#کرمان 🚨نکات خیلی مهم (واقعیت صنعت برق ایران) 🖌قیمت برق در ایران به صورت دستوری توسط دولت تعیین میشه، 🖌پرداختها گاها با تاخیر انجام میشه که یکی از ریسک های اصلی نیروگاه های خصوصی همینه، 🖌نرخ ها معمولا با تورّم تعدیل میشن اما همیشه عقب تر از تورّم واقعی هستند 📌برای ارزشگذاری ماهتاب گستر، مهمترین نکته اینه که با یک شرکت عملیاتی ساده روبرو نیستیم، بلکه با یک هلدینگ نیروگاهی خصوصی مواجهیم که مالک تمام یا بخشی از 12 نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر با ظرفیت اسمی نزدیک به 4،400 مگاوات است. در چنین شرکتی معمولا روش ضرب درامد در حاشیه سود دقت کمی داره. سه روش بهتر وجود داره: 1️⃣ ارزشگذاری بر اساس ظرفیت نیروگاه هی (بهترین روش برای براورد سریع): در معاملات نیروگاهی کشورهای در حال توسعه، ارزش جایگزینی هر مگاوات سیکل ترکیبی معمولا در حدود 400،000 تا 1،000،000 دلار به ازای هر مگاوات قرار می گیره (بسته به عمر، راندمان، قراردادهای فروش برق) اگه برای دارایی های ماهتاب به صورت محافظه کارانه فقط 500،000 دلار به ازای هر مگاوات در نظر بگیریم، یعنی 4،400 مگاوات × 500،000 دلار = حدود 2.2 میلیارد دلار ارزش دارایی نیروگاهی ماهتاب است. 2️⃣ ارزشگذاری بر اساس سوداوری: اگه فرض کنیم درامد هر یک مگاوات در شرایط ایران حدود 5 تا 10 میلیارد تومان است، و حاشیه سود خالص بلندمدت 20% باشه، انگاه برای سبد 4،400 مگاواتی کف سود خالص حداقل 4،400 میلیارد تومان و سقف سود خالص 8،800 میلیارد تومان خواهد بود. حالا اگه سهم اقتصادی واقعی ماهتاب گستر را در این 12 نیروگاه 60% هم در نظر بگیریم سود خالص اون 2،640 تا 5،280 میلیارد تومان خواهد بود. و سهم کرمان با توجه به بلوک 22.11 درصدی اش 584 تا 1،168 میلیارد تومان خواهد بود. 3️⃣ ارزش خالص دارایی ها (NAV): این روش معمولا دقیق ترین روش برای هلدینگ های نیروگاهی است، ارزش روز نیروگاه ها + سهام شرکت های تابعه + پروژه های در حال ساخت _ بدهی ها = NAV که از اطلاعات عمومی می دانیم که ارین ماهتاب گستر در 12 نیروگاه عمدتا حرارتی و تجدیدپذیر سهامدار یا مالکیت کامل داره. و در شرکت های متعدد حوزه انرژی هم حضور داره. در چنین محاسباتی میانگین سود خالص سالانه هر برگ سهام (کرمان) فقط از محل ارین ماهتاب گستر تا 20 تومان هم میتونه باشه…
-
بورس | طلا | آپشن با بی نظیر چارت
〰️ #وصندوق 📈 درست به کف کانال رسیده و واکنش نشون داده. 🌟 17% وزن سبد مربوط به #جم می باشد که عملکرد ضعیف این شرکت باعث شده بازار خیلی تمایلی به خرید ان نداشته باشد. اما به جز جم مابقی سبد وضعیت بدی ندارد که شامل: #نوری 14%، #شپنا 14، #شرانل 10%، #شخارک 8% 😄حمایت معتبر: 1460 تومان ❌مقاومت: 2000 تومان 🔝 هدف میان مدت: 2500 تومان 🗓 1405/04/03
-
باشگاه بورس
〰️ #وصندوق 📈 درست به کف کانال رسیده و واکنش نشون داده. 🌟 17% وزن سبد مربوط به #جم می باشد که عملکرد ضعیف این شرکت باعث شده بازار خیلی تمایلی به خرید ان نداشته باشد. اما به جز جم مابقی سبد وضعیت بدی ندارد که شامل: #نوری 14%، #شپنا 14، #شرانل 10%، #شخارک 8% 😄حمایت معتبر: 1460 تومان ❌مقاومت: 2000 تومان 🔝 هدف میان مدت: 2500 تومان 🗓 1405/04/03
-
روح اله افشار
فزر دقیقا ، اقا سعید 👌🌹 برای همین ، من همیشه تمام سناریوها رو محتمل می دونم و به هر سناریویی وزن درصدی میدم و طبق شخصیت ، شرایط اقتصادی و تحلیل خودم ، سبد می چینم🤚🌹 دیگه سن و شرایطی نیستم که بخوام هیجان و ریسک بکنم 🤚 اصطلاحا ، شب ها ، اروم می خوابم ❤️🧿🤚 رهرو ان نیست که گه تند و گه اهسته رود رهرو ان ست که اهسته و پیوسته رود
-
Boursight
با توجه به اینکه #وپارس و #وگردش جز سهام اصلی مورد تایید ما هستن و قبلا هم چارت بلندمدت شون بررسی شده سعی میکنم چارت شونو اپدیت کنم فقط
-
رحمان رحیمی
وسدید خودم اشتباه کردم 2سال پیش خریدم وسدید ولی الان موقع خرید وسدید هستش انبار پر کنید از برگهای وسدید
-
سلمان خان
گشان رویا فروشی در گشان ممنوع ❌❌❌❌ رویای خبر بزرگترین قرداد ایران در 3 سال پیش خیلیها رو در 5 و 300 ترغیب ب خرید کرد ولی باضرر 70 درصدی مواجه شدند
-
sajad.slm00
فزر فزر طبق اون چیزی که خودش گفته سود میسازم p/e 3/3 داره ولی بازار اینو قبول نداره و طبق اون چیزی که تحلیل ها میگه میسازه p/e 4/8 داره پس هنوزم سهم ارزندست و نگهداری توصیه میشه ولی عیار توصیه نمیشه
-
آنلاین بورس
💰 #سهام_دلاری 💰 سهام دلاری کدام سهام هستند ؟ بهبود عملکرد 1405 نسبت به 1404 🟢پالایشگاهی و پتروشیمی #شپنا #شبندر #شتران #شبریز #تاپیکو #فارس #شپدیس #خراسان #اریا #نوری #بوعلی #پارسان 🟢فلزات #فملی #فباهنر #هرمز #فتوسا #فزرین 🟢استخراج کانه های فلزی و غیرفلزی #تاصیکو #وخارزم #اپال #کخاک #کسرا 🗓1405/04/04 💰@bours_online
-
دانشگاه بناب | افق دانشجو
سلام وقت بخیر توی صندوق رفاه برای وام من از تاریخ 27 خرداد نوشته پرداخت شده ولی هیچی واریز نشده دلیلش چی میتونه باشه؟ •️#پیام_ناشناس @OFOGH_EU | افق دانشجو،دانشگاه بناب https://t.me/ofogh_eu
-
گوموش کمر
شبندر دوستان .سهام شبندر برای بلند مدتی ها در حکم بیمه عمر میباشد