هر دوره سه ماهه از تاریخ نصب و بهره برداری اسپیلت ها، شرکت میتواند بابت صرف جویی که در همان سه ماه و در همان تعداد منصوبه در ان فاز محقق شده، گواهی صرفه جویی را بگیرد و بفروشد. بعبارت دیگر برداشت من چنین است که اینطور نیست که شرکت دو سال باید فقط اسپیلتها را نصب کند و بعد از اتمام ان تازه بخواهد گواهی صرفه جویی را برای 7 سال بعد از ان دریافت کند و بفروشد، بلکه استنباط من با توجه به تصریح دقیق در متن افشای الف شرکت این است که شرکت هر چند تا اسپیلتی که طی 3 ماه نصب کرد، بعد از ان سه ماه میتواند گواهی مربوط به میزان صرفه جویی که در ان مدت صورت گرفته از ساتبا اخذ کند و در بازار برق بفروشد و لذا بمحض شروع نصب اسپیلت ها از ان تاریخ به بعد تا 7 سال هر میزان صرفه جویی که ناشی از کم مصرفی کولرهای جدید نسبت به کولرهای قدیم تحقق میابد مشمول صدور گواهی صرفه جویی و فروش ان در بازار بورس انرژی میشود. اگه بخواهم براوردی داشته باشم بنظر باید 400 هزار اسپیلت را تقسیم بر 24 ماه( همان دو سال مدت اجرا) کنیم که میشود ماهانه نصب 16667 دستگاه کولر.

لیست اخبار